English party at school сценарий

Скачать: сценарий конкурса "funny english party" для 6 классов.

( Внеклассное мероприятие для 6 класса к
неделе английского языка)

Материал основан на УМК  «New Millennium English

Funny English Party

Цели:

Образовательные: расширение
лингвистического кругозора,
актуализация лексики, изученной на уроках  английского языка
и закрепление культурологических знаний о стране изучаемого языка

Развивающие: развитие познавательной
активности и умения применять полученные знания в новой коммуникативной
ситуации; развитие интеллектуальных способностей; формирование мотивации к
изучению языка; развитие логического мышления, способностей к языковой догадке

Воспитательные: развитие интереса к современной
культуре и традициям других народов; умение работать в команде; развитие
чувства ответственности

План- конспект

T: Good afternoon dear
children. You are welcome to our party. Today we are going to have good time, a
lot of fun and joy. We will laugh and may be cry but only because of extreme
laugh.

Firstly, let’s think over a little bit about
names of your teams. And choose, please, the captains, who should be the most
creative, the funniest and the smartest people.

Presentation of the teams (5 min)

T: Ok so let’s start.  Party
firstly means some games to relax. So let’s start with them. The first
competition will be connected with the image of an ideal pupil

1 tour (5 min) AN IDEAL PUPIL IS A PARTY
PERSON

T: Do you know what an ideal pupil should
be? He should be clever, smart, hard-working, fast, mobile, active, and
attentive.  He must like going to school, he must do sports and participate
actively in everything and look great. It’s unreal for one person so you should
create a fantastic pupil. Follow the instructions on the screen. 21 components
should be included

1.    
Draw 2
heads, one neck, two bodies, four ears, 4 eyes, seven arms, 7 fingers on each
hand, four legs, short hair

2.    
Clothes
– costume, jeans and T-Shirt, trainers, boots, glasses and sunglasses.

3.    
Things
mobile phone, notebook, Walkman, schoolbag, earphones.

2
tour  The Smartest Person (Quiz) (10 min)

T:
No one party can manage without quizzes. So, let’s start with defining the
cleverest team.

Вопросы к викторине(10 min)

1. What is the official
language in Great Britain?

a) English; b) French; c) Russian; d) Chinese

2. Big Ben is:

a) a clock; b) a horse; c) an animal in the zoo; d)
seven streets;

3. Piccadilly Circus is
the meeting point of:

a) four streets: b) six streets; c) five streets; d) seven streets

4. The changing of guard
happens every day at:

a) 12.30; b) 12 o’clock; c) 11.30 A.M; d) 10 o’clock;

5. Great Britain is
divided into:

a) three parts; b) five parts; c) four parts; d) two parts;

6. What is a Piccadilly
Circus?

a) a circus; b) a square; c) a street; d) a house;

7. What is the tower of
London now?

a) a prison; b) a museum; c) a house; d) a fortress.

8. The name of the Palace
where the Queen lives is:

a) The Tower of London;
b) the White House; c) the Windsor palace; d)
the Buckingham Palace;

9. The capital of Great
Britain:

a) Paris; b) Moscow; c) London; d) Cardiff.

10. What can you see in
Trafalgar square?

a) Nelson statue; b) King memorial; c) Queen memorial; d) Michail Gorbachev
memorial

11. The legend says that
without them the Tower will fall. They are:

a) the pigeons; b) the
cats; c) the squirrels; d) the
ravens
;

12. When can you see the
flag over the Queen’s Palace?

a) When she’s out; b)
when she is abroad; c) When she has a party; d)
When she is at home.

13. England is in:

a) Europe; b) Africa; c) America; 4) Asia.

14. Where is London’s
Zoo?

a) Regent’s park; b) Hyde park; c) St. James park; d) Central park.

15. The Raven Master is
the person who:

a) is the main raven; b)
kills the ravens; c) feeds the
ravens;
 d) chases the ravens.

16. Sir Christopher Wren
built:

a) St. Paul’s Cathedral, b) the Tower of London; c) Westminster Abbey; d) the
Parliament.

17. The name of the river
in London is:

a) The Volga; b) the Thames; c) the Nile; d) the Medvediza

18. Where can you say
everything you want?

a) Regent’s park; b) Hyde park; c) St. James park: d) Central
park.

19. Westminster Abbey is:

a) the chapel; b) the
monastery; c) the inn; d) the
famous Royal church.

20. London is more than:

a) one thousand years
old;
 b) two thousand years old; c) three thousand
years old; d) four thousand years old;

21. Who is the head of
England?

a) the Queen; b) the Tsar; c) the Princess; d) the Prince.

22. Where can you see
pelicans and ducks?

a) Hyde park; b) St. James park; c) Central park; d) Regent’s park

23. Where are the tombs
of many British Kings and Queens and other famous people?

a) In the Tower of London;
b) on the Cemetery; c) on the river bank; d)
In Westminster Abbey.

24. In what country do
men wear skirts?

a) France; b) England; c) Scotland; d) Norway.

25. You can get from
Russia to England by:

a) bicycle; b) airplane; c) car; d) foot.

26. The British
Parliament is in:

a) the Buckingham Palace; b) the House of Parliament; c) Baker Street; d) Westminster Abbey.

27. Covent Garden is now:

a) a cinema; b) a fruit
and apple garden; c) theatre; d)
a tourist shopping centre.

28. The Princess Diana
was the wife of:

a) Prince John; b) Prince
Robert; c) Prince Edward; d)
Prince Charles.

3 tour HOLIDAYS (5 min)_

T: to be a party person
means to be always good informed about all the holidays and now we will check
how you know the holidays and their dates. You’ve got 5 min to fulfill the
task.

T: Sometimes
some people like to look through photo albums of the hosts of the party when
everybody relaxes. Let’s try to guess these photos of the hosts of our today’s
party.

4 tour (Photo tour) Who’s
this? (5 min)

David Beckham, Beatles, Princess
Diana, Horatio Nelson, Sherlock Holmes, William Shakespear, Elithabeth II,
Harry Potter, Isaak Newton.

1                            2                    3                            4

http://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=108948251-11-72&n=17    http://im4-tub-ru.yandex.net/i?id=68400948-70-72http://im6-tub-ru.yandex.net/i?id=540561318-66-72http://im6-tub-ru.yandex.net/i?id=112395629-21-72&n=16

5                              6                            7

HoratioNelson1.jpg http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=20834017-22-72&n=16http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=342935768-53-72&n=16

8                            19

http://im7-tub-ru.yandex.net/i?id=287311475-11-72&n=17  http://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=123114361-37-72

T: And know
the coolest people are invited here to demonstrate their coolness.

5 tour (Captain’s tour –
SUPER DANCE)

T: Now, captains
are invited here. Every will have to show all they dancing abilities. Listen to
the English or American songs and try to dance to it.

1. It’s my life

2.David Guetto

3 DJ Noice, DJ Julia
Belle

4.Lady Gaga

5.Papa Roach

6.The clovers

T: Ok our party is close to
the end and now it’s time for summing up the results

so, according to the
results the…..are the coolest party people today. Goodbye and good luck!
Have fun on a real English Party in future!

The ministry of education and science

of Kyrgyz Republic

School № 130 by Shaby Jumaev

Topic: English Party

Subject: English

Class level: 6

Teacher: Baktybek kyzy Sonoayim

Lesson Plan

Objectives:

By the end of the lesson students will be able:

1) Upbringing: developing of cohesion in class, tolerance to other nationalities and humanism

2) Developing: develop searching skills, handling information, logically set out minds

3) Educational: to learn describe pictures, to learn proverbs, answer the questions, and practice the game spelling bee

Materials Needed: computers, projector, pictures, papers, markers

Procedure of the lesson:

  1. Greeting

  2. Singing

  3. Introducing

  4. Competence

  1. Describing the pictures

  2. Tell us about…

  3. Let`s complete the proverbs

  4. Captains` competition

(questions)

  1. Spelling Bee

I Greeting

  • Good day dear guests of our party, we glad to see you

  • And we wish you strong health, happy life and good success in your works

Good Day!

When the day is new

Hope are also new

Like the clear blue sky

And fresh little dew.

Oh what a clear blue sky,

Watch out for that high,

The sun is shining at its peak,

There are so many wishful things to seek

Let me wish you some happy time,

With a lots of cheer and fun

You know that you are the best,

You know that you are number one.

Great English language!

The English language is known world wide

From all languages that were collide

English is known everywhere

It is great to use it anywhere

Using English by everyone

Speaking English by everyone

Don`t be shy and show your greatness

Use it when showing competitiveness

Speaking English is as good as gold

The language of English we need to uphold

Its very fun when you to think of it

When you talk to your friends who also love it

When you go to any country

This is the language of everybody

Being pronounced in a different place

Different accents on different place

II Introducing

1st group

  • Our team called “ Star kids”. The symbol of our team is books. We like to read books

2nd group

  • Our team is called “ Brilliant mids”.

The symbol of our team is bright lamp. We can bright like a lamp.

III What is the weather like in the picture?

For the first group:

For the second group:

IV Tell us about …

For the first group

  • The United States of America. The capital __ Washington. The USA consists __ 50 states __ situated __ North America.

  • The United States of America. The capital is Washington. The USA consists of 50 states and situated in North America.

For the second group:

The United Kingdom __Great Britain and Northern Irelands __ situated __ British Isles. The UK is made up __ four countries England, Wales, Scotland and Northern Ireland

  • The United States of America. The capital is Washington. The USA consists of 50 states and situated in North America.

V. Let`s complete the proverbs

For the first group:

  • A friend in need is ______

  • Promise little but _______

  • East or West __________

  • A friend in need is a friend in deed

  • Promise little but do much

  • East or West home is best

For the second group:

  • It`s never too late _________

  • Time is _________

  • Actions speak louder ______

  • It`s never too late to learn

  • Time is money

  • Actions speak louder than words

VI Question for the captains`

For the first group:

  • The first day of the week?

  • Monday

  • The colour of the sun?

  • Yellow

  • You drink this when you thirsty?

Water

For second group:

  • Months of winter?

  • December, January, February

  • Pupils study here?

  • School

  • Pupils second parent?

  • Teacher

VII Spelling Bee

Tasks will given by judges

УЧИТЕЛЬ Good morning, boys and girls! Good morning, dear guests! We are glad to see you at our «English Party».

Здравствуйте, мальчики и девочки! Здравствуйте, дорогие гости! Мы рады видеть вас на нашем празднике английского языка.

УЧИТЕЛЬ Today we’ll speak about English, play many interesting games, sing songs and remember what we have learned at our lesson

Сегодня мы поговорим об английском языке, поиграем во многие интересные игры, споем песни и вспомним все, что мы выучили на наших уроках.

УЧИТЕЛЬ Are you ready to practice your knowledge?

Вы готовы проверить свои знания?

Сегодня вы разделитесь на 2 команды и будете соревноваться в разных конкурсах в том, кто знает изученный нами материал лучше. Каждый из вас достанет из коробочки одну карточку. Если это будет кружочек, то вы в команде «Smart», то есть «Умные и находчивые», если треугольник — «Clever» — «Умные и ловкие». Разделились на команды! За каждую победу команда получает звездочку.

Smart – умный, находчивый

Clever — умный, ловкий

We shall sing, we shall dance,

We shall speak and read at once!

I have some interesting facts about different alphabets.

А вы знаете, что в настоящее время в мире используется 65 разных алфавитов. Самый богатый из них — кхмерский, в нём 72 буквы, а самый маленький это алфавит Папуа-Новой Гвинеи – 11 букв.
Самой древней буквой считается, буква «О», по данным археологов она существовала еще 3000 лет назад и с тех пор ничуть не изменилась.
А самая распространённая буква в мире – это буква «А». В мире не существует языка, где бы не было буквы А.
В китайском языке присутствует почти 90 тысяч иероглифов, написать некоторые очень сложно. Так иероглиф «се» («болтливый») состоит из 64 черт, а иероглиф «нан» («заложенный нос») – из 36.
How many letters are in the English alphabet?
-Do You know all letters of alphabet well? Can you read and pronounce them?

— OK! It’s very good! Let`s sing a song «The ABC» (Поём песню из видео)

Песня про алфавит (1 мин 15 сек)

А сейчас давайте поиграем: Let`s play!

Конкурс 1. Now you should put the letters in ABC order.

Ученики должны расставить буквы в алфавитном порядке.

Ход игры: Учитель показывает каждому из участников игры 5 карточек с буквами английского алфавита. Выигрывает тот, кто правильно и без ошибок, без пауз, называет все 5 букв.

Конкурс 2: расшифровать слово, заменив цифры буквами алфавита.

5

14

7

12

9

19

8

English

1

12

16

8

1

2

5

20

Alphabet

-Very good!

Конкурс 3

  • Do you know the numerals from 1 to 10 ?

  • Let`s count from 1 to 10.

One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten.

Песня про цифры (1 мин. 15 сек)

(Дети считают хором).

Конкурс 4 Let’s count the number of boys and girls in each team.

OK. Now it’s high time to count.

How many boys are in the team «Smart»? And how many girls are there?

And what about the team of «Clever’s»? Are there any boys? How many? And how many girls are there?

How many pupils are there in each team? Let`s count!

-Very good!

Ребята, давайте вспомним названия цветов.

Песня про цвета (1 мин. 5 сек)

А теперь посоревнуемся!

Конкурс 5

Вам нужно правильно назвать цвета, которые будут на экране! Каждая команда должна назвать какого цвета эти предметы, не повторяясь.

Если все в команде назвали все цвета правильно, та команда и выиграла.

Презентация по цветам – предметы на слайдах

Конкурс 6

И следующий конкурс на внимательность – слушаем стихи и вставляем английские названия цвета!

Презентация по цветам – слайды со стихами

— Какие вы молодцы, ребята! Давайте похлопает друг другу!

Excellent!

Мы же с вами еще животных учили. Давай вспомним их!

Песня про животных (2 мин. 20 сек)

И, конечно же, конкурс по тому, какая команда лучше знает названия животных!

Конкурс 7. Угадай животное.

Договорки – я читаю стихотворение, а участники команды по-очереди должны помочь мне и назвать животное на английском языке! Какая команда меньше ошибется, той и звездочка достанется!

Для первой команды:

Собирать для печки хворост

Я отправился в лес, forest,

Ни ружья не взял, ни пуль —

Не боюсь я волка, wolf.

Я ничуть не оробею,

Повстречав медведя, bear.

Захочу, схвачу за хвост

Рыжую лисицу, fox.

Только то, что я не трус,

Позабыл соседский гусь.

Встал он грозно на пути.

Как теперь мне в лес пройти?

Для второй команды:

Что за шум что за гам

У меня на ферме, farm?

Отчего корова, cow

Молоко давать не стала?

А в конюшне лошадь, horse,

Весь просыпала овес?

Улетела за плетень

Курица наседка, hen.

А толстушка утка, duck,

Убежала на чердак.

Это просто в огород

К нам коза залезла, goat.

Я ее с сестренкой Зиной

Прогоняю хворостиной.

Давайте теперь немного потанцуем с нашими животными – Lets go to the zoo!

Песня « Let’s go to the zoo »! (3 мин. 35 сек)

И еще один конкурс 8— Назови слово, противоположное по значению

Для первой команды:

Blackwhite,

yes-no

Sister – brother

Для второй команды:

Hello -good bye

Little — big,

Motherfather

Well done! Вы сегодня все очень хорошо поработали поэтому победила дружба!

And now let`s sing a song «Clap your hands»

Песня «Clap your hands»! (1 мин)

Подводим итоги, награждаем каждую команду дипломами.

— Ребята, вы сегодня молодцы, все знаете и умеете! Давайте еще раз громко похлопаем друг другу! Спасибо вам, спасибо нашим гостям!

Вот и закончился наш праздник!

Thank you! Goodbye!

1

12

16

8

1

2

5

20

5

14

7

12

9

19

8

English party “Why Do We Study English?”

for 7-8 form pupils

Чумакова A.B.

ОШ № 53, г. Мариуполь Донецкая обл..

Leader. We begin our evening party ”Why do we study English?”

First of all the pupils of the 8-th form will make a short report «Foreign Languages in Our Life”.

Nowadays it is especially important to know foreign languages.

Everyone, who knows foreign languages can speak to people from other countries, read foreign authors in the original.

We study English. Nowadays English has be-come the world’s most important language in politics, science, trade and cultural relations. Over 300 million people speak it as a mother tongue.

Half of the world’s scientific literature is in English. English language is a wonderful language. It is the language of the great literature. It is the language of William Shakespeare, Jonathan Swift, Walter Scott, Charles Dickens.

To know English today is absolutely necessary for every educated man, for every good specialist.

The great German poet Goethe once said, «He, who knows no foreign language, does not know his own-one». That is why in order to understand oneself and environment one has to study foreign languages.

Leader. The pupils of the 7 form will recite «My Heart’s in the Highlands».

This poem was written by the national Scottish poet Robert Bums.

My heart’s in the Highlands, my heart is not here,

My heart’s in the Highlands a-chasing the deer;

A chasing the wild deer, and following the roe –

My heart’s in the Highlands wherever I go.

Farewell to the Highlands, farewell to the North,

The birthplace of valour, the country of Warth,

Wherever I wander, wherever I rove,

The hills of the Highlands forever I love.

Farewell to the mountains high covered with snow;

Farewell to the straths and green valleys below;

Farewell to the forests and wild-hanging woods;

Farewell to the torrents and loud pouring floods,

My heart’s in the Highlands, my heart is not here,

My heart’s in the Highlands a-chasing the deer;

A-chasing the wild deer, and following the roe-

My heart’s in the Highlands wherever I go.

В горах мое сердце

В горах мое сердце… Доныне я там.

По следу оленя лечу по скалам.

Гоню я оленя, пугаю козу,

В горах мое сердце, а сам я внизу.

Прощай, моя Родина! Север, прощай,

Отечество славы и доблести край.

По белому свету судьбою гоним,

Навеки останусь я сыном твоим.

Прощайте, вершины под кровлей снегов,

Прощайте, долины и скаты лугов,

Прощайте, поникшие в бездну леса,

Прощайте, потоков лесных голоса.

Leader. The pupils of the same form will tell you a funny story «Will He Ever Come?» T. Why isn’t your friend Harold at school today, Willie?

Willie: Sir, we were playing at «Who could lean out of the window farthest» and he won.

Leader. The pupils of the 7 form will play the piano «The Day Off » Music by Lesser.

Leader. And now listen to a funny story. The pupils of the 7 form will tell you the story.

He Must Go

Two men take their seats in a bus. They do not know each other but they begin to talk.

«Are you going to Milberry’s’lecture today?» — Asks the first.

«Don’t go. Milberry is a bad speaker.I must go, I’m Milberry».

Leader. The pupils of the 8 form will sing ‘Oh, Susanna’. Words and music by Stephen Foster.

Leader. Amateur singers and dancers of the 8 form will perform «Everybody” from «Back street Boys»

Leader. Rudyard Kipling is a famous English writer. The pupils of the 7 form will recite his poem «Six Serving Men»

I have six honest serving men-

They taught me all I knew.

Their names are What and Why and When,

And How and Where and Who.

I send them over land and see,

I send them East and Vvfest;

But after they have worked for me,

I give them all a rest.

I let them rest from nine till five

For I am busy then.

As well as breakfast, lunch and tea,

For they are hungry men.

But different folk have different views

I know a person small,

She keeps ten million serving men,

Who get no rest at ail!

She sends them on her own affairs,

From the second she opens her eyes –

One million Hows, two million Wheres,

And seven million Whys!

Leader. A funny story «The Best Time” will be told to us by the pupils of the 7 form.

A teacher was telling to his pupils about the different seasons of the year. He asked, «Children, who knows what is the best time to gather fruit?” Little Jim answered, «When there is no dog in the garden».

Leader. The pupils of the 7-th forms will per-form the fairytale «The Wblf and Seven Kiddies».

Leader. And now the pupils of the 7 form will tell you «Who is Speaking?» One morning Jim decided not to go to school. So he spoke to his teacher over the telephone.

«Good morning!» He said. I want to tell you that Jim can’t come to school today. He is ill. «Who is speaking?’

«This is my father speaking», — Jim said.

Leader. And now listen to the poem «Those Evening Bells» by the English poet Thomas Moore. I think you remember the song «Вечерний звон». But you will hear not only the poem but also the rhymed translation made into Russian by the pupil of our school Maria Kober-Pan’kovska.

Those evening bells

Those evening bells!

Those evening bells!

How many a tale their music tells,

Of youth, and home, and that sweet time,

When last I heard their soothing chime

Those joyous hours are past away,

And many a heart that then was gay

Within the tomb now darkly dwells

And hears no more those evening bells.

And so it will be when I’m gone,

That tuneful peal will still ring on

While other bards shall walk these dells,

And sing you praise, sweet evening bells!

Thomas Moore

Вечерний звон

Вечерний звон!

Вечерний звон!

Старинных былей полон он.

В прошедшей молодости час Уносит с музыкою нас.

С биеньем радостных сердец Ушли далекие года,

И только колокольный звон Тревожит души иногда.

И пусть, когда уйду я к ним,

Иных поэтов череда Слагает Вам хвалебный гимн

Тех давних дней колокола!

Leader. Now let’s play a literary quiz.

  1. What is the pen name of Samuel Clemens? {Mark Twain)

  2. Name the works by Mark Twain. («The Adventures of Tom Sawyer» «The

Adventures of Huckleberry Finn » «The Prince and the Panper»).

  1. What was the name of Tom’s aunt? {Aunt Polly)

  2. Who was born on the twenty third of A 1564 and died on his birthday in 16 (W.

Shakespeare)!

  1. What’s W. Shakespeare’s native town (Stratford-on -A von)

  2. What school did W Shakespeare study at? (At a grammar school)

  3. Name the works of W Shakespeare. («King Lear”, «Romeo and Juliet», «Hamlet», «Othello»).

  4. For what theatre did Shakespeare write his plays? (For «The Globe”theatre)

  5. Who played women’s parts in «The Globe» theatre? (Young men).

  6. Who said: «To be or not to be, — that is the question?» (Hamlet from Shakespeare’s play «Hamlet»)

  7. Who said: «World’s stage with play people on it?» (They were written on a big globe of The Globe «theatre).

Leader. So, you’ve heard a lot of poems and jokes in English; you’ve watched some dances and enjoyed music and songs. And we hope you’ve understood the importance of knowing English well nowadays.

МБОУ г. Иркутска СОШ №21

Сценарий внеклассного мероприятия

по английскому языку

для учащихся 8 классов

«English Tea Party»

Выполнила:

Учитель английского языка

Соломаха Л.Э.

2018

Сценарий

внеклассного мероприятия по английскому языку

«English Tea Party»

Цель: развитие социокультурной компетенции.

Задачи:

Учебнопознавательные: расширять кругозор учащихся через знакомство с

чайным этикетом, с историей происхождения чая и особенностями

употребления чая в Англии и России; совершенствовать навыки аудирования,

чтения с целью извлечения детальной информации, лексикограмматические

навыки, навыки говорения; развивать умения понимать культурологический

аспект текстов;

развивающая: развивать творческие способности учащихся, способности к

распределению и переключению внимания, к непроизвольному

запоминанию на слух, подбирать выражения, адекватные ситуации общения;

развивать логическое мышление учащихся, умения анализировать,

высказывать свои мысли, аргументировать, одобрять;

воспитательная: формировать потребности и способности к сотрудничеству

и взаимопомощи при работе в группе; воспитывать уважительное отношение

к образу жизни других народов, более глубокое осознание своей культуры;

способствовать укреплению знаний о традициях и обычаях стран изучаемого

языка.

Оборудование: презентация, наглядный материал для оформления доски

(виды английских чайников), пазлы с заданиями, карточки с английскими

пословицами, раздаточный материал по грамматике, все необходимое для

сервировки стола, текст песни “Hot tea pot

Ведущий 1:

(На доске фотографии с заварными чайниками из Англии)

звучит музыка: все участники и гости рассаживаются за столами. Жюри

занимают своё место. (слайд – 1)

Ведущий 1

Good morning (day), dear friends. We are glad to see everybody at our party.

( слайд2)

Answer, please: Which word names a hot drink?

You are right. Its «tea». There are so many traditions which are connected with

this hot drink. Today we are going to speak about English tea traditions.

(Доброе утро (день), дорогие друзья. Мы рады видеть вас на нашей

вечеринке. Пожалуйста, ответьте: «Каким словом мы называем горячий

напиток? Вы правы. Это чай. Существует много традиций, связанных с этим

горячим напитком. Сегодня мы собираемся поговорить об английских

чайных традициях. (слайд 3)

Ведущий 2:

Dear friends, do you know how are the English called? (Как называют

англичан?) Yes, they are called tea drinkers (Да, любители чая). The English

drink 165 mln. cups every day. 98% prefer tea with milk. They like to have a nice

cup of tea from 6 to 8 times a day. (слайд -4)

(Англичане выпивают 165млн. чашек чая каждый день. 98% предпочитают

чай с молоком. Они любят выпить чашечку чая от 6 до 8 раз в день, иногда

даже больше).

В1: Early morning cup- первая чашечка пьётся примерно в 6ч. утра. Это

должен быть крепкий, бодрящий чай. К нему – традиционная овсянка с

маслом и джемом или яичница с беконом (слайд 5)

Lunch- второй завтрак, который завершается чашечкой более ароматного и

мягкого чая, нежели утренний. (слайд 6)

Tea breaks or Low tea- небольшие, иногда даже ежечасные перерывы, во

время которых пьётся чай с лёгкими закусками. (слайд 7)

B2: Fire- o’clock tea- тот самый, на который даже начальники не могут

наложить вето, иногда их ожидает недовольство в коллективе. (слайд -8)

High tea- вечерний чай примерно в 21.0022.00. Классический чайэто Earl

grey, бергамотовый чай (слайд9)

(Бергамотэто растение из семейства цитрусовых, чемто похожее на

лимон, из его кожуры добывают масло, которым впоследствии

ароматизируют чай).

A journalist Georg Mikes gives a piece of advice:

You shouldn’t give up a cup of tea

B2-Вы никогда не должны отказываться от чашки чая…

If it is hot ( B2 если на улице жарко);

If it is cold ( B2 если на улице холодно);

If you tired (B2 если вы устали);

If you are not fine (B2 если вам не по себе);

-Before leaving home (B2 прежде чем выйти из дома);

— If you are not at home (B2 если вы не дома);

— If you are coming home (B2 Если вы пришли домой);

If you havent drank tea for a long time (B2 если вы давно уже не пили чай);

B1 There are so many tea traditions. Do you know anything about it? Listen,

please 98 % of British people drink tea with milk, and only 30% people drink tea

with sugar.

B2 According to the tradition ‘’5 o’clock tea’’ is taken with bread, butter, fresh

cucumbers and tomatoes, eggs, different toasts, biscuits, jam, rolls and so on.

( слайд10)

B1 The British don’t drink tea with lemon. They call it ‘’Russian tea’’. They prefer

‘’White tea’’— tea with milk.

B2 We have 2 teams, the students of the grade 8’’A’’ and of the grade 8 ‘’V’’

Welcome! And here is our jury (представить членов жюри).

Each team will compete in playing puzzles, doing quizzes and you should set the

table for a tea party. Well, the first task for you. Every team gets a card with 5

English proverbs about tea. You have 2-3 minutes to read and translate them. Try

to find Russian equivalents to these English proverbs. (участники команд

получают задания, выполняют и зачитывают ответы; жюри выставляют баллы

за первое задание).

B1 There are some table manners for the English Tea Drinking. During Tea

drinking you must follow some rules. Listen to the poem ‘’ Table manners’’

(слайд11)

(ученики читают стихотворение ‘’Table manners’’; ученицы 10 класса

исполняют танец, звучит песня ‘’Table manners’’).

You have puzzles. Please gather the rules of the English Tea Drinking.

(команды собирают пазлыкарточки с правилами английского чаепития).

B2 Now some pieces of advice from tea etiquette (несколько советов из чайного

этикета). (слайд 12)

1. Если в чай требуется положить лимон, сахар или молоко, следует

развернуть свою чашку так, чтобы ее ручка находилась в вашей левой

руке. А правой рукой вы сможете осуществить задуманное.

2. Пользуясь общей ложечкой сахарницы, следите, чтобы она оставалась

сухой. Размешивайте сахар в чашке неслышно и только своей ложкой.

После всех манипуляций с добавками ложечку из чашки вынимают, а

чашку снова поворачивают и берут ее правой рукой, чтобы поднести

ко рту.

3. Держать чашкуэто тоже особое умение. Нужно помнить, что

безымянный палец и мизинец полностью исключены из процесса.

Большой и указательный пальцы держат верхнюю часть ручки чашки,

а средним пальцем поддерживают ручку снизу.

4. B1 Если стол высокий, чай пьют, приподнимая лишь чашку. Если

вместо стульев мягкие диваны, чайную пару держат в руках на уровне

груди.

Да, таковы правила. Типичная английская чайная церемония может

нравиться, а может показаться нарочитой. Но бессмысленно спорить о

том, что существует веками.

Now, task III

As you know there are many recipes of English tea. Every team should

tell us any of them. It was your hometask. (рецепты приготовления

английского чая и отвечают на вопросы домашнего задания)

8а 1.What is the background of 5 o’clock tea tradition?

2.Who invented tea in bags?

8v 1.What is a “teacosy”? Why do Englishmen use it?

2. Which tea drinking traditions do you know?

B2 Now the task is to set the table for tea. (каждая команда готовит стол

к чаепитию; жюри оценивает задание)

Well done and now is a musical surprise from Scotland for you, dear

guests (ученики исполняют шотландский танец) (слайд13)

B1 Now the questions to the teams

1. What sorts of English tea do you know?( English Breakfast, Greenfield,

Hilltop, Richard, Hyleys, Ahmad Tea, Bernley, Riston, Lipton…

( какая команда назовет больше сортов) (слайд 14)

The questions to the team of 8 А grade:

1. It is green and long (cucumber)

2. It is yellow and long. It is very tasty (banana)

3. It is white outside and yellow inside (egg)

4. In is white and sweet. We put it into tea. (sugar)

5. What kind of tables do people eat? (vegetable)

6. We usually have it for dinner (soup)

7. It is white. We drink it (milk)

8. They don’t eat me alone, but can’t eat without me. What am I? (salt)

9. Its name is its color (orange)

10. Which character from the fairy-tale likes to go to guests in the

morning?( Winnie-the Pooh)

B2 The questions to the team of 8 V grade

1. You smile when you name it. Mice like it very much (cheese)

2. It is called “brown” in England and “black “in Russia (bread)

3. It is big and round, green outside and red inside (watermelon)

4. It is brown outside and white inside. It’s a vegetable (potato)

5. What is the Motherland of tea? (India, China)

6. It is white, sweet and cold. It is very tasty and all children like it very

much (ice- cream)

7. The berries which goose like (gooseberry)

8. The berry which grows on a straw (strawberry)

9. In what fairy-tale do the characters drink 5 o’clock tea? (Alice in

Wonderland)

10. What kind of apple isn’t an apple? ( pineapple) (слайд 15)

(итоги викторины подводит жюри)

B1 And now the last contest

Take the cards and do it. While doing the task, listen to the English song

“English tea” by Paul Mc Cartney. (слайд 16)

Участники команд выполняют последнее задание и в это время

звучит песня “English tea

Задания для команд:

1. 8а: Translate into English:

1.Если бы я поехал в Индию, я бы посмотрел, как растёт чай.

2.Если бы я побывал в Китае, я бы посетил чайную церемонию.

3.Чтобы вы бы надели, если бы вас пригласили на «High Tea»?

4.Если бы я побывал в Лондоне, я бы купил лучшие сорта чая.

8в: Translate into English

1.Если бы я встретил английскую королеву, я бы спросил ее

какой сорт чая она больше всего любит.

2.Чтобы бы случилось, если бы англичане перестали пить так

много чая?

3.Если бы я побывал в Букингемском Дворце, меня пригласили

бы на 5часовой чай.

4.Если бы я жил в Англии, я бы с удовольствием пил чай со

всякими вкусностями.

B2 Well, all the tasks have been already done. The jury is going to

sum up. All tea ceremonies were accompanied by «tea-dances». Now

the dances will entertain you.

Пока жюри подводит итоги, наслаждайтесь чайными танцами,

которые с 19 века сопровождали чаепития (слайд 17)

(ученики 10 х классов исполняют танец)

B1 : Why is the tea drinking so popular ? There are many opinions. But

the main one is that it’s a lovely way to spend time with friends.

To cut a long story short, take your seats at the table and let/s have a

nice cup of tea! (Почему чаепитие так популярно? Существует много

мнений. Но самое главное то, что это прекрасный способ проводить

время с друзьями в непринужденной обстановке. Короче говоря,

занимаем места за столом и пьем чудесный чай)

(слайд18)

Слово жюри

Teacher: Now children, take colorful pieces of paper to show your

mood.

Yellow- high spirits.

Green- good mood.

Blue satisfactory.

Thanks a lot to everybody who has taken part in our “English Tea Party”

(звучит песня, ученики подпевают I am a little teapot)

Ученики читают шуточное стихотворение

«Англичайное»

Teacher: Welcome to tea table to have a cup of tea with pies.

Звучит музыка (слайд 19)

Пояснителная записка.

В последние годы быстрое развитие информационных технологий  несет за собой изменения в системе жизненных ценностей и способов общения. Следствием подобного преобразования явилось развитие  Интернета, которое послужило началом появления новых форм коммуникаций людей.

Так,  Всемирное Информационное пространство  становится неотъемлемым помощником в повышении интереса учащихся к изучаемым предметам и развивает наглядно-образное мышление. Всё это, ведет к новой системе знаний, изменению сознания, переосмыслению всей картины мира: происходит интеграция самого человека в технически развитые технологии, который в общении с людьми проявляет себя по-разному.

 Одной из интересных областей для  формирования и развития личности ребенка является иностранный  язык. Английский язык сегодня стал в большой мере средством межнационального взаимодействия  общества. Поэтому он является наиболее востребованным  при обучении в школе. Потеря интереса школьников к  иностранным языкам заставляет нас задуматься о его причинах и искать возможные пути решения этой проблемы.

  Каждый учитель должен создать все возможности для развития индивидуальности  ребёнка, его творческих способностей. Чтобы поддержать интерес детей к  предмету,  понять, какие приёмы работы могут увлечь учащихся, учитель должен чаще обращаться к такой деятельности, как внеурочная. Тогда материал будет восприниматься  и запоминаться детьми в неформальной обстановке, а творческие задания позволят детям раскрыть свои способности, артистизм и поделиться со сверстниками своими увлечениями. Наша главная задача – добиваться того, чтобы не пропадал интерес к изучению иностранного языка.

В каждой школе стараются сохранить традиции по проведению различных фестивалей. Так дни, посвященные изучаемым предметам, так называемые «недели», превращаются в интересные художественно-театральные конкурсы и спектакли, выставки и тематические квесты. Следуя народной мудрости, что « новое-это хорошо забытое старое», каждый заинтересованный в результате работы преподаватель использует идеи своих предшественников и старается привнести что-то новое, привлекая детей к процессу созидания, воспитывая у них ответственное отношение к полученным ими заданиям.

Данный сценарий является схематичным, предусматривающим свободу   изменений и внесение замен , подготовленных детьми , творческий номеров для представления.

Сценарий завершающего неделю Английского языка праздничного представления «Cool English».

Цель: привлечь детей к совместной творческой работе для развития коммуникационных навыков и просто повеселиться.

Задачи:      — познавательная ( английские загадки и стихи );

                     -развивающая ( переключать внимание с разных видов деятельности на рефлексию );

                     -воспитательная ( работа в команде )

                     — учебная ( выучить песню );

  1. Вступление.

Музыка : Марш из кинофильма “Шерлок Холмс и Доктор Ватсон”.

Слайдшоу “ Достопримечательности Лондона”.

  • Приветствие.( Dear ladies and gentlemen, our guests and participants of the quiz. Good afternoon and welcome to the party “Cool English”. Allow me to introduce the teams of the 4 A and 4 B classes.)
  • Представление команд. ( Your first tusk is to name your own team, write the name on the lollipop and explain it to us.)
  1. Поэтическое напутствие от выпускников школы. Стихотворение. (Читает одиннадцатиклассник.) (Today our schoolmates from high school are helping you to have fun.)

School Days.

(Crystal Bowman)        

On Monday, I wish I could watch T.V.,        

But I have to go to school.        

On Tuesday, I’d love to swim in the sea,

But I have to go to school.        

On Wednesday, I’d like to ride my bike,        

But I have to go to school.        

On Thursday, I wish I could go for a hike,        

But I have to go to school.        

On Friday, I’d love to go to the zoo,        

But I have to go to school.        

On Saturday, there’s not a thing to do,        

I wish I could go to school.

  1. “Своя игра”.

Команды и все зрители на экране видят презентацию « Своя игра» и участвуют в ней.

( Now let’s begin our quiz. When you are ready to answer-raise your lollipops. Ready, steady, go!)

  1. Танец «Ирландская джига».

(Some of our guests are from Ireland. They will show us the Irish national dance “Gigger”.Thank you. They are students of the 6 form.)

(Ребята из 6 класса подготовили танец и танцуют в середине актового зала, в конце они приглашают из зала нескольких человек и разучивают простые движения. На большом экране можно использовать кадры из фильма «Лицедеи.Ирландский танец.)

  1. Кроссворд.

( На ватмане ребята выполняют  предварительно нарисованный кроссворд. Работа командой. По окончании ватман крепиться к стенду и зрители в зале могут прочитать его.)

(Now let’s continue the competition. Do you like crosswords? So, try to do these puzzles as fast as you can. When you finish, pin it up  on the board.)

Пока команды выполняют кроссворды, зрители отгадывают загадки и получают карточки с изображением английских фунтов, которые они могут обменять на дополнительные баллы к оценке на уроке.(Dear friends, would you like to guess some riddles?

     RIDDLES.

  1. Thirty white horses

Upon a red hill,

Now they stamp,

Now they champ,

Now they stand still.

  1. Elizabeth, Elspeth, Betsy and Bess,

They all went together to seek a bird’s nest,

They found a bird’s nest with five eggs in,

They all took one , and left four in.

  1. Two legs sat upon three legs

With one leg in his mouth;

In comes four legs

And runs away with one leg;

Up jumps two legs,

Catches up three legs,

Throws it after four legs,

And makes him bring back one leg.

  1. I am purple, yellow, red, and green

       The King cannot reach me and neither can the Queen.

       I show my colours after the rain

      And only when the sun comes out again.

  1. What always runs but never walks,

Often murmurs, never talks,

 Has a bed but never sleeps,

 Has a mouth but never eats?

  1. Музыкальный номер « Анастасия».

Песня и вальс в исполнении учащейся 7 класса. На экране можно демонстрировать отрывок из мультфильма « Анастасия».

(Now we are happy to see another great student of our school. She is singing the fascinating song from the cartoon “Anastasia”.)

  1. Групповой флэш-моб.

Совместный танец с песней о каникулах. На экране идут слова, иллюстрированные фото, все дети встают в центре актового зала в 4 колоны. Предлагается показать ,как все ребята умеют танцевать под музыку и громко петь «ла-ла-ла». Первая колона показывает как они едят мороженое, вторая – как бьет мяч ногами, третья – прыгает на батуте, четвертая – плывет. Ведущий показывает забавные движения и говорит звуки. Это репетиция песни. Музыкальное сопровождение обеспечили учащиеся 11 класса, играя на синтезаторе.

(Dear friends, I’m sure you’re  very merry and funny children, and of course can work in a team. Stand up and divide into 4 teams! Come on!

We all love holidays. And we all have fun every day. Show me how you enjoy.( Photo 1, music, dancing “La-La-La”.)

Now your turn! You’re eating ice-cream. Show me! Lap-lap-lap! (  Photo  2).

Your team likes to play football. Do this! Kick-kick. Goal!( Photo  3).

You can jump high. Try it! Hop-hop-hop!( Photo  4).

And finally we are going to swim in the swimming-pool. Splash-splash-splash!( Photo  5).

Now let’s sing together.

We are on holiday, we are having fun. La-la-la!

We are eating ice-cream. Lap-lap-lap!

We are on holiday, we are having fun. La-la-la!

We are eating ice-cream. Lap-lap-lap!

We are playing football. Kick-kick. Goal!

We are on holiday, we are having fun. La-la-la!

We are jumping. Hop-hop-hop!

We are eating ice-cream. Lap-lap-lap!

We are playing football. Kick-kick. Goal!

We are on holiday, we are having fun. La-la-la!

WE are swimming. Splash-splash!

We are eating ice-cream. Lap-lap-lap!

We are jumping. Hop-hop-hop!

We are playing football. Kick-kick. Goal!

We are on holiday, we are having fun. La-la-la!

Thank  you very much everybody! Sit down, please.

  1.  Дополнительные номера для бонуса команде от зрителей.

Подготовка к подведению итогов соревнования команд. Приглашаются зрители для представления своих номеров в качестве поддержки той или иной команды.

(If you want to bring extra points for your  favourite team , you are invited with your performance on the stage.

Maybe somebody else would like to take part, welcome!)

Заранее подготовленные детьми номера исполняются зрителями из зала. Это может быть стихотворение. Например, одноклассник команды или несколько человек, не участвующих в команде, исполнят песню.

Spring is coming, spring is coming,

Birdies build your nest;

We ‘ve together straw and feather,

Doing each your best.

Spring is coming, spring is coming,

Flowers are coming, too;

Pansies, lilies, daffodils

Now are coming through.

Spring is coming, spring is coming,

All around is fair;

Shimmer, quiver on the river,

Joy is everywhere.

  1. Подведение итогов.

Объявить количество баллов, заработанные командой, поздравить класс и всех участников мероприятия с замечательным праздником, который они смогли организовать все вместе. Звучит опять марш из кинофильма о Шерлоке Хомсе.

(Now can name the winner of the quize. Score 15:11. The main hero of our competition is the team of 4 “B” and everyone, who is here today! Thank you, dear friends! Good buy!)

ENGLISH PARTY ’ENGLISH WORLD’ OF THE 1ST FORMERS

16 MAY 2014 YEAR

ANNA

BEN

MAX

OLGA

TOGETHER: HELLO TO EVERYONE! DEAR FRIENDS, GUESTS AND

TEACHERS! NICE TO SEE YOU. TODAY WE HAVE A VERY

INTERESTING PARTY.

ANNA: Iam Anna.

BEN : I am Ben.

MAX: I am Max.

OLGA: I am Olga.

Anna: You will be actors.

Ben: Be artistic, active, expressive.

Max: I wish you success.

Olga: Welcome to our English Party.

Together: We are glad to see you. We’d like to show you how we can sing and dance.

Anna: A songHello’(1E-Zubareva V.N.,Mirgalieva G.V.)-1

Anna: Spring, spring, spring

The trees are green

Blue skies are seen.

Ben: We’d like to show you how we can sing and dance, remember

our favourite characters and their names. They are: Pat, Jack, Vi, Joe.

Anna: A song ’Name, name, name’.(1G-Zubareva V.N.)-2

Olga: Look, such a black cloud. It is going to rain. Oh, where is my umbrella!

Max: Oh, rain has already finished.

Anna: Look, what a beautiful rainbow!

Ben: A song’ Rainbow’(1G-Repkina E.I.)-3

Olga: I know all colours. And what about you, Max?

Max: Red, blue, orange, pink, black, white, green, yellow, purple, brown.

I have got colourful balloons at home.

Olga: And our first formers know the song about red and green balloons.

Max: A song ‘Red and green balloons’.(1B-Repkina E.I.)-4

Olga: I want to buy a doll.

Max: How much does it cost?

Olga: Five pounds and sixpence. It’s too much for it but I like it very much.

Max: ‘Sing a song of sixpence’.(1V-Mirgalieva G.V., Zubareva V.N.)-5

Anna: Among the land of English

We travel far away

And we are very happy

To jump, to run and play.

Ben: I like to play and run with my dog in my free time. Do you like animals,

Anna?

Anna: Yes, I do. I see them at the zoo. There are monkeys, bears, rabbits…

Ben: Let’s listen to the song‘What is it?’ about animals.(1 E- Fatkullina R.Kh.)-6

Olga: What is your hobby, Max?

Max: Dancing. Isn’t it the greatest thing?!

Olga: Lots of pupils dance in our school. They are crazy about dancing when they sing the ‘Snuggle song’.(1D-Zubareva V.N., Mustafina R.R)-7

Anna: Ben, I bought a doll yesterday. Do you have toys? What are they?

Ben: Yes, I do. I’ve got cars, balls, kites and many-many other toys.

Anna: A song ‘Toys’(1A,1V-Abdrakhmanova F.I.)-8

Olga: Work while you work, play while you play.

Max: This is the way to be cheerful and gay!

Olga: Max, is your way to school long? How do you get to school?

Max: I get to school by bus or by car. And what about you?

Olga: I always go to school on foot. But my favourite kind of transport is a plane.

Max: A song’ Bus and plane’(1A-Bulatova E.I.)-9

Anna: Here at school we have lots of fun.

Ben: Soon there will be summer holidays.

Olga: We can ride a bike , swim and dive into the sea. There is a beautiful world under the sea.

Ben: A song ’Under the sea’(1A,1B-Zubareva V.N.)-10

Max: School is over, oh what fun

School is over, say goodbye.

A song’Goodbye’.(1D-Mirgalieva G.V.)-11

Olga: Come on children, come away,

For the sun shines bright today.

Anna: We passed the land of Endlish,

Singing merry songs,

Ben: Reciting different verses

Max: And using all the words.

Together: A song’ Goodbye’(1B,1G-Abdrakhmanova F.I.)-a general song-12

Let’s sing altogether.

Together: Let,s make friends and love English. Thanks to our teachers. We invite them to the stage.

Max: Zubareva Veronicka Nickolaevna

Anna: Fatkullina Regina Khamitovna

Ben: Repkina Elina Igorevna

Olga: Mirgalieva Gulnara Vakhitovna

Max: Mustafina Regina Removna

Anna: Bulatova Elina Igorevna

Ben: Abdrakhmanova Faniya Ibragimovna

Abdrakhmanova F.I.-Specal thanks to our leaders: Simakhina Dariya-6A former,

Khabibov Bulat-6 B former,Baleeva Darina-6B former,

Guzairov Daniel-6A former,Neckludov Maxim-6A former and

Koshkin Dmitriy Vladimirovich.

Together: Our party is over. Thanks to everybody.Goodbye.

Happy holidays to you!

Compiled by: Abdrakhmanova F.I.

ENGLISH PARTY

ENGLISH WORLD’

1. A SONG’HELLO’-1E

2. A SONG’NAME,NAME,NAME’-1G

3. A SONG’RAINBOW’-1G

4. A SONG’RED AND GREEN BALLOONS’-1B

5. ‘SING A SONG OF SIXPENCE’-1V

6. A SONG’WHAT IS IT?’-1E

7. A SONG’SNUGGLE SONG’-1D

8. A SONG’TOYS’-1A,1V

9. A SONG’BUS AND PLANE’-1A

10. A SONG’UNDER THE SEA’-1A,1B

11. A SONG’GOODBYE’-1D

12. A GENERAL SONG’GOODBYE’-

1B,1G

Адрес публикации: https://www.prodlenka.org/metodicheskie-razrabotki/167876-english-party-english-world

Внеклассное мероприятие по теме: The English party!

Цель: проведение обобщающего повторения и контроля овладением английским алфавитом, исходным словарным запасом в игровой форме за I полугодие на начальном этапе изучения английского языка.

Задачи мероприятия:

Образовательные:

  • активизировать употребление букв английского алфавита
  • активизировать употребление ранее изученной лексики в речи учащихся

Развивающие:

  • развивать навык фонематического слуха;
  • развивать внимание, мышление, память.
  • Развить языковые, интеллектуальные, творческие способности учащихся.
  •  Развить речевую культуру школьников и культуру общения.
  • развитие интереса к изучению английского языка и познавательной деятельности.
  • Развитие творческой активности, нравственных качеств- доброжелательности, психических процессов: памяти, внимания, воображения и положительных эмоций.

Воспитательные:

  • воспитывать у учащихся интерес к изучению иностранного языка.
  • воспитывать уважительное отношение друг к другу.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, презентация, компоненты УМК, карточки с заданиями, карандаши, костюмы героев урока.

Ход мероприятия.

УЧИТЕЛЬ  Good morning, boys and girls! Good morning, dear guests! We are glad to see you at our «English Party». (слайд 1)

УЧЕНИК-ПЕРЕВОДЧИК Здравствуйте, мальчики и девочки! Здравствуйте, дорогие гости! Мы рады видеть вас на нашем празднике английского языка.

УЧИТЕЛЬ  Today we’ll speak about English, play many interesting games, sing songs and remember what we have learned at our lesson

УЧЕНИК-ПЕРЕВОДЧИК Сегодня мы поговорим об английском языке, поиграем во многие интересные игры, споем песни и вспомним все, что мы выучили на наших уроках.

УЧИТЕЛЬ  Are you ready to practice your knowledge?

УЧЕНИК_ПЕРЕВОДЧИК  Вы готовы проверить свои знания?

 Два ученика разыгрывают сценку.

УЧЕНИК 1  Посмотри, что это? (показывая на книгу на английском языке).

УЧЕНИК 2 Это книга.

УЧЕНИК 1 Книга (переворачивая страницы), но буквы в ней какие-то странные, они не похожи на те, которые мы знаем.

УЧЕНИК 2 А, я догадалась! Эта книга не на нашем языке. Понимаешь?

УЧЕНИК 1 А что, разве есть еще какие-то другие языки?

УЧЕНИК 2 Да, я знаю, что в разных странах говорят на разных языках.

УЧИТЕЛЬ  Ты права. В разных странах говорят на разных языках. В мире существует несколько тысяч языков. И все они для нас иностранные. Вот вы, ребята, какие знаете иностранные языки? (учащиеся называют несколько языков). (слайд 2,3)

В древности люди говорили на одном языке, все они жили дружно и счастливо. Однажды они решили построить башню до небес, чтобы прославить себя. Строили они эту башню не год, не два и даже не 10 лет. И вот когда высота этой башни была такой, что с земли не было видно ее конца, Бог разгневался на людей за то, что они так возгордились собой, и разрушил башню. А людей расселил по разным концам земли. Люди перестали общаться, забыли общий язык, и в разных местах стали говорить по-разному, по-иному. Так и появились иностранные языки.

Но чтобы общаться с людьми из разных стран, нужно знать их языки. Мы с вами ребята начали изучать один из самых распространенных в мире, а самое главное — один из самых красивых языков — английский язык. А эта книга написана на английском языке. И чтобы прочесть ее, надо познакомиться с буквами английского алфавита и научиться читать. Давайте пригласим на сцену некоторые буквы алфавита! Буквы хотят нам рассказать о себе. (слайд 4)

Под музыку (авс) и аплодисменты выходят ученики и представляют буквы.

В нашу дверь стучатся.
-Кто там?
-Буква A и осень- autumn.
Каждому, чтоб грустным не был,
Дарят яблоко- an apple.  (слайд 5)

Буква E пришла сказать,
Посчитать, нарисовать,
Кто среди зверей гигант?
Слон, слоненок – elephant.  (слайд 6)

С буквой I мы так похожи:
I и я – одно и то же.
Мы не плачем, не хандрим,
Если есть пломбир – ice-cream.   (слайд 7)

N висеть не надоест,
На ветвях гнездо – a nest.
В нем птенцы. Хотелось нам бы
Посчитать число их – number.   (слайд 8)

Pirate— молодой пират
С parrot— попугаем рад:
-Посмотрите, это нам
Машет веткой пальма-palm!    (слайд 9)

Тут я песенку спою
В честь прекрасной буквы Q,
Потому что queen— царица
Очень любит веселиться.   (слайд 10)

Если встретишь букву U,
Значит скоро быть дождю.
U сегодня подобрела –
Подарила зонт – umbrella.   (слайд 11)

Х, конечно, — клево!
Изменяется всегда,
Где найдешь такое слово,
Чтобы начала она.
Посмотрите! Это он!
Англо-русский xylophone.   (слайд 12)

Что такое буква Z?
Ты увидишь, взяв билет,
Волка, тигра и козу
В зоопарке — in the Zoo.   (слайд 13)

УЧИТЕЛЬ Ребята, а вы знаете, что в английском языке тоже есть согласные и гласные буквы. Гласных всего 6. Без них не было бы ни одного слова. Это очень важные буквы. Давайте назовем их!   (слайд 14)

А все остальные буквы, какие? Правильно, согласные! А теперь займите, свои места, пожалуйста! Take your seats!

— Алфавит- the ABC
Знают все, кого ни спроси:
Немцы, французы, датчане,
Само собой, англичане.
Давай-ка повторим его!
Сам увидишь, как легко!   

УЧИТЕЛЬ А сейчас мы выполним несколько игровых заданий. Но для начала надо разделиться на 2 команды. За каждое правильное выполненное задание команды получают баллы, которые в конце мероприятия суммируются.

Задания на тему «Алфавит».

Task 1. Наши мамочки –буквы потеряли своих деточек -маленьких букв. Помогите им найти их. (Дети должны написать строчные буквы)

1. На доске:              1.  D…  J…  N…  S…  U… .

                                    2.  F…  B…  Q… T… W… .

Task 2. Некоторые наши буквы потеряли голос, чтобы они восстановили свой голос нам надо назвать букву и ее звук. (Учитель показывает каждой команде букву, а они называют букву и звук.)   (слайд 15-24)

                 Cc     Aa     Gg     Ii     Kk     Mm     Qq     Rr     Yy     Vv

Task 3. Обучающиеся получают задание расшифровать шифрограмму   (слайд 25) 

7  15  15  4     12  21  3  11

GOOD  LUCK

УЧИТЕЛЬ  Но не только алфавит мы изучили в этом полугодии, кроме этого, мы познакомились и с названиями цветом. А в гости к нам пришла Мисс Акварель и принесла с собой конверт с заданиями, чтобы проверить, как мы запомнили названия цветов.   (слайд 26)

Стихотворение « Мисс Акварель».

                                                              Как только в руки кисточку возьмёшь,

     Ты в гости к краскам сразу попадёшь,

                                                              И в этой сказочной стране цветов

                                                             К сюрпризам разным будь готов.

                                                             Запомни все названия в пути,

                                                             Чтоб нужный цвет ты мог всегда найти!

УЧИТЕЛЬ  Итак, какие же цвета мы можем встретить?   (слайд 27)

Учащиеся выходят с цветными листами, на которых написано название цвета, называют и представляют его.

White — белый как в поле снежок.
Black — как чёрный уголёк
Red — красный как земляника
Green — зелёный как лист и трава
Blue — синий как синее небо
Brown — коричневый как земля

Yellow — желтый как жаркое солнце
Orange — оранжевый как апельсин
Violet — лиловый как лепесток фиалок
Rose — розовый как букет роз
Grey — как камешки у моря
Такая чудесная страна цветов!

Задания на тему «Цвета».

Task 1. Мисс Акварель принесла нам на листочках названия цветов, но, к сожалению, по пути к нам сильный ветер разорвал листочки. Давайте соберем кусочки и прочитаем эти слова. 

Task 2. Творческое задание. Сейчас посмотрим, какие из вас художники. Перед вами человечек, но у него нет ни глазок, ни носика, ни ротика, да и вообще он почему-то раздетый. Ваша задача нарисовать портрет этого человечка. Я читаю стихотворение, вы называете название цвета по- английски и только после этого выполняете действие.   (слайд 28)

— Я рисую твой портрет
Ротик будет красный — Red

— Глазки голубые — Blue
Эту краску я люблю.

— Нет, давай-ка мы один
Сделаем зелёный — Green

— Бровки нарисуй скорей
Карандашик серый — Grey

— А оденемся, давай,
В брючки беленькие — White

— Фиолетовый жилет -
Карандашик — Violet

— Чубчик будет чёрный — Black
Симпатичный человек!

УЧИТЕЛЬ  Очень хорошо, ребята, вы справились с творческим конкурсом. Когда вам станет немножко грустно вы посмотрите на этих человечков и, я думаю, у вас поднимется настроение.

Физкульт.минутка   (слайд 29)

УЧИТЕЛЬ Мы уже выполнили достаточно много заданий и немного устали, поэтому я вам предлагаю отдохнуть и размяться.

Игра на внимательность. Учащиеся выполняют действия, которые называет учитель: jump,run,stand,swim, fly, skip, write, read и т.д. Well done!

УЧИТЕЛЬ А сейчас к нам в гости пришел директор Лондонского зоопарка. Давайте послушаем, что он нам хочет рассказать.   (слайд 30)

Директор зоопарка:

Я хочу вам рассказать

Как животных называть:

Ослик по-английски-donkey,

Обезьянка в рифму- monkey,

Кошка-cat, собака-dog,

А лягушка просто frog.

Задания на тему «Животные».

Task 1. Закончи рифму.(назовите животных по-английски)

Мишка косолапый ходит еле-еле. Мишка, медвежонок по-английски — bear.   (слайд 31)

Кот вчера мой съел омлет. Он — воришка, этот cat!    (слайд 32)       

У меня живет бульдог, а собака это dog! (слайд 33)                           

Имеет пышный рыжий хвост проказница лисица — fox. (слайд 34)  

Прыгнула из грядки прямо на порог зеленая красавица, лягушка — frog. (слайд 35)           

В английском я вершин достиг! Свинья, я знаю, будет — pig. (слайд 36)       

В зоопарке — обезьянки. Обезьянки — это monkey. (слайд 37)            

Стреляли в волка: пиф и пуф! Волк по-английски — это wolf. (слайд 38)      

Игрушку вдруг я захотела. Куплю зайчонка: заяц — hare. (слайд 39)

В цирке он большой талант, слон могучий — elephant. (слайд 40)    

Task 2. Конкурс театральный.

1. Двое учащихся разыгрывают  стихотворение “Little Mouse” по ролям (на них костюмы мышки и кошки) (из 1 команды).   (слайд 41, 42)

 Little mouse: Little mouse, little mouse,           Little cat: Little cat, little cat,

                     Where is your house?                                   I have no flat, I am a poor mouse,

                                                                                       I have no house

                     Little mouse, little mouse,                              Little cat, little cat,

                    Come into my house.                                      I cannot do that, you want to eat me.

2.Один ученик рассказывает стихотворение, а двое учащихся играют мышку и кота.(из 2 команды)

This is a mouse                                 He is very fat.

She lives in the house.                       Because he lives in the house

This is a cat                                      And he likes to eat a mouse.

Task 3. Одна команда изображает повадки животного, a другая команда должна угадать животное.

УЧИТЕЛЬ Директор зоопарка привез с собой двух героев, которые поведают нам, что с ними произошло, а мы должны объяснить им, почему так случилось.   (слайд 43)

Инсценировка. Штранная история.

Автор(директор зоопарка): Встретил жук в одном лесу симпатичную осу.

Жук: Ах, какая модница!

         Пожвольте пожнакомиться.

Оса: Уважаемый прохозый,

         Ну на сто это похозэ!

         Вы не представляете

         Как вы сепелявите!

Автор (директор зоопарка): И красавица оса улетела в небеса.

Жук: Жтранная гражданка

          Наверно, иностранка?

Автор (директор зоопарка): Жук с досады кренделями по поляне носится.

Жук: Это ж надо было так

          Опроштоволоситься

          Вот тебе и ухажёр

          Бежобразие, пожор.

          Как бы вновь не оказаться

          В положении таком!

          Нужно срочно жаниматься

          Иностранным языком!

УЧИТЕЛЬ  Вот какой случай произошел с нашими героями. Надеюсь, вы поняли, что важно правильно произносить все звуки и слова как на своем родном языке, так и на языке, который вы изучаете, чтобы вас не приняли за иностранца, а были поняты сразу.

Подведение итогов конкурсов, награждение победителей и призеров.

Стихотворение.   (слайд 44)

                                       Если хочешь в жизни ты

                                       Воплотить свои мечты,

                                       Вольной птицей хочешь стать,

                                       Языки обязан знать.

                                       Good-bye, good-bye

                                       Язык учить не забывай!

УЧИТЕЛЬ Но мы не будем говорить “Good-bye”, мы скажем “See you” –до встречи.

  Итак, друзья! Мы знакомы со всеми буквами английского алфавита. Надеемся, что вы не будете их путать при чтении. Кроме этого мы знаем названия цветов, животных. Но без букв мы не могли  бы написать ни одного слова. Буквы для нас очень важны. Поэтому я бы хотела завершить наш праздник песней The ABC.  Давайте же споем гимн английскому алфавиту!

Все поют песню: «A,B,C,D,E,F,G, H, I, J,K, L,M,N,O,P,Q,R,S andT,U,V.W and X,Y,Z -This is the English alphabet!»

УЧИТЕЛЬ    Дорогие ребята, в этом полугодии вы познакомились с английским языком, выучили английские буквы, научились произносить первые английские слова! Вы в самом начале своего большого и интересного пути в страну, которую откроет вам английский язык. Страну новых знаний.

Желаем вам доброго пути и больших открытий!

Thank you very much! Good bye!

Сценарий английского праздника
во 2­х классах “We Love English” 28 апреля 2010 г.
Составили Морозова А.Н. 
Абдрахманова Ф.И.
Hello to everyone (together)
Andy ­ Dear friends, guests and teachers!
Tom ­ Nice to see you. 
Meg, Sue ­ Today we have a very interesting party.
Meg – I am Meg
Sue – I am Sue
Andy – I am Andy.
Tom – I am Tom
Meg – You will be actors.
Sue – Be artistic, active, expressive
Andy – I wish you success
Tom – Welcome to our English Party.
Together – вместе – We are glad to see you.
Meg – Spring, spring, spring!
           The trees are green
           Blue skies are seen.
Sue – We’d like to show you how we can sing and dance
Tom – The song “We are walking” 
Andy – Meg, do you like Sunday?
Meg – I like Sunday best. Monday, Tuesday, Wednesday less, Thursday, 
           Friday are not bad, Saturday is better yet. But I like Sunday best.
Andy – “The days of the week”
Sue – Work is done, play’s begun, now we laugh and have fun. Tom, can you clap your hands?
Tom – Yes, I can (хлопает в ладоши)
            “Can you clap your hands?”
Andy – Let us make a merry ring. Talk and laugh and sing. Do you like to sing, Meg?
Meg – Yes, I do and other children like to sing too. “Here we go”
Tom – Work while you work, play while you play
Sue – This is the way to be cheerful and gay!
Tom – Is your job difficult, Sue?
Sue – No, it isn’t. I like my job.
Tom – “Jobs”
Meg – Andy, what’s your favourite season?
Andy – I think it’s spring with its rains. It’s wonderful.
Meg – Rain on the house, rain on the tree,
           Rain on the little bird, but don’t rain on me. Down come the rain drops, one by one. Sliding, gliding, it’s such fun.
Andy ­ ”Raindrops” 
Sue – Rain, rain go away, come again another day.
Tom – Who is singing? Who is playing? Laughing with delight?
Sue – We are singing. We are playing. The sun is shining bright.
Tom – Wait a little, Sue. Our children like to sing too.
            “Mr. Sun”
Meg – Well done. Children, come out and dance, come out and sing.
Andy – Skip, jump and prance around in a ring.
Meg – Andy, have you been to London?
Andy – No, I haven’t.
Meg – But I have. I have seen London bridge there
Andy ­ “London bridge”
Sue – One, two, three, open your eyes and see
          Sing it high and sing it low
          For everyone and me.
Tom – Sue, do you know the Muffin Man?
Sue – No, I don’t. What about you?
Tom – Yes, I do. And other children know him too.
            “The Muffin Man”
Meg – Here at school we have lots of fun.
Andy – Soon there will be summer holidays.
Tom – We can ride a bike and swim.
Sue – School is over, oh what fun
          School is over, play’s begun
Together ­ “Here at school” (общая песня для всех)
                   Stand up, please
Meg – Come on children, come away, for the sun shines bright today.
Andy – We passed the land of English,
             Singing merry songs,
Sue – Reciting different verses
          And using all the words.
Tom – Let’s make friends and love English
Meg – Thanks to our teachers. We invite them to the stage.
            (хлопаем в ладоши после выхода учителей)
Meg – Bagautdinova Feruza Radifovna
Sue ­ Morozova Alla Nazievna
Andy – Mamatova Victoria Masalimovna
Tom – Mirgaleeva Gulnara Vakhitovna
Meg – Abdrakhmanova Fania Ibragimovna
Together – Our party is over. Good – bye.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Enchantimals фламинго праздник
  • Empyrion galactic survival сценарии на русском
  • Empire total war сценарии
  • Empire earth редактор сценариев
  • Emotion студия праздников