Fashion show сценарий

« Мода - это пуская прихоть, увлечение бездельников»

Сценарий показа моделей

1 ВЕД. Нет , наверное, сегодня на свете ничего более интригующего, отталкивающего и одновременно манящего, чем мода.2 ВЕД. Все мы знаем, что такое мода. Но до конца ли мы знаем ее?

1 ВЕД. Одни говорят: « Мода — это пуская прихоть, увлечение бездельников»

2 ВЕД. Для других мода- профессия, ежедневная творческая работа.


1 ВЕД. Третьи скажут, что данный вопрос не очень прост и в 2-х словах
на него не ответить.
2 ВЕД. Четвертые… А это мы с вами! Давайте попробуем выяснить
все — таки, что такое мода, как давно она существует и как к ней следует относиться?
1 ВЕД. Известный французский Кутюрье Пьер Карден как-то сказал:
«Мода- это способ выражения, это выражение творческой личности»
2 ВЕД. Как же люди выражали себя, как в костюме отражали свою
неповторимость? Обратимся к истории.

1 ВЕД. Древние греки и римляне умели с особым изяществом носить свою одежду: тунику, тогу, хитон, гиматий. Простота кроя, мягкие складки подчеркивали достоинство и величавость.

Звучит музыка «Сиртаки»,  демонстрация греческого костюмы


2. ВЕД.  У русской народной одежды многовековая история. На Руси основной формой одежды было платье, сшитое из различных тканей. Основой женской одежды была длинная сорока, скроенная из прямых полотнищ, а сверху сарафан, снизу доверху застегивающийся на пуговицы.  Русская одежда всегда отличалась большим разнообразием отделки, но вот покрой ее был почти всегда одинаков.

Звучит русская мелодия, демонстрируется русский костюм

1 ВЕД. Европа ХVIII — ХIХ веков дала нам неповторимую пышность нарядность костюма. Низкое декольте сильно обнажает грудь и шею. Жесткий каркас корсета подчеркивает стройность талии. Акцент на лице, шеи и изящных руках.
Звучит вальс, демонстрируется платье XIX века


2 ВЕД. Одежда стран востока всегда привлекала европейцев своей необычностью и локаничностью форм, цвета, кроя.  Традиционный предмет одежды в Японии- кимоно. С середины XIX века считается японским «национальным костюмом». Кимоно создавалось в виде трапеции, прямоугольника или треугольника. И сейчас одежда в японском стиле предполагает соблюдение этого же силуэта Традиционное кимоно делают вручную, причём ткань также зачастую сделана и расписана руками.

Звучит музыка и начинается демонстрация кимоно.

1 ВЕД. Современные модельеры при моделировании новых коллекций одежды используют разнообразные стили. 

2 ВЕД..На самом деле одеться модно не так-то сложно, как может показаться на первый взгляд. Главный принцип – это гармония. И ее надо соблюсти. Порой бывает достаточно длинного шелкового черного платья с широким поясом, либо контрастирующим, либо в тон платью.

1 ВЕД. Сегодня члены кружка «Стиль и мода» представляют  вашему вниманию коллекцию современной одежды . Звучит музыка. Демострация моделей.


2 ВЕД. Дорогие друзья! Как вы могли убедиться, возможность одеться модно, сообразно своему вкусу есть у каждого.

1 ВЕД. И для этого не обязательно покупать что угодно. Возможность в
данном случае означает « не уметь», а « уметь». Уметь шить.

2 ВЕД . Человек, умеющий шить и полюбивший это занятие, всегда сможет
одеться по самой последней моде!

Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке «Fashion Show». 45-й

классы

Разделы: Внеклассная работа

Presenter: Ladies and gentlemen! My dear friends! We are glad to greet you at our Fashion Show.

Fashion is an important aspect of our life. Everybody wants to wear beautiful and modern clothes, at

the same time, rather comfortable.

Today we’d like to represent you some models of different fashion designers. You can wear these

clothes in different places and different situation. But, all of them are modern (up-to-date), beautiful

and comfortable.

But before representing our collections I announce a competition of hairdressers. Because, it’s very

important to have not only good clothes, but stylish hairdo. I ask four hairdressers with their models

to come here. Your task is to make some original hairdos. You may go and be ready for your

performance.

And we start our show.

Let me introduce you the collection of Mr. White.

Fashion Designer 1. (FD) Hello! My name is John White . I’d like to represent you my new collection

of uniforms. We have to wear a school uniform at our school. School colours are blue, white, black,

brown. Rather boring, isn’t it? But many interesting elements, for example pockets, belts, buttons,

zippers, make our uniform unique. It’s very important to be elegant and tidy at school. See our models

and enjoy yourselves.

(Demonstration of school uniform collection.)

Presenter: Thank you, Mr. White. Your collection is really convenient and actual for our guests. And

now I welcome our next guest Mrs. Jonson.

FD2: Hello, my dear friends! My collection is sportswear one. Most of us are fond of sport. Someone

likes playing different sports games, someone likes running or swimming. But, it’s very important to

have a comfortable and nice sports uniform. I hope, you will like it.

You know that mountain skiing is very popular nowadays. That is why this model is very actual.

These clothes for people who are fond of walking.

Do you like sambo? Add some patches and your kimono isn’t boring.

I think you like this bright and colorful costume for aerobics.

Baseball becomes more popular in our country. I hope this uniform is both comfortable and modern.

If you wear such an elegant uniform for tennis, you will always look smart.

(Demonstration of sportswear collection.)

Presenter: I think, If we have such an elegant sports uniform, a bit strength and activity, all of us will

be good sportsmen.

It’s time to play. (Игра с залом.)

If Your Clothes Have Any Color

(to the tune of «If You’re Happy and You Know It»)

If your clothes have any red, any red,

If your clothes have any red, any red,

If your clothes have any red,

Put your hands up on your head,

If your clothes have any red, any red.

If your clothes have any blue, any blue,

If your clothes have any blue, any blue,

If your clothes have any blue,

Put your finger on your shoe,

If your clothes have any blue, any blue.

If your clothes have any green, any green,

If your clothes have any green, any green,

If your clothes have any green,

Wave your hand so you are seen,

If your clothes have any green, any green,

If your clothes have any yellow, any yellow,

If your clothes have any yellow, any yellow,

If your clothes have any yellow,

Laugh like a happy fellow,

If your clothes have any yellow, any yellow.

ha, ha, ha!

If your clothes have any white, any white,

If your clothes have any white, any white,

If your clothes have any white,

Give a hug with all your might,

If your clothes have any white, any white,

If your clothes have any black, any black,

If your clothes have any black, any black,

If your clothes have any black,

Pat your neighbour on the back,

If your clothes have any black, any black,

If your clothes have any brown, any brown,

If your clothes have any brown, any brown,

If your clothes have any brown,

Make a smile like a clown,

If your clothes have any brown, any brown.

Presenter: It’s time to play, it’s time to learn and it’s time to relax. Who likes going to the party? Of

course, everybody. And Mr. Brown will show us his party collection. Let’s welcome him.

FD3: Ladies and gentlemen! Everyone wants to look excellent and cool. Going to the party you can

decorate yourselves as you like. You can wear rings, bracelets, necklaces, earrings, I think.

(Demonstration of Party Collection) <Рисунок 2>

Presenter. (Игра с заломю) Now, let’s play again. The game is called snowball. I ask four players to

come up on the stage. (Дети по очереди называют предметы одежды на английском языке. Кто

не может назвать слово, выбывает из игры.)

My congratulations to you. You are the winner. This is your prize.

I ask our hairdressers and their models on the stage. Now, you have to choose the most original

hairdo and hairdresser. Be attentive.

(Demonstration of hairstyles)

Have you made your choice? You are welcome. Clap your hands to pick out the best hairdo.

(Победитель награждается подарком.)

And now, tell me, please, do you like to wear something original? Do you try to look unusual? What

do you wear to be unusual?

Everyone tries to wear something original. But there are some people who wear unusual clothes and

look so unusual everywhere and every time. As a rule, they like a lot of decoration elements on their

clothes and their bodies. They have original haircut and hairdo and a very special manner of behavior.

I mean different informal youth groups. And our last collection is the collection of Mr. Richardson.

Let’s greet him and his models.

FD4: Hi! I represent my best models. They are punks, rappers, rockers, hippies. They are all different,

but at the same time, they are equal.

(Demonstration of the collection of the informal social groups)

Break dance. Look at this boy. You can meet him in every yard. It is important to have comfortable

clothes to dance like him. <Рисунок 3>

Who likes hip-hop or rap? Wear our clothes and you are a superstar forever.

Hippies Many years ago people called them “Flowers of Life”

Punks, rockers. They all like music. Sometimes they are aggressive. But they want to be free.

They always experiment with their clothes. They wear both bright and dark colours. But they are

always unique and extraordinary.

Presenter: It was really rather extraordinary.

That’s a pity, our collections are over. Can you say what model or collection was the best one? I think,

no, because everything is good in its season. And I’d like to give you some advice: when you think

what to wear, please, choose the right dress. Think what is good at the sports ground, what is good at

party. And why a long silk dress looks beautiful on a woman, but is funny on a little girl.

I ask all models and their designers on the stage.

(Все поют заключительную песню.)

(Song)

Once I caught a fish alive.

One, two, three, four, five,

Once I caught a fish alive,

Six, seven, eight, nine, ten,

Then I let it go again.

Why did I let it go?

Because it bit my finger so.

Which finger did it bite?

This little finger on the right.

Thank you for your attention. See you soon. May be not everything you like, but remember the

proverb: “Tastes differ”.

Presenter: Ladies and gentlemen! My dear friends! We are glad to greet you at
our Fashion Show.

Fashion is an important aspect of our life. Everybody wants to wear beautiful and
modern clothes, at the same time, rather comfortable.

Today we’d like to represent you some models of different fashion designers. You can
wear these clothes in different places and different situation. But, all of them are
modern (up-to-date), beautiful and comfortable.

But before representing our collections I announce a competition of hairdressers.
Because, it’s very important to have not only good clothes, but stylish hairdo. I ask
four hairdressers with their models to come here. Your task is to make some original
hairdos. You may go and be ready for your performance.

And we start our show.

Let me introduce you the collection of Mr. White.

Fashion Designer 1. (FD) – Hello! My name is John White . I’d like to represent
you my new collection of uniforms. We have to wear a school uniform at our school. School
colours are blue, white, black, brown. Rather boring, isn’t it? But many interesting
elements, for example pockets, belts, buttons, zippers, make our uniform unique. It’s
very important to be elegant and tidy at school. See our models and enjoy yourselves.

(Demonstration of school uniform collection.)

Presenter: Thank you, Mr. White. Your collection is really convenient and actual
for our guests. And now I welcome our next guest Mrs. Jonson.

FD2: Hello, my dear friends! My collection is sportswear one. Most of us are fond
of sport. Someone likes playing different sports games, someone likes running or swimming.
But, it’s very important to have a comfortable and nice sports uniform. I hope, you will
like it.

You know that mountain skiing is very popular nowadays. That is why this model
is very actual.
These clothes for people who are fond of walking.
Do you like sambo? Add some patches and your kimono isn’t boring.
I think you like this bright and colorful costume for aerobics.
Baseball
becomes more popular in our country. I hope this uniform is both comfortable
and modern.
If you wear such an elegant uniform for tennis, you will always look smart.

(Demonstration of sportswear collection.) <Рисунок
1>

Presenter: I think, If we have such an elegant sports uniform, a bit strength
and activity, all of us will be good sportsmen.

It’s time to play. (Игра с залом.)

If Your Clothes Have Any Color
(to the tune of «If You’re Happy and You Know It»)
If your clothes have any red, any red,
If your clothes have any red, any red,
If your clothes have any red,
Put your hands up on your head,
If your clothes have any red, any red.
If your clothes have any blue, any blue,
If your clothes have any blue, any blue,
If your clothes have any blue,
Put your finger on your shoe,
If your clothes have any blue, any blue.
If your clothes have any green, any green,
If your clothes have any green, any green,
If your clothes have any green,
Wave your hand so you are seen,
If your clothes have any green, any green,
If your clothes have any yellow, any yellow,
If your clothes have any yellow, any yellow,
If your clothes have any yellow,
Laugh like a happy fellow,
If your clothes have any yellow, any yellow.
ha, ha, ha!
If your clothes have any white, any white,
If your clothes have any white, any white,
If your clothes have any white,
Give a hug with all your might,
If your clothes have any white, any white,
If your clothes have any black, any black,
If your clothes have any black, any black,
If your clothes have any black,
Pat your neighbour on the back,
If your clothes have any black, any black,
If your clothes have any brown, any brown,
If your clothes have any brown, any brown,
If your clothes have any brown,
Make a smile like a clown,

If your clothes have any brown, any brown.

Presenter: It’s time to play, it’s time to learn and it’s time to relax.
Who likes going to the party? Of course, everybody. And Mr. Brown will show us his party
collection. Let’s welcome him.

FD3: Ladies and gentlemen! Everyone wants to look excellent and cool. Going to
the party you can decorate yourselves as you like. You can wear rings, bracelets,
necklaces, earrings, I think.

(Demonstration of Party Collection) <Рисунок 2>

Presenter. (Игра с заломю) Now, let’s play again. The
game is called –snowball. I ask four players to come up on the stage. (Дети
по очереди называют предметы одежды на
английском языке. Кто не может назвать слово,
выбывает из игры.)

My congratulations to you. You are the winner. This is your prize.
I ask our hairdressers and their models on the stage. Now, you have to choose the most
original hairdo and hairdresser. Be attentive.

(Demonstration of hairstyles)

Have you made your choice? You are welcome. Clap your hands to pick out the best
hairdo. (Победитель награждается подарком.)

And now, tell me, please, do you like to wear something original? Do you try to look
unusual? What do you wear to be unusual?

Everyone tries to wear something original. But there are some people who wear unusual
clothes and look so unusual everywhere and every time. As a rule, they like a lot of
decoration elements on their clothes and their bodies. They have original haircut and
hairdo and a very special manner of behavior. I mean different informal youth groups. And
our last collection is the collection of Mr. Richardson. Let’s greet him and his models.

FD4: Hi! I represent my best models. They are punks, rappers, rockers, hippies.
They are all different, but at the same time, they are equal.

(Demonstration of the collection of the informal social groups)

Break dance. Look at this boy. You can meet him in every yard. It is important
to have comfortable clothes to dance like him. <Рисунок 3>

Who likes hip-hop or rap? Wear our clothes and you are a superstar for ever. <Рисунок 4>

Hippies – Many years ago people called them “Flowers of Life”

Punks, rockers. They all like music. Sometimes they are aggressive. But they want
to be free. <Рисунок 5>

They always experiment with their clothes. They wear both bright and dark colours. But
they are always unique and extraordinary.

Presenter: It was really rather extraordinary.

That’s a pity, our collections are over. Can you say what model or collection was the
best one? I think, no, because everything is good in its season. And I’d like to give
you some advice: when you think what to wear, please, choose the right dress. Think what
is good at the sports ground, what is good at party. And why a long silk dress looks
beautiful on a woman, but is funny on a little girl.

I ask all models and their designers on the stage.

(Все поют заключительную песню.)

(Song)

Once I caught a fish alive.
One, two, three, four, five,
Once I caught a fish alive,
Six, seven, eight, nine, ten,
Then I let it go again.

Why did I let it go?
Because it bit my finger so.
Which finger did it bite?
This little finger on the right.

Thank you for your attention. See you soon. May be not everything you like, but
remember the proverb: “Tastes differ”. <Рисунок 6>

Сценарий

театрализованного показа моделей одежды

« Следует шить …»

Замечено, что жены и девицы, на Ассамблеях являющиеся, не зная политесу и правил одежды иностранной, яко кикиморы одеты бывают”.

Ведущий 1: Только женщина, красота и мода могут покорить сердце мужчины. Но чтобы быть неотразимой, сколько сил и времени необходимо потратить. Недаром говорят: “Красота требует жертв”. И каких жертв!

Ведущий 2: С давних времен для создания богатых моделей одежды использовались корсеты, каркасы, фижмы, обручи, валики и многое другое. Нельзя забыть о прическах, косметике и всякого рода украшениях.

Ведущий 1: Но время стремительно и от многого пришлось отказаться, но одно у женщин осталось прежним — желание быть красивой.

РЕКЛАМА: Только у нас, и только на нашем шоу можно увидеть одежду разных времен и стилей.

Ведущая 2: В моде капризной и переменчивой во все времена — сегодня трудно вы­делить главное направление.

Ведущий 1: Модно все: длинное и короткое, спортивное и элегантное, строгое и крикливое.

Ведущий 2: Главное — из множества различных стилей выбрать единственный, ин­дивидуальный.

Ведущий 1: Как часто, купив модную вещицу, мы облегченно вздыхаем: «Теперь все в порядке…»

Ведущий 2: Но этого совсем не достаточно! Важно все: походка, манера держаться, мимика, даже интонация голоса. То есть — единство облика и стиля. И тогда, вы по- настоящему элегантная дама.

Ведущий 1: Все ли у нас владеют этим искусством? Увы, далеко не все.

Ведущий 2: Именно поэтому большой интерес (мы надеемся) вызовут наши тради­ционные показы моделей, наше модное шоу.

Ведущий 1: Здесь будут показаны модели на любой вкус, изготовленные своими ру­ками.

Ведущий 2: Легкие, спортивного стиля костюмы, юбки, платья, не лишенные изю­минки, кокетства, хотя и в меру…

Ведущий 1; Именно такими должны мы быть в повседневной жизни.

Ведущий 2: Участвовать в шоу нелегко. Новое всегда трудно.

Ведущий 1: Но, кто знает, может быть когда-нибудь увидим кого-то из участников нашего шоу на экранах телевизоров.

Ведущий 2: Итак, начнем. Элегантный женственный стиль с долей романтики, но не лишенный практичности — ведущий стиль салона “Модель”.

РЕКЛАМА: “Модель” — это решение проблемы свободного времени”.

Ведущий 1: Юбки — неотъемлемая часть женского гардероба. А юбки на кокетке пойдут всем — и полным, и худым. Хороши они и для модниц.

Ведущий 2: Да что там говорить, юбки на кокетке — для любой кокетки!

(Модели)

Ведущий 1: Вы замечали, давно приобретенное платье, свитер, блуза вдруг словно “оживает”, заиграет новыми красками, если освежить наряд какой-то модной деталью, яр­кой брошью, небрежно накинутым шарфом в тон… .

Ведущий 2: Поэтому и пошла поговорка “деталь делает моду”. Порой именно эта деталь придает современный характер уже давно не новой вещи.

Ведущий 1: Если вам не занимать терпения, трудолюбия, смелости и конечно же фантазии — то любую, уже не модную вещь (даже мамину) можно превратить в интересное изделие

(Модели).

Ведущий 2: Прямая юбка всегда в центре моды. Ее вариаций известно множество. Но нашим модницам фантазии не занимать. Поэтому сейчас вы увидите большое разнооб­разие юбок.

Ведущий 1: А насколько они оригинальны судить вам.

(Модели).

Ведущий 2: Ах, лето, лето! Какая же модница обойдется в это время без обновки. Мы — не исключение!

Ведущий 1: А наши модели по-летнему жизнерадостны. Словно вызов солнцу — желтые, зеленые, алые, синие тона. Как знак причастности ко всему живому, пробуждаю­щие нежность и женственность.

Ведущий 2: Несложные в выполнении оборки, складки придают моделям легкость, нежность и элегантность.

Ведущий 1: Эти модели для молодых, озорных, жизнерадостных. Настоящее буйст­во фантазии и красок.

(Модели).

Ведущая 2; Костюм необходим в гардеробе любой женщины. Последнее время кос­тюм все активнее переходит в гардероб молодых, где “ведет” себя свободно, непринуж­денно, динамично.

Ведущий 1; Наряду с обычными костюмами классического стиля в молодежной мо­де появились костюмы спортивного стиля (с жакетами до линии талии и короткой юбкой). Но несмотря на это, костюм — одежда для тех, кто хочет выглядеть корректно.

(Модели).

Ведущий 2: Не сомневаемся, что если вы считаете себя модной и современ­ной, то немало времени проводите перед зеркалом, собираясь на работу или учебу, в гости или на прогулку.

Ведущий 1: Наверняка, вы тщательно продумываете свою одежду и дополне­ния к ней, ведь вполне естественно желание быть красивой.

Ведущий 2: Конечно, очень важно, как мы выглядим, как говорится “на лю­дях”. А какие мы дома?

Ведущий 1: Как мы выглядим, когда рядом с нами не чужие, не посторонние, а самые близкие, родные люди?

Ведущий 2: Кого видят они рядом с собой? Удобно и красиво одетую или на­оборот.

Ведущий 1; Если у вас с этим проблемы — смотрите, запоминайте, действуй­те!

Ведущий 2: Фартук — незаменимая вещь на кухне, а если он еще и такой кра­сивый, то можете быть уверены — хорошее настроение и отличный аппетит вам и вашим близким обеспечен.

Ведущий 1: А какие блюда могут получиться у такой опрятной и красивой хозяйки — просто сказка!

Ведущий 2: А секрета здесь нет. Необходимо и дома быть элегантной.

(Модели).

Ведущий 1: Можно ли красиво, со вкусом одеваться, не прибегая к услугам пошивочного ателье?

Ведущий 2: Купите недорогую ткань, покорпите над выкройками — и создайте одежду индивидуального, только вам присущего стиля. А выбрать его, быть может, вам поможет наше модное шоу.

Стихотворение.

Я хочу быть известной артисткой

Или, может быть, фигуристкой,

Чтоб к ногам моим сыпались розы,

Чтобы мне задавали вопросы.

Чтоб снимали в кино и по телеку,

Чтобы я полетела в Америку.

Кем я буду пока не решила,

Но для мамы я кофточку сшила.

И сказала мама мне тихо :

«Из тебя бы вышла портниха»,

Я – портниха !? « Ну вот — это ново»,

Я пою как сама Пугачёва !

Кем я буду, пока не решила,

Но для бабушки фартук я сшила,

И сказала бабушка тихо :

«Из тебя бы вышла портниха».

Я – портниха. Ну это – нелепо.

Я – в Большом. И партнёр мой Лиепа.

Кем я буду пока не решила,

Но меж делом весь дом я обшила.

И сказала соседка мне тихо :

«Из тебя ведь выйдет портниха !

Сразу снимут в кино и по телеку

И отправят на конкурс в Америк».

Если так, я пожалуй, согласна !

Я и в правду ведь шью первоклассно !

Ведущий 1: Конструировали, моделировали, шили и демонстрировали ….


Download Article


Download Article

Whether you are planning a fashion show for a charity fundraiser, supporting a designer friend, or promoting your own line of clothes, there are a lot of steps involved in successfully organizing a well-attended show. Assembling a team, finding a venue, booking models, and promoting your event are all integral steps that will help you organize a show that will be remembered for a long time!

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 1

    1

    Pick a theme for your show at least 5 months in advance. This will give you direction as you choose designers and outfits, book a venue, and decide on casting. Ideas for themes include “Animals,” “Gothic,” “Masculine Touch,” “Velvet,” “Denim,” and so many more. Be creative and collaborate with others to choose a theme that excites you.[1]

    • If you are the designer, you probably have a good idea in mind for the theme of the show. If not, you could meet with local design students to see what kinds of outfits are available to showcase.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 2

    2

    Create a budget for your event. Do you have funds available or are you going to be relying on donations and volunteers? Keep in mind that you will need a venue, a team of people to help plan and run the event, clothes, models, and entertainment. A lot of these items might not cost you anything, but fashion shows generally cost anywhere from $500 to $5,000 to produce.[2]

    • Planning fundraisers to raise money for your event or appealing to large businesses for donations are 2 ways you can pad your budget.
    • You can ask designers and models to volunteer their time in exchange for free showcasing in your event.

    Advertisement

  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 3

    3

    Establish how large the show will be and how much tickets will cost. If you are planning on using the proceeds from the tickets to help bankroll the event, knowing just how many people you plan to sell tickets to will help you set the price. Most shows last 30–60 minutes and can showcase up to 100 outfits, so even just with the workers and models, there will be a lot of people involved. If you consider that their friends and family will buy tickets to the show, in addition to people from the community at large, you will probably have 200+ people in attendance.[3]
    [4]

    • Price your tickets between $10-$30, depending on the location. In a bigger city, you can charge more money. If you are mainly catering to college students, keep the ticket price low to encourage a bigger turnout.
    • Your venue will determine the size of your event in the end, so keep in mind that until it is booked, your numbers need to be somewhat flexible.
  4. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 4

    1

    Recruit friends, family, or professionals to help with your event. Whatever tasks or duties you don’t assign to someone else will fall to you, and assembling a team to help with various tasks will make the planning process and event production much more enjoyable and rewarding for everyone involved.[5]

    • If you are a student, you can find other students to help with the show. If you are putting on a fundraiser, have others from your organization volunteer their time.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 5

    2

    Find someone to take care of advertising and graphic design. This person (or these people) will be in charge of creating fliers and graphics for the event. They will promote the event on social media, with the newspapers in the area, and will visit local businesses to hang signs for the event. They will be integral in helping with ticket sales.[6]

    • Advertising is something that needs to be planned in advance, so recruit this person as soon as possible.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 6

    3

    Hire a team to help with hair and makeup for the event. Students from a local beauty school may be willing to donate their time for free in exchange for the practice or photos for their portfolios. If you have 10 models, have at least 5 individuals to help with hair and makeup.[7]

    • If you are working with children’s fashion, ask their parents to help out the day of the show to make sure the kids are comfortable.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 7

    4

    Recruit an emcee to do the music and announcements. If you don’t know a friend or professional who is willing to donate their time, this may be where you end up spending a little more money, but having a good emcee is an essential part of putting on a fun fashion show. The emcee is in charge of announcing the designers and outfits, keeping the energy of the crowd up, and moving the show along at the right speed.[8]

    • Look online or talk to people who have planned fashion shows in the past to get referrals for a quality emcee.
    • If you are doing a fundraiser fashion show, make sure to ask if you can get a discount on services.
  5. Image titled Organize a Fashion Show Step 8

    5

    Designate someone to be in charge of the lighting for the event. Your emcee might be able to do this task, but if they can’t you’ll need to find someone else. Someone who has experience running the lights for plays or music events is an ideal candidate.[9]

  6. Image titled Organize a Fashion Show Step 9

    6

    Ask for volunteers to help as wardrobe specialists the day of the event. Because fashion shows are so fast-paced, your models will need help getting in and out of their various outfits. Having a team designated to help them and keep the outfits in order will help your event run smoothly and prevent last-minute wardrobe emergencies.[10]

    • Choose individuals who have good organizational skills, as there will be a lot going on backstage and a lot to keep track of.
  7. Image titled Organize a Fashion Show Step 10

    7

    Assemble a group devoted to setup and cleanup tasks. Handling seating, creating makeshift wardrobe rooms, putting up decorations, handing out programs, and many other tasks the day of the event need to be delegated to a team of individuals. This is a great way for friends and family or other students to get involved if they want to be but don’t have much time to commit. Find at least 5 people who can commit to this role.[11]

    • These individuals need to be available the entire day of the event to help with preparations and with clean up once the show is over.
  8. Image titled Organize a Fashion Show Step 11

    8

    Have an initial meeting with your team to delegate tasks. Getting everyone on the same page is essential to planning an event that will run smoothly. Before the meeting, think about what tasks you will need to delegate to the members of your team. Create an agenda for the meeting with details written out so everyone can reference the plans and knows what the expectations and deadlines are.[12]

    • For example, on the agenda you could write each person’s name and their responsibilities, along with the various tasks they will need to complete, like “Mark Smith, advertising, in charge of social media promotions and creating and hanging fliers in local businesses.”
  9. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 12

    1

    Find a venue that is large enough for an audience and a runway. Local theaters, schools, and community centers are all viable options for a fashion show. If you find a venue that doesn’t have a traditional runway, you can always use the existing stage.[13]

    • The venue will, to a large extent, determine the time of the show and how large of a crowd you can expect, so book it as early in the process as possible.
    • If you are organizing the fashion show as a fundraising event, ask the venue if they will donate the space to you for free or if they could offer you a discount on the booking price.
    • Many universities offer auditorium space for free to students.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 13

    2

    Check the accommodations of the venue. Is there a backstage area where the models will be able to get changed? Is there handicap accessibility? What about free parking? Have your emcee and wardrobe specialist visit venues with you to get their opinion on the space rather than making the decision on your own.[14]

    • If you are booking a school or community center, there are probably rooms that can be used for backstage space and dressing rooms for the models.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 14

    3

    Rent chairs if the venue doesn’t have built-in seating. If you’re in a school auditorium or a theater, chances are there are seats already there. For a local community center, you may need to rent chairs for the guests. Based on the crowd restrictions, make a reservation for chair rentals at least 8 weeks ahead of time.[15]

    • You’ll need an isle for guests to walk down, room for handicap accessible spots, and space for a runway if there isn’t a stage already available.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 15

    4

    Design the runway area. When you book the venue, decide how you will either use the existing stage or make a plan to craft a runway yourself. This will help you plan the timing of the show. Most runways are 100 feet (30 m) and showcase the model walking to an end point and back.[16]

    • If you are constructing your own runway, buy or rent several wooden, carpeted stage platforms. Line them in the center of the room on the day of the event and make sure they are pushed together tightly—you don’t want any gaps. Hang a black curtain where the runway starts so the models can come out from behind it.
  5. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 16

    1

    Get the community involved by asking for volunteers. People on your team may be willing to model, or they may have friends who would be interested. Advertise on social media and in local businesses that you are looking for models for your event. You could also ask parents at school, members of local churches, or members of local networking groups. Finding volunteers should be relatively easy and is a great way to increase ticket sales for your event, too.[17]

    • If you are planning a baby or kids fashion show, visit local schools to ask parents about letting their kids participate
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 17

    2

    Hold a model casting audition to find models for your show. Put ads in the newspaper, on social media, or in campus mailers to promote the casting call. Look for models who have a sturdy, confident walk and who have high energy levels. Focusing on confidence and attitude oversize and weight will give you a more dynamic team of models for your shows.[18]

    • Choose men and women who have varied looks—showcasing different ranges of body types and styles will keep your audience more captivated than having models who all look very similar.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 18

    3

    Coordinate outfits for the models. If you or a friend are the clothes designer, you will already know what outfits you would like the models to wear. But if you are putting on a show as a fundraiser, you’ll need to talk to local boutique owners and fashion design students to secure donations. Most of these people will be willing to donate clothing items in exchange for the free publicity.[19]

    • If you are working with a boutique or a school, ask them to help promote your event and sell tickets, too.
    • Some fashion shows even charge the vendors to have their clothing included in the show; if you are planning a big fundraising event, this is another way you could potentially raise money.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 19

    4

    Schedule fittings for your models several weeks before the event. This gives designers a chance to make adjustments to the length or fit of the clothing items. You can also take pictures of the models in the clothes to use as promotional material online or in fliers.[20]

    • If models will be wearing multiple outfits the night of the event, taking photos of them in each outfit can help them remember what goes with each outfit!
  5. Image titled Organize a Fashion Show Step 20

    5

    Find accessories like shoes, jewelry, and scarves. You don’t want your models running around barefoot on the runway! If the designers don’t have accessories to pair with the outfits, visit boutiques, ask the models if they have matching accessories, or visit thrift stores to find inexpensive options.[21]

    • If people are letting you borrow personal clothing, keep a detailed list of who gave what so you can return items after the show.
  6. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 21

    1

    Pick music to play during the show. If you know already how many outfits you are showcasing and how long you want the event to last, you can pick music to fit that timeframe. The music will keep you and the models on track the day of the event. High energy music is essential to energize both the audience and the models.[22]

    • Avoid music with lyrics as it can distract from the designs. Techno music or something with a strong beat is ideal.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 22

    2

    Schedule the lighting changes for the show. The lighting should follow whichever model is coming to the front of the runway. The rest of the auditorium or space should be dim or dark to illuminate the designs and models. Coordinate this with your designated lighting specialist.[23]

  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 23

    3

    Practice the show to get the runway timing down. Fashion shows usually run no longer than 30 minutes, so things move pretty quickly. Have at least 3 rehearsals where you can time the models and the outfit changes to make sure things are running smoothly.[24]

    • If you are working with inexperienced models or younger people, you may need to coach them on how to do a runway walk and strike poses.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 24

    4

    Write out the timeline for the day of the event. This schedule should be shared with all participants and volunteers at least 1 week before the actual event. Things to specify include what time the makeup and hair artists need to be at the venue, when the models should arrive, when the emcee needs to get setup, and what time ticket-takers need to be available to greet guests.[25]

    • A lot of behind the scenes work goes into a fashion show. Everyone on your team should be available the day of the show to help out with last-minute tasks.
  5. Image titled Organize a Fashion Show Step 25

    5

    Coordinate with the emcee. The emcee is going to be your best friend the day of the event, as they will be announcing the outfits, designers, models, and keeping the energy level up. Meet with the emcee to create a detailed list of the order of the outfits, what should be said about each one, and how to pronounce everyone’s names.[26]

    • Ask the emcee for their thoughts on your music for the event—if they have experience, chances are they’ll have some good insights to share with you.
  6. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 26

    1

    Sell tickets starting 6 weeks in advance of the show. Keep your demographic in mind—if you are in a large city, you can charge more for a ticket, but in smaller areas you probably don’t want to charge more than $10. A range of $10-$30 for a fashion show is appropriate. Have members of your team sell tickets at work and to friends and family, give tickets to vendors to have them distribute as well, and visit schools and community centers to spread the word.[27]

    • Make sure to have a refund policy in place in case the event has to be cancelled or rescheduled.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 27

    2

    Use social media to spread the word. Create an event on social media that can be shared. Post photos of the models and outfits as teasers to the event in the weeks preceding. Be creative and have your marketing director take the bulk of this work from you.[28]

    • If you are posting photos of the models, make sure to have their permission beforehand to avoid any privacy violations.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 28

    3

    Invite VIPs, local TV and radio stations, and the local newspaper. Ask them to publicize and cover your event. Having bigger names or businesses involved will create more buzz about the fashion show! Send invitations to these people at least 6 weeks before the event.[29]

    • If you are organizing a charity fundraiser fashion show, submit press releases to the media with information about the cause you are supporting.
  4. Advertisement

Add New Question

  • Question

    What’s a good theme name for my fashion show?

    Community Answer

    That depends on your overall theme. If the theme is winter clothes, for example, you could call it «Cool Clothes» or «Frosty Fashions.»

  • Question

    What are some do’s and don’ts of organizing a fashion show?

    Community Answer

    You should advertise your fashion show via flyers, newspaper, and word-of-mouth. You should also have some food/refreshments, and advertise that they will be served as well. You should NOT overdo the clothes—no more than 10 outfits maximum. You also shouldn’t brag, especially if your show went well, or else people won’t want to come to the next one.

  • Question

    How do I find sponsorship?

    Community Answer

    Ask your local schools, pizza shops, and businesses if they would be interested in sponsoring your show in return for advertising.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Have models wear bike shorts and sports bras (if the clothing allows) for quick backstage changes.

  • Try to be flexible and have fun! Things will inevitably go awry and there will be last minute changes. Plan things as carefully as you can, but in the end remember that you have a team to help you!

Advertisement

References

About This Article

Article SummaryX

To organize a fashion show, start by picking a theme at least 5 months in advance, then create a budget and select a venue. Next, hire a team of professionals to take care of graphic design and advertising, hair and makeup, music, emceeing, and lighting for the event. You can also ask friends and family to help with setup, cleaning, and fittings. Then, hold model auditions, design the runway, and choose the music, keeping your theme in mind as you make each choice! For tips on designing a runway, read on!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 269,407 times.

Reader Success Stories

  • Leverne Dunham

    Leverne Dunham

    Apr 5, 2016

    «I never thought about contacting local designers. I was just going to buy the clothes myself, since I will be…» more

Did this article help you?


Download Article


Download Article

Whether you are planning a fashion show for a charity fundraiser, supporting a designer friend, or promoting your own line of clothes, there are a lot of steps involved in successfully organizing a well-attended show. Assembling a team, finding a venue, booking models, and promoting your event are all integral steps that will help you organize a show that will be remembered for a long time!

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 1

    1

    Pick a theme for your show at least 5 months in advance. This will give you direction as you choose designers and outfits, book a venue, and decide on casting. Ideas for themes include “Animals,” “Gothic,” “Masculine Touch,” “Velvet,” “Denim,” and so many more. Be creative and collaborate with others to choose a theme that excites you.[1]

    • If you are the designer, you probably have a good idea in mind for the theme of the show. If not, you could meet with local design students to see what kinds of outfits are available to showcase.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 2

    2

    Create a budget for your event. Do you have funds available or are you going to be relying on donations and volunteers? Keep in mind that you will need a venue, a team of people to help plan and run the event, clothes, models, and entertainment. A lot of these items might not cost you anything, but fashion shows generally cost anywhere from $500 to $5,000 to produce.[2]

    • Planning fundraisers to raise money for your event or appealing to large businesses for donations are 2 ways you can pad your budget.
    • You can ask designers and models to volunteer their time in exchange for free showcasing in your event.

    Advertisement

  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 3

    3

    Establish how large the show will be and how much tickets will cost. If you are planning on using the proceeds from the tickets to help bankroll the event, knowing just how many people you plan to sell tickets to will help you set the price. Most shows last 30–60 minutes and can showcase up to 100 outfits, so even just with the workers and models, there will be a lot of people involved. If you consider that their friends and family will buy tickets to the show, in addition to people from the community at large, you will probably have 200+ people in attendance.[3]
    [4]

    • Price your tickets between $10-$30, depending on the location. In a bigger city, you can charge more money. If you are mainly catering to college students, keep the ticket price low to encourage a bigger turnout.
    • Your venue will determine the size of your event in the end, so keep in mind that until it is booked, your numbers need to be somewhat flexible.
  4. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 4

    1

    Recruit friends, family, or professionals to help with your event. Whatever tasks or duties you don’t assign to someone else will fall to you, and assembling a team to help with various tasks will make the planning process and event production much more enjoyable and rewarding for everyone involved.[5]

    • If you are a student, you can find other students to help with the show. If you are putting on a fundraiser, have others from your organization volunteer their time.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 5

    2

    Find someone to take care of advertising and graphic design. This person (or these people) will be in charge of creating fliers and graphics for the event. They will promote the event on social media, with the newspapers in the area, and will visit local businesses to hang signs for the event. They will be integral in helping with ticket sales.[6]

    • Advertising is something that needs to be planned in advance, so recruit this person as soon as possible.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 6

    3

    Hire a team to help with hair and makeup for the event. Students from a local beauty school may be willing to donate their time for free in exchange for the practice or photos for their portfolios. If you have 10 models, have at least 5 individuals to help with hair and makeup.[7]

    • If you are working with children’s fashion, ask their parents to help out the day of the show to make sure the kids are comfortable.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 7

    4

    Recruit an emcee to do the music and announcements. If you don’t know a friend or professional who is willing to donate their time, this may be where you end up spending a little more money, but having a good emcee is an essential part of putting on a fun fashion show. The emcee is in charge of announcing the designers and outfits, keeping the energy of the crowd up, and moving the show along at the right speed.[8]

    • Look online or talk to people who have planned fashion shows in the past to get referrals for a quality emcee.
    • If you are doing a fundraiser fashion show, make sure to ask if you can get a discount on services.
  5. Image titled Organize a Fashion Show Step 8

    5

    Designate someone to be in charge of the lighting for the event. Your emcee might be able to do this task, but if they can’t you’ll need to find someone else. Someone who has experience running the lights for plays or music events is an ideal candidate.[9]

  6. Image titled Organize a Fashion Show Step 9

    6

    Ask for volunteers to help as wardrobe specialists the day of the event. Because fashion shows are so fast-paced, your models will need help getting in and out of their various outfits. Having a team designated to help them and keep the outfits in order will help your event run smoothly and prevent last-minute wardrobe emergencies.[10]

    • Choose individuals who have good organizational skills, as there will be a lot going on backstage and a lot to keep track of.
  7. Image titled Organize a Fashion Show Step 10

    7

    Assemble a group devoted to setup and cleanup tasks. Handling seating, creating makeshift wardrobe rooms, putting up decorations, handing out programs, and many other tasks the day of the event need to be delegated to a team of individuals. This is a great way for friends and family or other students to get involved if they want to be but don’t have much time to commit. Find at least 5 people who can commit to this role.[11]

    • These individuals need to be available the entire day of the event to help with preparations and with clean up once the show is over.
  8. Image titled Organize a Fashion Show Step 11

    8

    Have an initial meeting with your team to delegate tasks. Getting everyone on the same page is essential to planning an event that will run smoothly. Before the meeting, think about what tasks you will need to delegate to the members of your team. Create an agenda for the meeting with details written out so everyone can reference the plans and knows what the expectations and deadlines are.[12]

    • For example, on the agenda you could write each person’s name and their responsibilities, along with the various tasks they will need to complete, like “Mark Smith, advertising, in charge of social media promotions and creating and hanging fliers in local businesses.”
  9. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 12

    1

    Find a venue that is large enough for an audience and a runway. Local theaters, schools, and community centers are all viable options for a fashion show. If you find a venue that doesn’t have a traditional runway, you can always use the existing stage.[13]

    • The venue will, to a large extent, determine the time of the show and how large of a crowd you can expect, so book it as early in the process as possible.
    • If you are organizing the fashion show as a fundraising event, ask the venue if they will donate the space to you for free or if they could offer you a discount on the booking price.
    • Many universities offer auditorium space for free to students.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 13

    2

    Check the accommodations of the venue. Is there a backstage area where the models will be able to get changed? Is there handicap accessibility? What about free parking? Have your emcee and wardrobe specialist visit venues with you to get their opinion on the space rather than making the decision on your own.[14]

    • If you are booking a school or community center, there are probably rooms that can be used for backstage space and dressing rooms for the models.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 14

    3

    Rent chairs if the venue doesn’t have built-in seating. If you’re in a school auditorium or a theater, chances are there are seats already there. For a local community center, you may need to rent chairs for the guests. Based on the crowd restrictions, make a reservation for chair rentals at least 8 weeks ahead of time.[15]

    • You’ll need an isle for guests to walk down, room for handicap accessible spots, and space for a runway if there isn’t a stage already available.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 15

    4

    Design the runway area. When you book the venue, decide how you will either use the existing stage or make a plan to craft a runway yourself. This will help you plan the timing of the show. Most runways are 100 feet (30 m) and showcase the model walking to an end point and back.[16]

    • If you are constructing your own runway, buy or rent several wooden, carpeted stage platforms. Line them in the center of the room on the day of the event and make sure they are pushed together tightly—you don’t want any gaps. Hang a black curtain where the runway starts so the models can come out from behind it.
  5. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 16

    1

    Get the community involved by asking for volunteers. People on your team may be willing to model, or they may have friends who would be interested. Advertise on social media and in local businesses that you are looking for models for your event. You could also ask parents at school, members of local churches, or members of local networking groups. Finding volunteers should be relatively easy and is a great way to increase ticket sales for your event, too.[17]

    • If you are planning a baby or kids fashion show, visit local schools to ask parents about letting their kids participate
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 17

    2

    Hold a model casting audition to find models for your show. Put ads in the newspaper, on social media, or in campus mailers to promote the casting call. Look for models who have a sturdy, confident walk and who have high energy levels. Focusing on confidence and attitude oversize and weight will give you a more dynamic team of models for your shows.[18]

    • Choose men and women who have varied looks—showcasing different ranges of body types and styles will keep your audience more captivated than having models who all look very similar.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 18

    3

    Coordinate outfits for the models. If you or a friend are the clothes designer, you will already know what outfits you would like the models to wear. But if you are putting on a show as a fundraiser, you’ll need to talk to local boutique owners and fashion design students to secure donations. Most of these people will be willing to donate clothing items in exchange for the free publicity.[19]

    • If you are working with a boutique or a school, ask them to help promote your event and sell tickets, too.
    • Some fashion shows even charge the vendors to have their clothing included in the show; if you are planning a big fundraising event, this is another way you could potentially raise money.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 19

    4

    Schedule fittings for your models several weeks before the event. This gives designers a chance to make adjustments to the length or fit of the clothing items. You can also take pictures of the models in the clothes to use as promotional material online or in fliers.[20]

    • If models will be wearing multiple outfits the night of the event, taking photos of them in each outfit can help them remember what goes with each outfit!
  5. Image titled Organize a Fashion Show Step 20

    5

    Find accessories like shoes, jewelry, and scarves. You don’t want your models running around barefoot on the runway! If the designers don’t have accessories to pair with the outfits, visit boutiques, ask the models if they have matching accessories, or visit thrift stores to find inexpensive options.[21]

    • If people are letting you borrow personal clothing, keep a detailed list of who gave what so you can return items after the show.
  6. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 21

    1

    Pick music to play during the show. If you know already how many outfits you are showcasing and how long you want the event to last, you can pick music to fit that timeframe. The music will keep you and the models on track the day of the event. High energy music is essential to energize both the audience and the models.[22]

    • Avoid music with lyrics as it can distract from the designs. Techno music or something with a strong beat is ideal.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 22

    2

    Schedule the lighting changes for the show. The lighting should follow whichever model is coming to the front of the runway. The rest of the auditorium or space should be dim or dark to illuminate the designs and models. Coordinate this with your designated lighting specialist.[23]

  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 23

    3

    Practice the show to get the runway timing down. Fashion shows usually run no longer than 30 minutes, so things move pretty quickly. Have at least 3 rehearsals where you can time the models and the outfit changes to make sure things are running smoothly.[24]

    • If you are working with inexperienced models or younger people, you may need to coach them on how to do a runway walk and strike poses.
  4. Image titled Organize a Fashion Show Step 24

    4

    Write out the timeline for the day of the event. This schedule should be shared with all participants and volunteers at least 1 week before the actual event. Things to specify include what time the makeup and hair artists need to be at the venue, when the models should arrive, when the emcee needs to get setup, and what time ticket-takers need to be available to greet guests.[25]

    • A lot of behind the scenes work goes into a fashion show. Everyone on your team should be available the day of the show to help out with last-minute tasks.
  5. Image titled Organize a Fashion Show Step 25

    5

    Coordinate with the emcee. The emcee is going to be your best friend the day of the event, as they will be announcing the outfits, designers, models, and keeping the energy level up. Meet with the emcee to create a detailed list of the order of the outfits, what should be said about each one, and how to pronounce everyone’s names.[26]

    • Ask the emcee for their thoughts on your music for the event—if they have experience, chances are they’ll have some good insights to share with you.
  6. Advertisement

  1. Image titled Organize a Fashion Show Step 26

    1

    Sell tickets starting 6 weeks in advance of the show. Keep your demographic in mind—if you are in a large city, you can charge more for a ticket, but in smaller areas you probably don’t want to charge more than $10. A range of $10-$30 for a fashion show is appropriate. Have members of your team sell tickets at work and to friends and family, give tickets to vendors to have them distribute as well, and visit schools and community centers to spread the word.[27]

    • Make sure to have a refund policy in place in case the event has to be cancelled or rescheduled.
  2. Image titled Organize a Fashion Show Step 27

    2

    Use social media to spread the word. Create an event on social media that can be shared. Post photos of the models and outfits as teasers to the event in the weeks preceding. Be creative and have your marketing director take the bulk of this work from you.[28]

    • If you are posting photos of the models, make sure to have their permission beforehand to avoid any privacy violations.
  3. Image titled Organize a Fashion Show Step 28

    3

    Invite VIPs, local TV and radio stations, and the local newspaper. Ask them to publicize and cover your event. Having bigger names or businesses involved will create more buzz about the fashion show! Send invitations to these people at least 6 weeks before the event.[29]

    • If you are organizing a charity fundraiser fashion show, submit press releases to the media with information about the cause you are supporting.
  4. Advertisement

Add New Question

  • Question

    What’s a good theme name for my fashion show?

    Community Answer

    That depends on your overall theme. If the theme is winter clothes, for example, you could call it «Cool Clothes» or «Frosty Fashions.»

  • Question

    What are some do’s and don’ts of organizing a fashion show?

    Community Answer

    You should advertise your fashion show via flyers, newspaper, and word-of-mouth. You should also have some food/refreshments, and advertise that they will be served as well. You should NOT overdo the clothes—no more than 10 outfits maximum. You also shouldn’t brag, especially if your show went well, or else people won’t want to come to the next one.

  • Question

    How do I find sponsorship?

    Community Answer

    Ask your local schools, pizza shops, and businesses if they would be interested in sponsoring your show in return for advertising.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Have models wear bike shorts and sports bras (if the clothing allows) for quick backstage changes.

  • Try to be flexible and have fun! Things will inevitably go awry and there will be last minute changes. Plan things as carefully as you can, but in the end remember that you have a team to help you!

Advertisement

References

About This Article

Article SummaryX

To organize a fashion show, start by picking a theme at least 5 months in advance, then create a budget and select a venue. Next, hire a team of professionals to take care of graphic design and advertising, hair and makeup, music, emceeing, and lighting for the event. You can also ask friends and family to help with setup, cleaning, and fittings. Then, hold model auditions, design the runway, and choose the music, keeping your theme in mind as you make each choice! For tips on designing a runway, read on!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 269,407 times.

Reader Success Stories

  • Leverne Dunham

    Leverne Dunham

    Apr 5, 2016

    «I never thought about contacting local designers. I was just going to buy the clothes myself, since I will be…» more

Did this article help you?

Как организовать модный показ в небольшом городе?
Особенности проведения fashion-show в регионах

Когда я училась на стилиста в «Школе модных профессий», мне дали совет, что перед тем, как выбрать специализацию, нужно попробовать поработать со всеми направлениями стилистики. Так как я стилист не в столице, а в провинции, то стилизовать модный показ за два года работы в профессии мне не удалось. Да, и какие в нашем городе N могут быть модные показы.

К счастью, организаторы проекта Я-Модель решили пойти дальше фотосессий с брендами и стали проводить в крупных городах fashion-show. Наш город среди первых, несмотря на непростое время, провел масштабный модный показ с участием более 100 моделей.

Как готовится модный показ

Куратором, организатором фэшн-шоу была не я, все самое сложное ложится именно на плечи организатора, но я удостоилась роли главного. Мне было очень приятно стать одним из ведущих участников такого крутого проекта. В статье мне хотелось бы рассказать о своих обязанностях, о подводных камнях процесса, чтобы девочки, которые в будущем будут организовывать в своем городе модные показы, могли сделать все на высшем уровне.

Самостоятельно, когда за плечами не стоит федеральный проект, провести шоу в городе будет практически невозможно. Я, как стилист, не касалась финансовых аспектов мероприятия, поэтому буду говорить об организации процесса на стадии после всех договоренностей организаторов с площадкой для проведения fashion-show и магазинами, которые согласились предоставить одежду.

Выбор места проведения показа

Для первого показа лучше выбрать не самый топовый торговый центр, но расположенный удобно и хорошим трафиком. В нашем городе больше всего торговых центров на душу населения, поэтому выбрать было из чего. Желательно, чтобы в этом ТЦ располагались известные бренды. Так как проект федеральный, известный, то мы смогли во время модного показа посотрудничать с такими известными брендами, как Incity, Terranova, Acoola.

За неделю до показа. Референсы

Совмещать организацию модного показа с основной работой будет сложно. У меня ушло несколько дней на подготовку. Я отвечала за подготовку референсов для стилистов по брендам. Каждый бренд имеет ДНК, нужно было собрать несколько образов из ассортимента магазина, подобрать на Pinterest картинки со стрит стайл образами, подходящими по стилистике к одежде бренда, определиться с прическами и макияжем.

Для брендов с классическим ассортиментом выбирали натуральный мейк и простые укладки. Для дерзких образов макияж предполагался цветной и креативный. Весь день перед показом проходили примерки, в день показа модели уже знали, какой у них будет образ, поэтому могли консультировать визажистов по цветам.

Как готовится модный показ

Фишки в макияже, прическах, образах

Придумайте несколько фишек в макияже, например, у нас на шоу были цветные полосы на лицах у мужчин, нарисованные нижние ресницы и яркие цветные стрелки у женщин.

Так как это фэшн-шоу, то можно было немного подурить. Если на фотопроектах нужно суметь гармонично соединить в кадре одежду и человека, не переборщить с макияжем, то на показе можно было ярче накрасить моделей, использовать менее носибельные, но запоминающиеся эффектные образы. При этом важно вызвать эмоцию, если модель пройдет в простом платье, то ее вряд ли запомнят.

Модный показ в ТРЦ

Я постоянно анализирую модные показы. Если кажется, что на подиуме только странные безумные конструкции и мужчины в юбках, то это только потому, что мы запоминаем необычное. Для показа нет ничего хуже, чем не произвести впечатление на зрителя, даже негативный пиар лучше.

На самом деле подавляющее большинство брендов демонстрируют понятные образы, которые можно продавать. Да, многие утрируют образы, обнажая моделей, добавляя в луки странные аксессуары, например, спасательные круги, как на показе Moschino. Они делают это, чтобы их запомнили и о них говорили.

Бренды

Модный показ в ТРЦ

Не каждый бренд согласиться на сотрудничество с проектом, ведь нужно предоставлять одежду. Важно успокоить предпринимателей тем, что если из отвешенных для показа образов понадобится продать вещь, то они могут это делать. Тогда стилист в срочном порядке должен будет подобрать участнику другой образ. Также с участниками подписывается соглашение, по которому, если вещь будет испорчена, он обязуется ее выкупить.

Не бойтесь сотрудничать с региональными брендами, ассортимент которых на первый взгляд не соответствует представлению о фэшн-индустрии. При профессиональном подходе любую одежду для картинки можно преподнести эффектно.

Участники

Как организовать модный показ

Если вы хотите, чтобы на показ пришли люди, которые бы не мешали творить красоту, то их участие должно быть бесплатным. Обязательно пригласите на показ профессиональных моделей. Среди обычных людей они будут создавать атмосферу шоу, потому что знают, как правильно подать себя и одежду на подиуме. Модели раскрепощенные, они в 90% случаев не станут предъявлять претензии к собранным образам, а наоборот, будут готовы к экспериментам.

Как организовать модный показ

Можете пригласить на шоу медийную личность, местного блогера, чтобы создать дополнительный ажиотаж.

Постановка шоу

Безусловно у fashion-show должен быть режиссёр-постановщик, который распределяет моделей по группам, придумывает и репетирует проходки. Например, у нас на показе было несколько групп, соответствующих количеству брендов. Были охвачены все возрастные категории.

Постановка модного шоу

Группы распределялись по брендам, например, если бренд продает одежду для малышей, то в него отправлялась возрастная категория до 6 лет. В магазине с мужской одеждой собирались на показ мужчины. Если нужно было в одном магазине одеть маму и сына, то в идеале это сделать в одном магазине, чтобы стилистика совпадала. Универсально для этого подошел бренд Terranova.

Фишки показа

Как организовать модный показ

Необходимо для проходок придумать интересные фишки. Например, собрать парные образы для братьев и сестер, мамы и сына, двух близнецов, как на показе Gucci. В идеале, чтобы постановщик шоу знал, какой образ будет у модели, чтобы он мог всех гармонично расставить во время проходки.

Идеально сложилась проходка для бренда Incity. Одежда ярких цветов чередовалась на показе с классической нарядной черного цвета. Важно знать визуально образы еще и потому, чтобы выпустить приму вначале или в конце проходки. Прима – модель в главном образе от стилиста.

Как организовать модный показ

Подбор образов

Помимо участников по брендам были распределены стилисты по одежде. Найти специалистов в короткие сроки сложно. Люди должны быть не только профессионалами высокого уровня, стрессоустойчивыми, готовыми в сжатые сроки собрать стильный образ, уговорить участника его надеть, но это должны быть ответственные люди. Подвести нельзя, про запас иметь кого-то сложно, поэтому проект должен оплачиваться, а главный стилист должен быть способен в случае форс-мажора подменить любого специалиста.

Образы для модного показа

Образы собираются перед показом за день. Стилист должен прийти в бренд заранее, понимая возраст, пол, размер участника, составить примерный образ. Также нужно изучить референсы, ассортимент магазина, соцсети бренда. Часто в соцсетях кадры с творческих съемок, которыми можно вдохновиться при создании образов. За день до показа образы примеряются на участника. В идеале участников распределить по времени, но часто все приходят в одно время, не соблюдают тайминг.

Мы не продаем участнику одежду, а создаем интересный образ, поэтому в идеале, чтобы образ выбирал стилист и шел на компромисс в редких случаях. Но это в идеале, а в жизни лучше пойти на встречу бунтующему участнику, если его выбор не спорит с общей концепцией показа.

После вещи отвешиваются на отдельный рейл, подписывается на бумажке номер участника, имя и фамилия. Стилист фотографирует образы на участнике, чтобы все их можно было согласовать с главным стилистом и в день показа быстро сориентироваться, какому участнику образ был подобран.

Модный показ

Инструкция для стилистов при подборе образов

  • Не выбирайте в зале образы в белом цвете, если есть возможность выбора, то отдавайте предпочтение немаркой одежде. На первом месте стиль, но за одежду и ее сохранность в товарном виде отвечают организаторы.
  • Участники придут в день показа одеваться в бренд уже с макияжем и прической, об этом нужно помнить при подборе образа во время первой примерки. Отдавайте предпочтение моделям, с удобной горловиной или на пуговицах. При необходимости придется надевать участникам на голову специальные пакеты, чтобы не испортить одежду макияжем.
  • При составлении образа учитывайте обувь клиента. Может случиться, что у участника нет белых кроссовок, черных ботинок или лодочек. Перед подбором образа уточните у участников, какая у них будет обувь, какая обувь у них есть вообще. Потому что у человека в шкафу может быть идеальная для образа обувь, а не банальные белые кроссовки.

Модный показ

  • В некоторых магазинах есть украшения и аксессуары. Их можно и нужно использовать в образах. Но помните, чем больше аксессуаров вы даете участнику, тем больше вероятность, что будут потери.
  • Если кто-то из стилистов пожелает принести свои аксессуары, он может это сделать. Можно предложить участнику принести свои аксессуары к образу.
  • Обязательно во время примерок и в день показа соблюдать порядок в магазине. Перебирать весь магазин при примерке не нужно. После примерок постарайтесь убрать все вещи, которые не подошли, по крайней мере аккуратно отвесить их на рейлы в примерочной.
  • Не бойтесь креативить, важно позволить себе быть смелыми при составлении образов. Предложите клиенту одежду, которую он бы сам себе не выбрал. «Вау эффект» важен, мы создаем атмосферу, дарим положительные эмоции.
  • Всех участников в образах надо хвалить, чтобы мотивировать продажи. Бренды должны остаться довольными результатами показа.

Женская мода

Антураж

Мы с организатором позаботились об антураже. Манекенов, которые были расставлены по обеим сторонам подиума, нарядили в платья из фольги. Они соответствовали общему дресс-коду мероприятия.

Дресс-код для мастеров

Стилисты и визажисты

Шоу требует не только траты времени, но и денег. У специалистов был дресс-код – белый цвет плюс серебро. Когда все одеты в одной гамме, создается ощущение торжественной собранности.

День икс

Самое главное, чтобы мастера по макияжу и прическам успели всех накрасить и причесать. Нужен жесткий тайминг, с учетом, что на малышку нужно 10 минут, а на взрослую женщину 20 минут. Не должно быть такого, чтобы сначала всех красили основательно, а к концу бегом скорее.

После макияжа в указанное время стилисты собирают свою группу у входа в магазин и по очереди всех переодевают. Главный стилист описывает вещи и подписывает соглашение с участниками.

Как организовать модный показ в небольшом городе?

Потом все собираются в месте проведения показа. После всех проходок перед зрителями, у участников есть пять минут на фото перед сдачей вещей в бренды. Главный стилист по окончании показа проходит по магазинам и уточняет – все ли вещи сданы в целости и сохранности.

Примечание

  • В день показа перед макияжем и прической участники проходят регистрацию, им выдаются браслеты.
  • У визажистов должен быть удобный островок со столами, стульями и розетками. Сажать на прическу или макияж можно только зарегистрированных участников с браслетами.
  • Все вещи участников и мастеров должны храниться в отдельной комнате, если в торговом центре нет гардеробной.

История стилизации для бренда Incity

Модели с показа

Образ должен подходить модели. Если перед вами роковая красотка, то нужно одеть ее в платье, так мы поступили с первой моделью.

Модный показ в ТРЦ

У бренда в новинках есть линейка, посвященная Виктору Цою. Мне очень хотелось задействовать ее в показе. Модель согласилась на эксперимент, в результате получился бомбический образ с худи, пайеточной юбкой с высоким разрезом, грубыми ботами. Я попросила модель надеть колготки в сетку, завершили образ высокие перчатки. Рукава худи мы высоко закатали. Прическа и гранжевый макияж стали вишенкой на торте.

Модный показ в ТРЦ

В коллекции бренда много ярких вещей. Зеленое пышное платье с трендовым вырезом на талии мы замиксовали с объемной короткой оранжевой курткой. В образе использовался стилистический прием оверсайз. Рукава куртки также подняли высоко, создавая деконструкцию в образе, подчеркивая на контрасте хрупкость модели.

Модный показ в ТРЦ

Юную женственность четвертой модели мы подчеркнули облегающими брюками клеш и укороченным блестящим топом. Топ был пошит из той же ткани, что и юбка у второй модели, это помогло собрать воедино гармоничную проходку бренда. Уделять внимание мелочам важно.

Показ от стилиста

Пятая модель – красивая девочка подросток. Хотелось нарядить ее в платье, не лишая натуру озорства. Мы решили надеть на нее нежный кулончик в форме сердечка, женственное кожаное платье, но скрыть его под бесформенным зеленым пальто, которое по цвету сочетается с зеленым платьем третьей модели. Пятая модель немного пацанка, за это в образе отвечала спортивная обувь, мешковатость пальто и белые носочки.

Показ от стилиста

При составлении образов для фэшн-показов нужно изучать мировые модные шоу. Недостаточно накинуть пальто на плечи, повязать свитер на шею, а рубаху на талию. Нужно вносить в образы современные фишки и не бояться быть смелыми, переделывать то, что не нравится. Например, первой героине мы переделали прическу, косичка не соответствовала сексуальному розовому платью, а ирокез соответствовал.

Не переживайте, если кто-то из участников не придет, обычно отказников 10-20%. Главное, сделать вид, что все прошло, как и было задумано. Не бойтесь принять участие в организации модного показа, этот опыт нельзя ни с чем сравнить. Но помните, в шоу 90% организация и 10% работы над составлением стильных образов.

Больше фото с показа можно найти по хештегу #imodelfoto.

Автор: стилист-имиджмейкер Елена Хмелевская

Определите, что для вас лучше: показ на отдельной площадке или в рамках Недели моды.

1. Отдельная площадка

Если вы выбираете отдельную площадку, то нужно будет позаботиться дополнительно о множестве вещей, от кейтеринга (гостей надо напоить хотя бы водой, а журналисты любят поесть) до пожарной безопасности, клининга, вентиляции в помещении и биотуалетов — если площадка на природе. В углу должен стоять огнетушитель.

Если показ будет за городом, необходимо организовать транспорт — для тех, кто не приедет сам; в любом случае нужно позаботиться о парковке (например, арендовать парковки у большого отеля).

Очень важная часть подготовки — техническое обеспечение, свет и звук.

2. Неделя моды

MBFWR в Манеже — это удобная площадка: есть большая велком-зона, рядом метро и магазины. В стоимость пакета входит аренда помещения, свет и звук, режиссерская команда, стилисты и парикмахеры. Модели в пакет не входят!

В Неделе моды участвовать трудно, потому что есть жесткие рамки. На своей площадке делать показ намного проще, несмотря на то, что это дороже, и нужно отдельно приглашать прессу.

Подиум, декорации и свет

Стандартные декорации — подиум, задник с экраном (лого, ролики). Световая аппаратура. Стандартный свет на Неделе моды настраивается под фотографов. Театральный цветной свет нужен только для украшения.

Если говорить об оформлении подиума и задника — интересно, когда для показа задана какая-то тема. Люди любят экстравагантность. За годы работы Николая было всё: медвежат выносили на подиум, выпускали тигров, зеркала висели; в смысле эффектов можно делать что угодно, но на проходку моделей обязательно нужно дать хороший свет.

От света целиком зависит, какими будут фото с вашего показа.
Лучше всего приходить проверять свет со своим фотографом.

Был случай с заказчицей, которая пришла проверить свет лично, без помощи профессионала; сказала: «Свет не очень», на что режиссер предложил ей снять очки.

Люди любят экстравагантность

Модели

Идеальное количество:

Сколько моделей, столько луков в коллекции. Если этого не можете себе позволить, взять столько девушек, чтобы за время показа они успели 1 раз переодеться без спешки. Если выходов 30, то девушек надо 15.

Кастинг «по знакомству» Николай проводить не советует: вы думаете, модель придёт, а она уже на Мальдивах. Лучше действовать через модельные агентства, и заранее забукировать время; моделей нужно приглашать с запасом, больше, чем вам нужно для шоу: кто-то заболеет, кто-то учится.

Вы решаете, какой будет ваша модель: вам нужен манекен, или женственная героиня. Манера, походка — зависит от коллекции. По фото отбирать нельзя!
Был случай, когда в Южной Корее все модели на кастинге были в боевом раскрасе. На следующий день их никто не узнал, когда пришли без макияжа. Оказалось, у девушек кроме макияжа были шиньоны, наращенные волосы и т. д.

Выбирать моделей нужно без макияжа, в обтягивающей одежде.

Если у вас на показе девушки будуи на высоких каблуках, попросите моделей на кастинг приходить на своих каблуках. Один раз кастинг вместо Николая проводил ассистент — пришлось менять из 25 девушек 10. Ваш режиссер должен посмотреть, как модель ходит на каблуках.

Школа Славы Зайцева: любят высоких, очень худых, от 180 см и выше. Бедра 88, талия 57−58, грудь — до 90 не доходит. Вы решаете, какие вам нужны параметры. Но моделей роста 170 в Москве мало, в основном от 174 до 178−180. Условия модельному агентству нужно формулировать предельно конкретно: нам нужны блондинки, параметры такие-то.

Стоимость моделей — около 6000 р., для Недели моды предлагают пакеты, где стоимость может быть ниже.

Анастасия Романцова полностью готовит моделей к показу: и маникюр, и педикюр моделей, если открытая обувь. Салоны отбивают расходы, пиарятся за счёт показа.

Белье: когда вы готовите коллекцию, особенно если она легкая, подумайте о белье. Иностранцы готовят белье, ставят профилактику на обувь.

Репетиция

Репетиции идут с 8.00 до 14.00, потом показы до 23.00, и так 6 дней подряд.

Нужно приходить на репетицию хорошо зная, что вы хотите, и передать идею режиссеру.

Репетиции проводятся в день показа. Если ваш показ в расписании первый — в 8 утра у вас репетиция. Заранее нужно готовить списки с именами тех, кто вам нужен на backstage: команда, фотограф, модели и т. д.; Манеж охраняет ФСО, там все строго. Нужно рассчитывать время так, чтобы все пришли заранее и у всех проверили документы. Заранее договоритесь с организаторами, что будет в гримерке, сколько кронштейнов, нужен ли отпариватель (нужен!).

Нужно приходить на репетицию хорошо зная, что вы хотите, и передать идею режиссеру

Проверяйте моделей: они редко вовремя приходят. Нужно, чтобы у вашего менеджера был список всех моделей с телефонами. На репетицию у вас всего час. Иногда и дизайнеры приезжают на 30−40 мин позже. А времени лишнего нет, потому что после вашей репетиции сразу другая.

Если одежда в коллекции сложная (например, узкие юбки), лучше репетировать в ваших изделиях и на каблуках. Каблуки чтобы стояли подписанные на первом ряду в зале. Покрытие подиума бывает разное, продумайте заранее так, чтобы обувь ни в коем случае не скользила. На неделе моды покрытие подиума специальное не скользящее.

Бывает, приводят театрального режиссёра, а он: хочу драму. Но модели — не актрисы! К тому же не все хорошо ходят. В агентстве говорят: «У нас все звезды» — не верьте им.

Задумку по макияжу нужно принести с собой на репетицию.

Если моделей не очень много, делают прямой порядок моделей: по кольцу (следующий выход первой девушки будет номер пятнадцать, а не номер три). Это ваше спокойствие: все поправлено, ничего не надето задом наперед (что бывает очень часто). Это и настроение модели, от которого зависит восприятие вашей коллекции.

Лучше всего найти время собрать переодевальщиков и рассказать им о коллекции, как что надевать, про все сложные молнии и крючки. Оверсайз вещи постоянно одевают задом наперед.

Музыка

Можно делать что угодно: вот к вам приходит Григорий Лепс и поет. Лучше всего составить трек-лист, или можно позвать диджея.

Не нужно приходить на репетицию с пачкой дисков, саундтрек нужно заранее монтировать! Звукорежиссёр только ставит музыку. Приходите с готовым саундтреком, всегда с 2 дисками, лучше с 3. Формат: СД-ром. 2 диска, 2 трека: первый трек — показовый, второй — финал. Диск должен быть подписан. Или принесите хотя бы на флешке!

Был случай, когда модели ходили медленно из-за узких юбок (репетиция была в своей одежде), и не хватило музыки.

Если вы планируете организовать живой звук, то для музыкантов нужна минимальная площадка 3 м на 3 м. Во время Недели моды это обеспечить тяжело.

Показ

Совет

Не делать для показа очень большие коллекции, оптимально 25 луков.

Нежелательно делать показ больше 15 минут: тяжело воспринимать зрителям.
30 комплектов одежды — это минимум 15 моделей. Дизайнер не мечется за кулисами, а спокойно садится в зал, в конце спокойно выходит как звезда.

Должно быть достаточно обуви. Бывает, что запланировано 40 луков, а обуви куплено всего 10 пар. Как провести такой показ без суматохи и путаницы?

Часто дизайнеры дошивают что-то в гримерке — лучше, конечно, так не делать.
Строго следите за временем. Моделям сказать четко: когда макияж и прически.

Менеджеру: пусть обзванивает моделей. На площадке вы встречаетесь с главным визажистом и парикмахером. Самое большое время задержки показа сейчас — 10−15 минут. Из-за моделей никто не будет задерживать. Заложите время на смену аксессуаров.

Расставьте заранее обувь. Нужно, чтобы переодевальщицам было удобно работать. Чтобы они понимали, как выглядит лук и кого из манекенщиц во что одеть — вы делаете простыню: ватман с фотографиями (раньше это были полароиды). Надо прийти со списком луков, 30 фамилий+луки, отдать команде. Команда будет выстраивать моделей.

Организация модного шоу — это своеобразный бизнес. Многие режиссеры и стилисты кричат, но это не эффективно. Модели по возрасту часто ещё дети; наорешь — она либо обидится, либо убежит, либо съест сладкое.

Например, на показе A La Russe, была сложная проходка с эскалаторами. Первой вышла девочка 13 лет, прошла и все сделала правильно, потому что на нее никто не кричал. Гораздо более эффективно спокойно сказать как Олег Овсиев из Viva Vox: «Если кто-нибудь дотронется до прически или костюма, он отсюда вылетит».

Иностранцы моделям не разрешают садиться; никого не пускают на бекстейдж, даже фотографов. Лучше всего — наймите для бекстейджа одного фотографа, аккредитуйте его, представьте команде.

Начался показ — не паникуйте. Не надо модель хватать и что-то там доделывать: пустой подиум даже несколько секунд — это плохо, люди понимают, что что-то происходит не то. Лучше заменить модель, чтобы не было пауз.

Пустой подиум даже несколько секунд — это плохо, люди понимают, что что-то происходит не то

Гости

ВИПов надо встретить и хорошо посадить. Зарезервировать для них места, предупредить людей, которые занимаются рассадкой. Лучше для рассадки ВИПов взять своих людей (не забыть их аккредитовать).

Заканчивается показ, дарят цветы. Красиво, когда один букет. Предупредите своих друзей, что вручить цветы лучше после. В. М. Зайцев собирает букеты 20 минут, но ему можно. Лучше всего: вышел — поклонился — ушел.

После ассистенты собирают коллекцию, вы — к прессе, и на афтепати. Впрочем, мода на афтепати прошла, и сейчас их делают далеко не все.

После показа вы себе не принадлежите: пресса, интервью; всё это тяжело, но необходимо.

После показа вы себе не принадлежите: пресса, интервью; всё это тяжело, но необходимо

Коллективные показы

У всех участников должно быть по равному количеству моделей; весь показ — не более 15 минут, и не так, что один — Цирк дю Солей, а другой — просто модели ходят на белом фоне.

Статья подготовлена Наталией Портиковой

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Event студия ваш праздник
  • Event профессиональные праздники
  • Event менеджер детских праздников
  • Event идеи сценарии
  • Event агентство праздник pro