Сценарий фильма я тебя никогда не забуду

Жанр Кинороман Режиссёр Павел Кадочников В главных ролях Ирина Малышева Евгений Карельских Павел Кадочников
Я тебя никогда не забуду
Жанр

Кинороман

Режиссёр

Павел Кадочников

В главных
ролях

Ирина Малышева
Евгений Карельских
Павел Кадочников

Оператор

Александр Чиров

Композитор

Владислав Кладницкий

Кинокомпания

Ленфильм

Длительность

86 мин.

Страна

СССР

Год

1983

IMDb

ID 0086614

«Я тебя никогда не забуду» — художественный фильм.

Сюжет

Чтобы спасти жизнь тяжелораненому солдату, медсестра Полина отдала свою кровь и попала в госпиталь вместе с ним. Там они полюбили друг друга. Вскоре Фёдор ушёл на фронт, попал в плен, в концлагерь. Но он выжил. После окончания войны Фёдор вернулся домой и узнал, что здесь какое-то время жила Полина, которая родила его ребёнка, а потом, так и не дождавшись возвращения Фёдора, уехала. После безуспешных поисков Полины Фёдор женился на другой.

В ролях

  • Ирина Малышева — Полина
  • Евгений Карельских — Фёдор
  • Геннадий Нилов — Шустов
  • Владимир Татосов — доктор Акопян
  • Виктор Шульгин — Петр Никифорович, отец Федора
  • Любовь Соколова — Агрипинна Ивановна, мать Федора
  • Елена Драпеко — Маша Полунина
  • Анатолий Рудаков — Андрей
  • Николай Гринько — директор детдома
  • Любовь Малиновская — Кропотова
  • Павел Кадочников — ведущий
  • Розалия Котович-Кадочникова — заведующая адресным бюро
  • Константин Кадочников — точильщик на вокзале
  • Наталия Кадочникова — Верочка
  • Юлия Кадочникова — Галочка
  • Александр Демьяненко — раненый в госпитале
  • Владимир Лосев — раненый в госпитале

Съёмочная группа

  • Автор сценария и режиссёр: Павел Кадочников
  • Оператор: Александр Чиров
  • Художник: Алексей Федотов
  • Композитор: Владислав Кладницкий
  • Звукорежиссер: Евгений Нестеров

Технические данные

Рабочее название — «Большая любовь».

Ссылки

From Wikipedia, the free encyclopedia

The House in the Square
I'll Never Forget You poster.jpg

American theatrical release poster

Directed by Roy Ward Baker
Written by Ranald MacDougall
Based on Berkeley Square
by John L. Balderston
Produced by Sol C. Siegel
Starring
  • Tyrone Power
  • Ann Blyth
Cinematography Georges Périnal
Edited by Alan Osbiston
Music by William Alwyn
Distributed by Twentieth Century Fox

Release date

  • 7 December 1951 (US)

Running time

90 minutes
Country United Kingdom
Language English
Box office $1.75 million (US/Canada rentals)[1][2]

The House in the Square (also titled I’ll Never Forget You in the United States and Man of Two Worlds) is a 1951 science fiction, fantasy film about an American atomic scientist who is transported to the 18th century, where he falls in love. It starred Tyrone Power and Ann Blyth and was an early film for director Roy Ward Baker. It was adapted from the 1926 play Berkeley Square by John L. Balderston, which was also the basis of the 1933 film Berkeley Square. Irene Browne reprised her role as Lady Anne Pettigrew from the 1933 version.

It used a similar technique to the 1939 film The Wizard of Oz, presenting the reality of the opening and closing sequences in black-and-white, and the fantasy sequence of the film in Technicolor.

Plot[edit]

Peter Standish is an American atomic scientist who is working in a nuclear laboratory in London. His co-worker Roger Forsyth, who is worried about Peter’s lack of social activities, takes him to a house in Berkeley Square he inherited. It is there that Peter announces his wishes of living in the 18th century among the high-class family Petigrew he has studied the last years. Because of a lightning strike, he is brought back to 1784, where he is thought to be the first Peter Standish, the American cousin of the Petigrews who, according to history, will soon romance and marry Kate Petigrew.

Peter falls for Kate, but he is more interested in her sister Helen, of whom he has never found any records. Over the next few days, Peter makes several bad impressions on the family by using modern day language and revealing information he could not have known if he had actually grown up in the 18th century. Helen, however, is the only one not suspicious of Peter’s presence and falls in love with him as well. Peter admits to her that the 18th century is not what he thought it would be. The narrow-minded people, the poverty and the dirt irritate him. Furthermore, he admits that he is from the future and shows Helen his hidden laboratory in the basement with modern inventions.

Rather than being afraid, Helen becomes even more interested in Peter. They fall in love, despite Peter’s awareness that he has to marry Kate in order to not change history. Helen begs him not to say things which makes him look odd, and that night, at a formal party, Peter tries to impress the famous Duchess of Devonshire, but he accidentally talks about her as if he is talking about her legacy, which makes her uneasy. Kate is fed up with Peter and announces that she will not marry him. Rather than trying to court her somehow, Peter is drawn to Helen, who is interested on finding out more about the future.

Things start to look bad for Peter when his laboratory is uncovered. He is committed to the Bethlem Royal Hospital. Before being brought away, he rushes to Helen’s room, where she places a crux ansata to remind him of her love for him. While he is being taken away, lightning strikes again and Peter returns to the present. There, Forsyth tells him he has been acting like a mad man for the past seven weeks. Peter is shocked when he meets Forsyth’s sister Martha, who resembles Helen. He rushes out to the graveyard in front of his house, where he not only discovers Helen’s grave, but that she died of grief shortly after he was taken away to the asylum.

Cast[edit]

  • Tyrone Power as Peter Standish
  • Ann Blyth as Helen Pettigrew / Martha Forsyth
  • Michael Rennie as Roger Forsyth
  • Dennis Price as Tom Pettigrew
  • Beatrice Campbell as Kate Pettigrew
  • Kathleen Byron as the Duchess of Devonshire
  • Raymond Huntley as Mr. Throstle
  • Irene Browne as Lady Anne Pettigrew

Production[edit]

The film went into production in January 1945, with Gregory Peck and Maureen O’Hara in the lead roles.[3] The project, however, was shelved and eventually abandoned, before it was taken up in 1950. On 13 July 1950, Tyrone Power was announced in the lead role.[4] French actress Micheline Presle was originally set to co-star, but she dropped out in March 1951 due to illness.[3] Constance Smith shortly stepped in as her replacement, but producer Darryl F. Zanuck decided she was not experienced enough and replaced her with Ann Blyth.[3]

Initially, Jean Simmons was approached to co-star next to Power.[3]

Critical reception[edit]

Bosley Crowther of The New York Times wrote «Although there are obvious intimations of the lovely play, Berkeley Square, in the movie I’ll Never Forget You, which came to the Roxy yesterday, there is little of its poetry or magic,» and dismissed the film as «a thoroughly unmemorable event».[5] Similarly, TV Guide wrote «It’s a terrific story but less than a terrific film. Power is given little opportunity to show any of his humor and the entire mood of the film is lethargic and a bit sombre».[6] However, Allmovie called it «A fairly haunting, if a bit slow romance»;[7] and Mystery File wrote «It may seem at best a rather tired fantasy to you, and that’s fine. But if you let it, the film has a charm all its own.»[8]

Home media[edit]

The film was released on DVD as part of the Tyrone Power Matinee Idol Collection on 29 July 2008.

See also[edit]

  • 1951 in film
  • List of science fiction films of the 1950s

References[edit]

  1. ^ «Top Grossers of 1951». Variety. 2 January 1952. p. 70. Retrieved 26 August 2021 – via Internet Archive.
  2. ^ Solomon, Aubrey (2002). Twentieth Century-Fox: A Corporate and Financial History. Rowman & Littlefield. p. 224. ISBN 978-0-810-84244-1.
  3. ^ a b c d «Notes for I’ll Never Forget You (1951)». Turner Classic Movies. Retrieved 6 February 2010.
  4. ^ Brady, Thomas F. (13 July 1950). «Fox Will Remake ‘Berkeley Square’«. The New York Times. p. 31. Retrieved 6 February 2010.
  5. ^ Crowther, Bosley (8 December 1951). «The Screen in Review; ‘I’ll Never Forget You,’ With Tyrone Power, Ann Blyth, New Bill at the Roxy». The New York Times.
  6. ^ «I’ll Never Forget You — TV Guide». TVGuide.com.
  7. ^ «I’ll Never Forget You (1951) — Roy Ward Baker — Review — AllMovie». AllMovie.
  8. ^ «» A Movie Review by David L. Vineyard: I’LL NEVER FORGET YOU (1951)». mysteryfile.com.

External links[edit]

  • The House in the Square at IMDb
  • Britmovie

From Wikipedia, the free encyclopedia

The House in the Square
I'll Never Forget You poster.jpg

American theatrical release poster

Directed by Roy Ward Baker
Written by Ranald MacDougall
Based on Berkeley Square
by John L. Balderston
Produced by Sol C. Siegel
Starring
  • Tyrone Power
  • Ann Blyth
Cinematography Georges Périnal
Edited by Alan Osbiston
Music by William Alwyn
Distributed by Twentieth Century Fox

Release date

  • 7 December 1951 (US)

Running time

90 minutes
Country United Kingdom
Language English
Box office $1.75 million (US/Canada rentals)[1][2]

The House in the Square (also titled I’ll Never Forget You in the United States and Man of Two Worlds) is a 1951 science fiction, fantasy film about an American atomic scientist who is transported to the 18th century, where he falls in love. It starred Tyrone Power and Ann Blyth and was an early film for director Roy Ward Baker. It was adapted from the 1926 play Berkeley Square by John L. Balderston, which was also the basis of the 1933 film Berkeley Square. Irene Browne reprised her role as Lady Anne Pettigrew from the 1933 version.

It used a similar technique to the 1939 film The Wizard of Oz, presenting the reality of the opening and closing sequences in black-and-white, and the fantasy sequence of the film in Technicolor.

Plot[edit]

Peter Standish is an American atomic scientist who is working in a nuclear laboratory in London. His co-worker Roger Forsyth, who is worried about Peter’s lack of social activities, takes him to a house in Berkeley Square he inherited. It is there that Peter announces his wishes of living in the 18th century among the high-class family Petigrew he has studied the last years. Because of a lightning strike, he is brought back to 1784, where he is thought to be the first Peter Standish, the American cousin of the Petigrews who, according to history, will soon romance and marry Kate Petigrew.

Peter falls for Kate, but he is more interested in her sister Helen, of whom he has never found any records. Over the next few days, Peter makes several bad impressions on the family by using modern day language and revealing information he could not have known if he had actually grown up in the 18th century. Helen, however, is the only one not suspicious of Peter’s presence and falls in love with him as well. Peter admits to her that the 18th century is not what he thought it would be. The narrow-minded people, the poverty and the dirt irritate him. Furthermore, he admits that he is from the future and shows Helen his hidden laboratory in the basement with modern inventions.

Rather than being afraid, Helen becomes even more interested in Peter. They fall in love, despite Peter’s awareness that he has to marry Kate in order to not change history. Helen begs him not to say things which makes him look odd, and that night, at a formal party, Peter tries to impress the famous Duchess of Devonshire, but he accidentally talks about her as if he is talking about her legacy, which makes her uneasy. Kate is fed up with Peter and announces that she will not marry him. Rather than trying to court her somehow, Peter is drawn to Helen, who is interested on finding out more about the future.

Things start to look bad for Peter when his laboratory is uncovered. He is committed to the Bethlem Royal Hospital. Before being brought away, he rushes to Helen’s room, where she places a crux ansata to remind him of her love for him. While he is being taken away, lightning strikes again and Peter returns to the present. There, Forsyth tells him he has been acting like a mad man for the past seven weeks. Peter is shocked when he meets Forsyth’s sister Martha, who resembles Helen. He rushes out to the graveyard in front of his house, where he not only discovers Helen’s grave, but that she died of grief shortly after he was taken away to the asylum.

Cast[edit]

  • Tyrone Power as Peter Standish
  • Ann Blyth as Helen Pettigrew / Martha Forsyth
  • Michael Rennie as Roger Forsyth
  • Dennis Price as Tom Pettigrew
  • Beatrice Campbell as Kate Pettigrew
  • Kathleen Byron as the Duchess of Devonshire
  • Raymond Huntley as Mr. Throstle
  • Irene Browne as Lady Anne Pettigrew

Production[edit]

The film went into production in January 1945, with Gregory Peck and Maureen O’Hara in the lead roles.[3] The project, however, was shelved and eventually abandoned, before it was taken up in 1950. On 13 July 1950, Tyrone Power was announced in the lead role.[4] French actress Micheline Presle was originally set to co-star, but she dropped out in March 1951 due to illness.[3] Constance Smith shortly stepped in as her replacement, but producer Darryl F. Zanuck decided she was not experienced enough and replaced her with Ann Blyth.[3]

Initially, Jean Simmons was approached to co-star next to Power.[3]

Critical reception[edit]

Bosley Crowther of The New York Times wrote «Although there are obvious intimations of the lovely play, Berkeley Square, in the movie I’ll Never Forget You, which came to the Roxy yesterday, there is little of its poetry or magic,» and dismissed the film as «a thoroughly unmemorable event».[5] Similarly, TV Guide wrote «It’s a terrific story but less than a terrific film. Power is given little opportunity to show any of his humor and the entire mood of the film is lethargic and a bit sombre».[6] However, Allmovie called it «A fairly haunting, if a bit slow romance»;[7] and Mystery File wrote «It may seem at best a rather tired fantasy to you, and that’s fine. But if you let it, the film has a charm all its own.»[8]

Home media[edit]

The film was released on DVD as part of the Tyrone Power Matinee Idol Collection on 29 July 2008.

See also[edit]

  • 1951 in film
  • List of science fiction films of the 1950s

References[edit]

  1. ^ «Top Grossers of 1951». Variety. 2 January 1952. p. 70. Retrieved 26 August 2021 – via Internet Archive.
  2. ^ Solomon, Aubrey (2002). Twentieth Century-Fox: A Corporate and Financial History. Rowman & Littlefield. p. 224. ISBN 978-0-810-84244-1.
  3. ^ a b c d «Notes for I’ll Never Forget You (1951)». Turner Classic Movies. Retrieved 6 February 2010.
  4. ^ Brady, Thomas F. (13 July 1950). «Fox Will Remake ‘Berkeley Square’«. The New York Times. p. 31. Retrieved 6 February 2010.
  5. ^ Crowther, Bosley (8 December 1951). «The Screen in Review; ‘I’ll Never Forget You,’ With Tyrone Power, Ann Blyth, New Bill at the Roxy». The New York Times.
  6. ^ «I’ll Never Forget You — TV Guide». TVGuide.com.
  7. ^ «I’ll Never Forget You (1951) — Roy Ward Baker — Review — AllMovie». AllMovie.
  8. ^ «» A Movie Review by David L. Vineyard: I’LL NEVER FORGET YOU (1951)». mysteryfile.com.

External links[edit]

  • The House in the Square at IMDb
  • Britmovie

Я тебя никогда не забуду

«Я тебя никогда не забуду» — российская комедийная мелодрама режиссёра Рано Кубаевой, вышедшая 1 сентября 2013 года.

Сюжет[править]

Вера (Екатерина Климова) — жена олигарха Виктора (Виталий Хаев), дама с несносным характером по прозвищу Мымра. Вера пребывает в стадии официального разрыва отношений со своим супругом и строит планы, как в результате развода лишить его капитала.

Единственный мужчина, который может быть для неё опорой в этот момент — её водитель Сергей (Анатолий Белый). Но ему достаётся больше всего попрёков и угроз со стороны властной, заносчивой, самоуверенной работодательницы, которая, к тому же, периодически лишает его выходных дней.
Сергей — вдовец и вполне порядочный заботливый отец: у него двое детей, сын подросток и дошкольница дочь. Но Сергей также тайно влюблён в свою капризную хозяйку. У него дома есть её фото, которое он прячет. Впрочем дети находят фото и понимают, какие чувства их отец испытывает к Мымре. Они совсем не против, чтобы у их папы сложились серьёзные отношения с какой-либо женщиной. Дочь даже высказывает мечты обрести новую мать в лице возлюбленной отца.

В один из выходных дней Вера вызывает Сергея на работу. За городом по машине стреляют: Виктор «заказал» Веру. Машина теряет управление, слетает с трассы и переворачивается. В автокатастрофе героиня теряет память. Прибывшие на место происшествия врачи считают, что оказывают помощь супругам. Сергей подхватывает и развивает эту версию, привозит Веру на дачу, где они якобы живут, и рассказывает ей, что она примерная хозяйка, мать двоих детей и преподает в младших классах. Вера, хоть и принимает эту версию, находит достаточно поводов для сомнений.

Все это время её пытаются найти люди Виктора, чтобы завершить неудавшееся покушение.

Подобие[править]

Название «Я тебя никогда не забуду» носит другой полнометражный цветной художественный фильм киностудии «Ленфильм», снятый в 1983 году режиссёром Павлом Кадочниковым. Эта военная драма и мелодрама, рассказывающая о судьбах тяжелораненого солдата и медсестры не имеет ничего общего с одноимённым современным телефильмом.

Сюжет фильма «Я тебя никогда не забуду» 2013 года напоминает историю в американской комедии Гарри Маршалла «За бортом», снятого в 1987 году с Голди Хоун и Куртом Расселом в главных ролях.

В ролях[править]

  • Анатолий Белый — Сергей
  • Екатерина Климова — Вера
  • Виталий Хаев — олигарх Виктор
  • Павел Юлку — Михаил
  • Анастасия Лапина — Ирина
  • Сергей Губанов — Паша
  • Артем Казьмин — Иван
  • Марта Дроздова — Лена
  • Елизавета Васильева — Маша

Сезон 1

1 Серия

На исходе войны на территории Германии генерал Зубов и его водитель Жилин попадают в случайную перестрелку. Шальная пуля убивает Жилина, а генерал обнаруживает на месте перестрелки немецкий саквояж с драгоценностями. Поблизости оказывается патруль с бывшей пленной Галей Василюк, угнанной немцами с Украины. Раненный генерал забирает и саквояж, и Галю Василюк, предложив ей стать няней его маленькой дочери. Позже на квартиру генерала Зубова совершено жестокое нападение. Бандиты убили Зубова и его жену, оставили труп «подельника» в переулке. Исчезла маленькая дочь Зубова и ее няня. Помимо органов военной прокуратуры на место преступления выезжает сотрудник милиции, и им оказывается не кто иной, как Жилин. Оказывается, он выжил и все это время не терял из вида генерала в надежде найти сокровища. Жилин стремится отыскать пропавшую няню. Его коллега Незлобин считает, что искать нужно бандитов, совершивших преступление. Ему непонятен столь пристальный интерес Жилина к няне. Тем временем в маленькое село Порохня приезжает Галя с маленькой девочкой, которую выдает за свою дочь.

2 Серия

Прошло десять лет, и вчерашние дети превратились в молодых людей. Первая любовь, первая ревность, первое предательство. Катя беспечно кокетничает и с Андреем, и с Федором, заставляя обоих ревновать. Тем временем в поселении в Мордовии судьба свела Жилина, отбывающего наказание, и Мелкого — одного из «подельников» Жилина, свидетеля и соучастника преступления. Десять лет назад, сразу после убийства, Жилин пытался «убрать» Мелкого. Мелкий уверен в том, что Жилин взял тогда на квартире большой куш, но не поделился. Андрей предлагает Федору во имя мужской дружбы отказаться от притязаний на Катю. Но, несмотря на договор, Федор идет свататься к Кате…

3 Серия

Из колонии досрочно освобождается Жилин, буквально выскальзывая из рук уголовника Хасана. Ядвига благословляет Андрея и Катю. Они счастливы. Счастлива и Вера, так как теперь никто не стоит между ней и Федором. Федор возвращается из города в село именно в день свадьбы Кати и Андрея. Узнав о торжестве, он в припадке ярости кидается к церкви, где на виду у всех селян швыряет булыжник в Андрея и попадает ему в голову. Андрей поднимается, но когда молодые обмениваются кольцами, кровь из раны заливает руки. В ночь в дом Андрея являются бандеровцы Васыль, брат убитого отца Андрея, и Юрко. Им нужен Андрей. Васыль уверен, что Андрей должен быть с ними, с бандеровцами. Андрей прогоняет их, но Васыль на прощание кидает пророческие слова: «Сам к нам придешь, попомни мое слово»…

4 Серия

Безвременно умирает мать Андрея, но Васыль, силой удержав Андрея, не дает ему прийти на похороны. На похоронах происходит очередная стычка Гали и Митрофана. Односельчан разнимают, Катя перебирается из опустевшего дома жить к Гале и тетке Моргите. Жилин вселяется в коммуналку. В комнате убитого им генерала он обнаруживает тайный ход в подвал, но все затоплено водой. Местный инженер рассказывает ему, что это — непростой механизм со шлюзом, и чтобы открыть его и спустить воду, нужен ключ. Жилин находит скважину для этого ключа и обещает самому себе скорую встречу с Галей Василюк. Между тем от Андрея известий нет. Катя пишет ему письма, а отправлять некуда. Афоня случайно видит Андрея в лесу с бандеровцами. Афоня обещает тайком передать ему письмо. Бандеровцев окружают солдаты, готовится облава. Внутренние ссоры меж бандитами сменяются всеобщей перестрелкой…

5 Серия

Катя ждет ребенка и по-прежнему не верит в смерть Андрея. Федор становится председателем сельсовета, ему помогает Вера. Но только Федор все равно смотрит в сторону Кати. Выходя из здания сельсовета, Катя встречается с незнакомцем, голос которого ей показался неприятно знакомым. Им оказывается Жилин, приехавший в Порохню. Размытые, страшные сны-видения снова встают у нее перед глазами. Катя рассказывает о встрече Гале. Жилин рассказывает Кате, что Галя — убийца ее родителей. Катя и верит и не верит, Галя в ярости и отчаянии кидается на Жилина. Жилин приказывает Федору запереть обеих женщин в сарае до утра…

6 Серия

Незлобин болен, расследование по старому делу и поиски Жилина поручают его помощнику Плужникову. Плужников выезжает в Порохню. Но там Федор говорит, что никакой Жилин у них не появлялся, а Галина Василюк, она же Олькович, трагически погибла. Вот только тела не нашли — течение быстрое. Галю находит цыганка на территории Польши и приводит в католический монастырь. Андрей, убегая то от своих, то от чужих, тоже переходит польскую границу и оседает батраком в одной семье. Катя растит сына. Федор приходит из армии и снова треугольник Катя — Федор — Вера обретает прежний драматизм. Тем более что все село почти открыто смеется над Катей, ждущей Андрея вопреки здравому смыслу. А Федор по-прежнему хочет любви Кати, даже взятой силой или шантажом. В Польше Андрею советуют отправить Кате письмо через «Красный крест» — там не нужно писать имя отправителя и только Катя тогда будет знать, что письмо от Андрея…

7 Серия

Проходит время. Андрей оказывается в Англии. Вся его жизнь — это воспоминания о Кате, тоска и любовь к ней. Катин сын уже идет в первый класс, но Катины чувства к Андрею не ослабевают. Она просит Федора сделать запрос в милицию и найти Андрея. Катя пишет Андрею письма и Андрей пишет Кате, но только письма эти оседают в тайной папке Федора и не достигают адресатов. Жилин похищает сына Кати Никиту. Он требует, чтобы Катя привела Галю. Жилин не верит в смерть Гали и назначает свидание в сторожке в лесу…

8 Серия

Никита вырос, женился, растет дочка. Никиту переводят на Дальний Восток. Ему удается уговорить мать ехать с ним. Тем временем в Лондоне с успехом проходит выставка картин Андрея Полонского. Портрет его жены с младенцем на руках хочет купить священник для монастыря. Андрей дарит эту картину священнику, и через некоторое время она прибывает в монастырь, который славится милосердием и самоотверженностью сестры Эуфемии. Сестра видит портрет, узнает Катю и рассказывает все сестрам. Одни из старых бандеровцев видит Андрея на выставке и доносит на него. Андрея вновь обвиняют в шпионаже. Запрос приходит к Плужникову, и он, сопоставив фотографии, факты и совпадения, понимает, что Андрей Бажан и Андрей Полонский — это одно и то же лицо…

Like this post? Please share to your friends:
  • Сценарий фильма я иду искать
  • Сценарий фильма я вас любил
  • Сценарий фильма электроник
  • Сценарий фильма экипаж 1979 читать
  • Сценарий фильма про зомби апокалипсис