Станция
Отправляемся в Мёртвые холмы (рядом со входом на куче лежит РПГ-7 и 5 выстрелов к нему, но там сильная радиация)
Заходим в бункер Песчаный рубеж. Нам нужно найти батарею для брони и записку. Читаем записку. Мы открыли локацию Станция. Отправляемся на Станцию. Локация встречает нас богатым лутом. В здании у КПП глушитель для M-16, рем. набор, Steyr AUG и нож. В Т-образном здании Ф-1, P228 и схема починки MP-5. В здании слева детектор сосна и рецепт хирургического набора. В здании станции лимонка и нож. Важно!.. в Заводском цеху за ЖД лежит ретро-радио — не спешите его брать, иначе потеряете возможность получить квест. На станции обосновалась нейтральная к нам группировка Белые ястребы. Общаемся с Мидулом, он даёт нам квест на поиск ПМ и противогаза. Затем общаемся с Шишкой. Он даёт нам на пробу пакет с травами и просит достать ему глаз Бородача. Далее можно переговорить с Врачевателем, что впрочем ничего не даст. Затем общаемся с Ладьей, который просит найти ему блокнот с анекдотами, коих на просторах пустоши найдётся целых три. Можно обойтись и одним, но награда будет скромнее. Идём выполнять заказы. Первый блокнот получаем при диалоге с Шутником на базе Скаутов, второй у Прута в Атрии. Для получения третьего идём в родной бункер и общаемся со Сватом, который направляет нас в Земли общины, на заброшенную станцию передачи данных. Там нас поджидает приятная неожиданность в виде группы мародеров. В трупе одного из них находим третий блокнот, оставленный нашим растеряшей и КПК Мародера с частично поврежденным паролем. Получаем задание на получение пароля. Нам нужно найти того, кто сможет расшифровать КПК. Далее ищем ПМ и противогаз, а также добываем глаза бородача. Теперь идём на станцию.
Придя на Станцию отдаём Шишке глаза Бородоча и получаем очко в статы, 500 знаков, бутылку воды и ржавый ключ. Далее идём к зданию станции и встречаем нового персонажа Босяка. От него узнаем о ещё двух новых персонажах на локации. Идём знакомиться с ними, но прежде отдаём блокноты с анекдотами Ладье и получаем сломанный MP-5, рем. набор, 1500 тысячи знаков и 3 очка в статы. Затем отдаём Мидулу его заказ и получаем 7500 знаков и очко в статы. Затем снова обращаемся к нему и спрашиваем на счёт КПК Мародера. Он советует нам разыскать создателя этих КПК который странствует по пустоши. Мы знаем одного НПС который живёт на просторах пустоши. Я думаю вы догадались о ком идёт речь. Теперь знакомимся с Чайником, от которого, впрочем, как и от Врачевателя пока никакой пользы. Поговорив выходим из здания и направляемся к трансформаторной будке за железной дорогой. Внутри ржавым ключом открываем тайник с медикаментами и двумя Ф-1. Теперь познакомимся с ещё одним НПС, который ждёт нас на втором этаже здания КПП. Наш новый знакомый Залом просит принести ему сталагмит и вместо награды даёт задание Сезон охоты, для выполнения которого нам предстоит прийти в Атрию. В месте отмеченном меткой встречаем нейтрала Барбариса. Поговорив с ним получаем обновление задания. Теперь нам нужно вернуться к Залому. Возвращаемся на Станцию. Теперь нам нужно выбрать за кого играть: за Залома, или за Барбариса. Поверив Залому получаем обновление задания и Отправляемся говорить с Барбарисом. Идём убивать Барбариса. По пути желательно найти Лесника, который расшифрует КПК Мародера. Получаем завершение задания Создатель и записку Лесника с кодом. Приходим в Атрию. Там введя код с записки открываем сейф у развалин дома рядом с выходом в пустоши, получаем завершение задания Неполный пароль и одну малую аптечку. Придя к Барбарису убиваем последнего и вернувшись к Залому получаем очко в статы, M60 и 100 патронов к нему. Выбрав сторону Барбариса заявляем Залому кто он есть и валим на месте. Получаем обновление задания и необходимость прийти к Барбарису. Но тут же к нам приходит сообщение от Врачевателя с требованием прийти к нему. Приходим, объясняем ситуацию и за сокрытие убийства Врачевателем соглашаемся доставить кейс некоему Кривому в Мёртвых землях. Придя к Кривому отдаём ему кейс и помогаем ему отбиться от четырёх упырей. Идём к Барбарису и получает от него 30000 знаков и завершения квеста. Возвращаемся на Станцию. Говорим с Врачевателем, сдаём квест и получаем 2 очка в статы. Идём к Чайнику, который просит найти ему ретро-радио. Его мы забираем в Заводском цеху за железной дорогой. За выполнение получаем 1000 знаков и очко в статы. Ну а дальше идём странствовать по пустошам.
Оазис
Продолжаем с версии 2.0.2 , в которой появляется новая ветка квестов на поиск Бункера X 15. Для её запуска необходимо получить от Мастера броню Отступника. Теперь начинается квест. Нам нужна случайная локация с двумя домами, один из которых дотла сгоревшей и фонит. В более сохранившемся доме находим труп наёмника Головореза, а в нём КПК. Прочитав его отправляемся к Заброшенному заводу. Приходим на локацию и идём к метке. Там расстреливаем четырёх наёмников. Обыскав труп Тонера забираем его КПК получаем задание на поиск Оазиса и завершение задания Кошки-мышки. Поговорим с Вашей, который советует переговорить с Исой. Поговорив с Исой узнаем про его друга Карпа, который занимался поисками этого самого оазиса. и отправляемся по его следу на Станцию. Но перед уходом не поленитесь взять, если не брали прежде, задание «Дух потерянного праздника» которое выдаёт нам Мовсар, прося принести ему восковые свечи, фейерверки и книгу праздничных рецептов. Вот теперь пора идти на Станцию. Придя общаемся со Штормом и за 20000 знаков выкупаем у него блокнот Карпа и ключ от подвала. Прочитав его догадывается от какого подвала приобретённый нами ключ. Отправляемся в Пустые земли. Придя туда находим в искомом подвале Электронный ключ 01. Отправляемся в Песчаный рубеж, где открываем закрытую до того электронным ключом дверь. Там находим лазерный автомат и 30 патронов к нему, артефакт лунный камень, бронежилет панцирь, ядерную батарею портала и записку с координатами Оазиса. Отправляемся на новую локацию. На ней находим выстрел к РПГ-7, Agram 2000. Находим установку портала, вставляем в слот батарею и активирует портал. Перемещаемся в изолированный центр карты. Мы нашли вход в X15, а ключ-карта у нас давно при себе. Зачищаем бункер от Бородачей. Нас ожидает богатый лут. В жилом корпусе находим FN P70, детектор Зов, противогаз с фильтром и расходники. В другом секторе находим АК-47, M16A1, Kriss, глушитель к CQ, и оптический прицел к M16A1. Говорим с Карпом выслушиваем его историю, получаем его КПК и отдаём блокнот. Отдаём этот КПК Ваше и получаем снижение цен на его товары и очко в статы. Также мы получаем кейс со случайным лутом, который затем сможем открыть у Эмина. На этом пока всё. До новых встреч на просторах пустоши.
Автор @Kitsune
Обновлено: 30.01.2023
Итак, в будущем нас ожидают захватывающие приключения и интереснейшие поиски. А в настоящем мы можем собрать давно желаемую силовую броню «Отступник», т.к. в правом блоке есть столы для медицинского и технического крафта. Взяв в левом блоке в дубле личного ящика все компоненты и внимательно прочитав инструкцию, сохраняемся и. вуаля! Лучшая бездонатная броня в игре теперь Ваша! 4 слота под арты радуют глаз, да и остальные характеристики впечатляют (старую броню можно продать Катале). Ну что ж, как там говорил Док — Ворону нужно отдохнуть? И то верно, запасаемся водой и консервами, идем в сторожку возле ворот в Бункер Будды и бессовестно дрыхнем пару суток
Через пару суток отоспавшегося и отъевшегося Ворона по радио вызывает Док, получаем обновление задания «Очищение». Говорим с Доком, узнаем, что часть людей Вепря еще можно спасти, получаем два баллона с газом АМ-103 (тяжелые, зараза, по 10 кило каждый), которые необходимо отнести и распылить в Нижней Зоне, получаем обновление задания «Очищение». Выдвигаемся, отдаем баллоны Чекушке, ждем установки баллонов и возвращения Чекушки, говорим с ним. После разговора с Чекушкой возвращаемся к Доку и докладываем об успешном выполнении задания. Узнаем, что нужно подождать еще пару суток, получаем обновление задания «Очищение» и 5к знаков за труды.
Ну что же, не устаем спать, есть и пить, причем не важно в какой последовательности Через пару суток осоловевшего ото сна и располневшего от консервов Ворона снова вызывает к себе Док, сообщает, что газ подействовал, получаем обновление задания «Мангал для Вепря». Возвращаемся в Нижнюю Зону, беседуем с откачанными бойцами (Орел торгует продуктами, Салага может продать ПНВ по самой демократичной цене в 15к знаков), валим (теперь уже можно) тех, кто не откачался и наконец-то облутаем эту локацию до конца
В деревне Вепрей мы лутаем: в домике Чекушки ящик и свободный лут, в домике за Чекушкой 3 ящика с лутом, кровать, стол для медицинского крафта. Возле крайнего домика по этой линии нас поджидают двое, не вышедших из под кайфа. В самом домике дробовик «Benelli М4 Super 90» с патронами, 5 ящиков с лутом. Переходим на другую сторону деревни. В домике с бывшей нычкой Лимона стол для технического крафта, кровать, 3 ящика с лутом и два свободных лута, в бетонных квадратах за домиком ящик с лутом. В следующем домике 3 ящика с лутом и в крайнем домике 5 ящиков (один из них на чердаке) и свободный лут на столе, в печке и на чердаке. За бетонной плитой возле хижины Деда Торчка крайний ящик. Хух, налутались по самое нимагу, хорошо что есть арты на увеличение переносимого веса и есть достаточно слотов для их установки
Возвращаемся в Бункер Будды, спускаемся к нижнему шлюзу, говорим с охранниками, узнаем, что проход к Дальним Кордонам закрыт неизвестным кодом доступа, а дешифратор уничтожен (за охранником ящик с лутом). Пичальная пичалька Возвращаемся к Феликсу, говорим, получаем расшифрованные документы, читаем, узнаем много нового и интересного, получаем обновление задания «С того света» и еще раз говорим с Феликсом. После диалога получаем выполнение задания «С того света», три очка в статы и узнаем, что у Будды в арестантской содержится Пленник из того самого поселения Кирху, о котором упоминалось в расшифрованных записях и куда нам поручила попасть Милана. Получаем задание «Операция Заслон. Пленник». Идем к Уолшу.
Говорим с Уолшем, но не смотря на наши огромные перед ним заслуги, здесь он бессилен. Вот блин, так и помогай всяким. Получаем обновление задания «Проект Заслон. Пленник». Пробуем договориться насчет Пленника с Буддой, но он также непреклонен. Более того, грозится забыть все наши перед ним заслуги, если мы хотя бы приблизимся к Пленнику. Подумаешь! А не очень то и хотелось! Но шо то делать надо, и Ворон идет переговорить с охранником Пленника, Щипачем. Говорим, получаем предложение доступа к Пленнику за 100к знаков. А нехилые аппетиты, я Вам скажу! Прямо не Щипач, а Кусач какой-то. Но делать нечего, поговорить нужно край, отдаем кровные, получаем записку с кодом от карцера. Читаем, вводим пароль, получаем доступ к Чуме и диалог. Очень дорогой и очень. безрезультатный. Чума действительно смертник, причем в поселении Кирху даже более, чем в карцере у Будды. И ничем помочь Ворону он не может, да и не хочет. М-дя, более бестолково потратить сотню косарей наверное невозможно. Получаем выполнение задания «Операция Заслон. Пленник» и очко в статы. В последней надежде Ворон спускается к двери нижнего шлюза и пытается ее открыть — но нет, чуда не произошло, и задания «Поселение Кирху. Секта Пленники» и «Подземные научные комплексы» отменяются. Идет заставка, финита ля трагедия
На этом основная сюжетная линия пока закончена. Именно пока, т.к. у нас еще не выполнено задание «Старые записи», а значит есть шанс отыскать Бункер Х15. Да и закрытая дверь в подземелье на ЖД станции в локации «Пустые земли» дает надежду, что проход к Дальним Кордонам таки есть. Пусть сложный, полный опасностей, но есть! А пока Ворон готовится к дальнейшим испытаниям — чистит оружие, ремонтирует броню, фармит знаки, чистые консервы и медикаменты, запасается патронами, удачей. и огромным терпением
Чужой компьютер
Просмотр темы 249
Нравится Показать список оценивших
Где найти ключ чтобы открыть дверь в сторожку где находится коммуникатор клина??
Нравится Показать список оценивших
Как открыть бункер x 11
Нравится Показать список оценивших
А вы знаете как попасть в мертвые земли
Нравится Показать список оценивших
Там в центре где поезда находится мародер Ну или кто-то другие Короче их ты убиваешь и получаешь ключ а там а то в начале где ворота ты входишь есть рядом сторожка
Нравится Показать список оценивших
Ммм, у роботорговцев «Сыны Грома» был квест у кого то. Помойму у Хлыста, или рядом тоящего чела. Или у них обоих.. Так вот, у одного был квест на артефакт. Надо было её на локации забрать. А рядом с артефакиом была кучка монстров. И еще квест был, у кого то из них, надо было найти Ленивого. А он мёртв. Не подскажите у кого их брать? Всех уже 10 поспрашивал. Ни кто не говорит их(квесты).
Нравится Показать список оценивших
Я точно не помню у кого. Но где то в Атрии. Вроде как на Вышках у кого то.
Итак, мы на просторах Пустошей Атрии. Переходим в Атрию и сразу же попадаем в замес, где Фанки просит помочь отбиться от упырей. Спасаем его и говорим с ним. Он обьясняет нам ситуацию и предлагает проводить до ворот. Здесь возможны два варианта развития событий: или мы следуем за Фанки до ворот в Бункер Будды и экономим 150к денег и одну человеческую жизнь, но теряем секретную ветку квеста с крутым торговцем Крысом либо наоборот — агрим на Фанки бородачей, бегающих возле ворот Бункера Будды (Фанки должен умереть НЕ от рук Ворона, это важно!) и получаем секретную ветку квеста, променяв на нее человеческую жизнь и 150к денег. Каждый решает для себя сам, но я выбираю. деньги И нет, я не жадный, я просто очень экономный
Итак, доводим Фанки до ворот Бункера Будды. По пути лутаем ящик в баррикадах, ящик в бетонной трубе под плитой возле разрушеных домиков, ящик и два свободных лута в самих домиках. В контейнерах, где спавнятся бородачи, также 2 ящика и свободный лут, в плитах возле входа напротив бородачей ящик. Возле ворот, кроме Фанки, мы также встречаем. сбежавшего торгаша Черного. В присутствии парней из Картеля он чувствует себя вольготно и даже смеется нам в лицо. Ничего, придет время — и мы его накажем — получаем задание «Наказать Черного».
Также встречаем Мозгаря, Тана и трех охранников. Но никто из них нам помочь не может, поэтому обращаемся к Фанки. Получаем информацию про Феликса, доктора Громберга и ситуацию с Посредником, доверенным лицом Будды. Получаем задания «Посредник» и «Череда препятствий», а также Фанки открывает нам локацию Верхняя Зона (бесплатно, в случае смерти Фанки за 100к откроет Линейка, охранник ворот в Бункер Будды). Бежим в Верхнюю Зону.
В Верхней Зоне лутаем обычный ящик под плитами в точке появления и необычный в правых контейнерах возле входа на базу Уолша. Что в нем необычного? Награда — пистолет НК МК23, что очень необычно, но приятно Заходим на территорию, но к Уолшу просто так не попасть. Говорим с охранником, Сундуком и получаем разрешение на проход в дневное время суток (если пришли ночью — спим, кровать в двухэтажном здании на первом этаже). Не забываем про лут: 5 ящиков и 2 свободных лута в двухэтажном здании, 4 ящика и свободный лут в сторожке при входе, 9 ящиков и 2 свободных лута в здании с Уолшем, ящик среди контейнеров и ящик за грудой ящиков на территории. Также имеется дубль личного ящика и столы для технического и медицинского крафта. Кстати, в одном из ящиков найдем базовый ремнабор — можем поремать свой первый автомат
Говорим с Уолшем, получаем тест на вшивость и задание «Встретиться с Эскулапом». Кстати, у Уолша в продаже есть «Лампочка» — очень полезный артефакт, рекомендую. Поднимаемся к Эскулапу на второй этаж двухэтажного здания, говорим, получаем выполнение задания «Встретиться с Эскулапом» и два новых — вернуть «Результаты исследований» и «Найти Фанки» для получения доступа к локации «Черные норы». Бежим в Атрию, говорим с Фанки, получаем выполнение задания «Поговорить с Фанки» и доступ к локации «Черные Норы» (заметьте, тоже бесплатно!). Бежим в норку
На локации «Черные Норы» лутаем ящик в плитах в точке появления, между контейнерами возле базы Самурая и идем знакомиться с самим Самураем. Но нас к нему не пускают, причем ни днем ни ночью. Ну что ж, придется придумать что-нибудь другое, чтобы попасть на прием. Выходим из базы и идем в квадрат, где горит метка схрона, подареного нам Ставром — в нем берем следующую часть брони «Отступник», а именно «Ядерную батарею». В качестве бонуса — автомат FN SCAR-H и сотня патронов к нему. Осторожно, спавнятся мусорщики и упыри. В квадрате ниже схрона Ставра возле разрушеного домика находим труп Телумы и снимаем с него кейс и коммуникатор (рядом среди плит ящик и возле выхода среди плит ящик). Осторожно, рядом спавнятся бородачи и мародеры. Далее мы можем отнести коммуникатор Телумы как Самураю, так и Уолшу, на награде и основном сюжете это никак не скажется, просто в первом случае мы попадем к Самураю чуть быстрее, во втором нас пустят к нему чуть позже.
Идем к охраннику Самурая, Бредли, говорим с ним и получаем «доступ к телу». Не забываем облутать территорию базы Самурая, тем более что здесь мы получим целых два автомата АК-47 — один мы тихонько стырим со стола в домике с Хаски, второй возьмем в ящике в кузове грузовика напротив домика с Хаски. Кроме этого лутаем: 9 ящиков и 2 свободных лута в доме с Самураем, 4 ящика и 2 свободных лута в двухэтажном доме, ящик и свободный лут в домике с Хаски, ящик в бетонной трубе за двухэтажным домом. Лишнее складываем в дубль личного ящика. Говорим с Самураем, отдаем ему коммуникатор Телумы, получаем доступ к локации «Нижняя Зона». У Самурая в продаже неплохие арты, присмотритесь. Идем в Нижнюю Зону.
В Нижней Зоне лутаем ящики между одними, другими и третьими контейнерами, ящик и свободный лут в домике с поддонами и говорим с остатками банды Вепря, а конкретно с Лимоном, Чекушкой и дедом Торчком. У последнего, кстати, в продаже отличные арты по нормальным ценам. Итак, мы узнаем, что Вепрь пропал, а по территории их базы бродят обдолбанные коллеги, которых и убить нельзя и на глаза попадаться стремно. Пора возвращаться к Уолшу. Да, с одним из Вепрей, Микратом, лучше пока не говорить, т.к. он дает очень длинную цепочку заданий на получение профессионального ремнабора, необходимого для сборки силовой брони «Отступник», но нам пока основной квест нужно сделать.
Итак, Эскулап забирает свой чумадан, добавляет нам очко в статы и отправляет к Уолшу. При разговоре с Уолшем делаем невинные глаза, типа кроме кейса ничего больше не лутали и получаем выполнение задания «Результаты исследований» и 3,5к знаков. У Уолша работы пока нет, будем ждать его вызова по радио. Пока бежим за работой к Самураю, не зря же мы ему коммуникатор Телумы отдали. Самурай дает задание «Пропавший груз» и GPS-метку на карте.
Бежим в Верхнюю Зону, отстреливаем мародеров, лутаем ящики за баррикадами, между бочек и под скалой и находим первый хладный труп. Снимаем с него коммуникатор Огрызка, получаем новую GPS-метку, бежим. Снова отстреливаем мародеров и на второй метке находим трупы Самсона и Монтера. Снимаем коммуникатор Монтера, читаем, узнаем, что у Вепря передоз и возвращаемся к Самураю. Отдаем оба найденных коммуникатора, получаем выполнение задания «Пропавший груз» и 3к знаков. Все, здесь работы пока что тоже нет. Ну что ж, теперь можно и поговорить с Микратом для получения профремнабора. Микрат отправит нас на Пустоши Общины, в ранее не открытые локации, поэтому, раз уж мы будем там, Атрию пока покидаем и вернемся сюда ближе к концу основного сюжета.
Итак, Микрат просит нас принести ему 3 сломанных МР-5 (массово падают с трупов мародеров), обещает за это 5к знаков. Берем задание «МР-5 для Микрата», приносим, получаем выполнение задания и очко в статы, денег нет. Ну конечно, кто бы сомневался! Получаем задание «Груз для Борзого» и металлический ящик для него же с твердым обещанием оплаты по прибытии на место. Читаем задание, узнаем что Борзый находится аж на локации «Блокпост» в Пустошах Общины и топаем туда (это крайняя правая локация на востоке Пустошей Общины). М-дя, неблизкий путь. Но делать нечего, денег то хочется получить. Через Северный блокпост выходим из Пустошей Атрии в Пустоши Общины и приходим на локацию «Блокпост». С этой локацией также связана цепочка квестов, поэтому ее прохождение (и остальное прохождение квеста Микрата) вынесем в отдельную главу.
А мы, таки, продолжаем работу над сюжетной линией в The Sun: Origin.
Выживет Община Бункер «Север-216» по прежнему зависит от вас!
К ранее анонсированным локациям, в игру будет добавлено еще две сюжетные локации: Кирху и Антенное поле.
Как же выбраться из бункера Атрии и попасть в поселение Кирху? Придется собрать или найти рабочий декодер и разблокировать дверь Нижнего шлюза Бункера Атрии. Для этого введена цепочка заданий на уже существующих локациях и одной новой — Антенное поле, в которых игрок и найдет все части декодера. Локацию Антенное поле можно будет открыть в диалогах с НПС. Каким? В игре и узнаете.
The Sun: Origin
Версия: 2.4.1
Жанр: Экшн
Последнее обновление игры в шапке: 26.07.2020
Краткое описание:
Только от тебя зависит, выживет ли твоя Община в мире постапокалипсиса.
Описание:
Катастрофу предсказывали все: астрологи и экстрасенсы, маститые ученые и астрономы с мировым именем. Собирались научные конференции, симпозиумы и форумы, пытались достучаться до правительств, погрязших в очередном переделе мира. Нет, им верили… но откладывали проблему в долгий ящик, закрывали глаза на симптомы и знаки. Пока не стало слишком поздно.
Энергия Солнца разлетелась по галактике мириадами мельчайших частиц неоцененного дара жить. После взрыва, в космос было выброшено миллионы тонн радиоактивных частиц, устремившихся к планете, чтобы уравнять негодяев и праведников, богатых и бедных, военных противников, врагов и друзей. Выжить удалось тем немногим, кто был оповещен о приближающейся катастрофе и внял предупреждениям ученых. Бдительные «счастливцы» укрылись в бункерах, построенных на случай ядерной войны. А наверху косила свой урожай радиоактивная смерть, убивала, изменяла, перекраивала мир по своему разумению.
На Земле воцарился хаос и голод. Продовольствие и вода стали высшими ценностями. Вернувшиеся на поверхность планеты восстанавливали сельское хозяйство, создавали новые общества и устанавливали новые законы жизни. В одном из таких сообществ родился и вырос Ворон.
Читайте также:
- Купить снотворное без рецептов в интернете
- Сталкер как пройти сквозь дверь
- Monster hunter world лук гайд
- Quantum break сюжет
- Купил билет русского лото в интернете без регистрации как его посмотреть
Note: Some quests have been updated & may be longer than before. Some information here is not updated & I will try to as I still try to find glitches. — Iamwel (04/28/2020)
The game features an enormous amount of missions, and some can even be concluded before starting them (for example, finding a loot hide that was reserved for a specific quest), and some might even have alternative endings.The game also features
Unmarked quests. This includes only locations that a quest orginates from.
Hey contributors! Update the wiki,the quest from dwarf «clear ten» that requires you to give him 10 canned,10 bread,10 box of biscuits and 10 bottle of water (10 water bottle apparently does not register). And for god sake add a separate page on how can you unlock the areas i didn’t even know that you can only unlock deadlands before you unlock rusty wasteland or before reverse and the scouts fight c’mon
-Dooter
Added 12/31/2022
Oasis, Bunker X13 & Unlocking Deadlands
-Whiterook117
PERSONAL CHEST’s location[]
- Bunker 216 — starting room
- Lands of Community — south east base 2nd floor
- Rusty Wastelands — south east base; south building
- Deadlands — empty base
- Blockpost — north building
- Desert Plateau — west building
- High Zone — east building 1st floor
- Black Hole — west building
- Low Zone — n/a
- Atria bunker — the room where Catala is
- Towers — North East tower, in a small building
Empty Lands[]
Once you complete all the quest here everything you loot will be taken from you at the end.
- Missing Scout — Marked on Map, check houses,
- Fight back from Mutants — Kill mutants in the area then get back to Klin,
- Stimulators for Klin — Go back to Mechanic, he’ll give you a large medical kit then go back to Klin
- Klin’s Communicator — When you arrive to where Klin is, he’s already dead.A new Mission will be Added and go to the place marked on your map.
- Find info about Attackers — There will be Nomads in the area, defeat them & search them (one of them has a key) then go to the small building at the entrance of the railway station, once inside there will be a wounded nomad who begs for his life. after talking to him he’ll give you Klin’s communicator. After that, mechanic should call you via radio ordering you to retreat.
- Look around the Car Dump — Marked on map, talk to Wolf,
- Free the Hostages — Marked on map, defeat the nomads & talk to Skif then go back to Wolf he’ll tell you what he knew then go back to Mechanic,
- Talk to Mechanic
- Scout — Marked on location, overhear a conversation after that mechanic will call you telling you that kreg & Owl needs help at the railway station,
- To help — Talk to Kreg, be sure that you are connected to the internet. He’ll give you the radio station power supply after that go back to mechanic (there will be nomads outside the building),
- Saboteur — Marked on map,when you’re near at your destination, Mechanic will call you telling you that a large squad is moving towards their location, go back to Mechanic (mission aborted),
- Breakthrough — Fight back the attackers,
Bunker 216[]
- Urgent Call — Talk to Beduin
- Let’s hit the Road — Talk to Professor, Milana, Eugen & Maks (Caliber, Ventil & Crush for other missions) after that, talk to Chancellor for equipments then Lite (he’ll open the door for you)
- Underground Scientific Complexes — n/a
- Maks Business
- Schemes and Documentation for Maks — You can find Documentations at tunnels (Reverse base),locker at Reverse base, finish mission from Ember of Scouts & Sheaf of Reverse group.
- Hills Settlement
- Get equipment from Chancellor — Go to Chancellor after talking to Professor, Milana & Eugen.
- Settlement Kirhu. Prisioners sect — finished mission «Operation Barrier. Prisoner», when you go near the Lower gateway of Atria bunder, then a screen of «Raven Story is End?» will come out, and the mission will be aborted. Look like this is latest update to the game, and the continue will have to wait until next. LAST EDIT: 2019/02/10
- Dr. Gromberg — talk to Grombery after you can entry the right block of Atria bunder.
- Hide of Unknown — Talk to Crush (there is a hidden hide beside 2 crates in marked location in the lands of community)
- Find Svat — Finish mission from Ember of Scouts & he will give you the documentation for Maks & a key to the abandoned radio station, finish mission from sheaf & he’ll give you a battery for Maks, the 2nd document for Maks is at the closet in Reverse base(the building where the tunnel entrance is) svat is at 2nd floor(if you have Luka’s communicator, he’ll give you a gun «Agram 2000»)
- Ventil’s hide — marked location in Lands of Community.
Unmarked/radiant quests
- Bunker 216 arsenal door — You can find a note in Bunker X11, read the info of if then you will see the password.
Lands of Bunker 216[]
- Other’s Debts — (Talk to Wild) He wants you to Give Old some food & water 3 of each (not irradiated) You can find it inside Bunker 216 arsenal, through loot from other places.
- Friend — Go to the Lands of community, go northeast of Dentist’s base & there are Ghouls near some containers. Kill them all & search the corpses for Kissel communicator.
- Mystery of Black — Finish «Friend» mission, talk to Glock again, talk to Black, go to camp, look for bunker, go back to lands of bunker 216, you will find Black is gone, talk to others, they will tell you Black went to Rusty Wastelands, go there and kill Slavers, talk to Black, he will give you his communicator, inspect it to check the password, go back to Camp to open bunker X11.
- Old notes (after finished mission «Schemes and Documentation for Maks», talk to Academician) — n/a
Lands of Community []
- Provision for Dentists — Needs 10 irridated canned goods
- 30 Bullets for Sullen — need 30 AK-47 bullets, you can find it on lockers within the Community.
- Books — 5 survival books for Barkas of Scouts, you can find from somewhere or buy from others
- Health Price — Go to marked location, Sarmat & his men will attacked you, search them & go back to Broom outside the gate of their base.
- New house — Talk to Reverse, finish 2 missions from Reverse & he’ll give you papers for passage & map of minefield (he’ll betray you)
- Utility stuff — You’ll get this mission from Ember (marked on map) kill all ghoul one of them has the advanced repair kit. Give it ti Ember.
- Medicaments for proctologist — Needs 3 large medical kits & 3 antidotes. You can find it inside lockers or buy from other soldiers.
- Night guests — Kill all ghouls in the Tunnels (under Reverse base)
- The slayer — One of the ghouls in the Tunnels (under Reverse base) has the knife that Sheaf ask for. Check the last 3 Ghouls at the end of the map) Give the knife to Sheaf, one of his rewards is a battery which is needed to complete quest from Maks.
- Lost squad — Investigate Empty base (Northwest part) at Rusty Wastelands (take 3 communicators & bring it back to Reverse)
- Trap (after finished mission «In the footsteps of Barracuda») — go Tower to talk to Turpentine, ask him to go Abandoned camp, go there meet him & Barracuda’s group, kill Turpentine, talk to Barracuda, don’t choose the doubting him answer (otherwise they will atack you), he will give you Professional kit (for Apostate power armor) as a reward.
Unmarked/radiant quests
- Joker’s joints — give him «Package with herbs» for excahnge of ammo 7.62x54mm. Tried 9 times, shoule be unlimited quest.
- Canned for Knuckles — keep give him 7 times then he will give you a gun. (SCAR L)
- Old radio station for Boston — a reward from Boston, give it to Boston then he will give you a gun from 2 choices (FN SCAR or M16A4)
Tunnels of Lands of Community []
- From the other side (searching the lockers) — take the document to Ember, talk to Felix, wait until «Mission Updated» message come out, talk to Felix, read the info of the decrypted document, wait until «Mission Updated» message come out, talk to Felix.
Camp[]
- Bunker X-11
A part of «Apostate power armor» — under the pipe near the fence of entry path to bunker.
Apostate power armor scheme (for Apostate power armor) — in the locker at Bunker X-11.
Deadlands[]
Scarlets:[]
- Medicine chest (talk to Keeper) — needs 2 medicine chest.
- Talk to engineer (after receive mission «Mole», you can enter Fang’s building, talk to Fang)
- Wind plant (after finished mission «Talk to engineer») — kill ghouls at marked place.
- Warrant for murder (after finished mission «Wind plant», talk to Fang) — kill the target and withnesses.
- Elimination (after finished mission «Warrant for murder», location «Warehouse» will be opened) — kill all enemies, talk to Fang.
- Sapper (after you can talk to Fang, talk to Shaman) — disable 10 mines (those exploded is also count)
- Alcohol machine (talk to Lost) — location «Neighborhood (Deadlands)» will be opened, go there add 2 woods to the alcohol machine (you can find woods near house), go back to Lost.
Unmarked/radiant quests
- Valenok’s water bottle — keep give him 50 times but no change at all. (give up)
Knights:[]
- Hide (talk to Berkut) — find a mask in a box at the north of mission «Sapper» place, take it back to Berkut.
- Marauders Blockpost (talk to Icebreg) — Location «Marauders base» (at the south of Deadlands on global map) will be opened, go there kill all marauders, go back to talk to Icebreg.
- Mole (talk to Ares) — After you enter Fang’s building, not sure have to talk to Fang first or not, he will leave his room, get Fang’s documents unnoticed, take them back to Ares. An easy way to do this is go behind Fang’s building, shoot the wall. (Fang will run outside) grab the docs.
- Repair team (after finished mission «Mole») — Turning point 1: kill the repair team / Turning point 2: talk to the team, then Knights will see you as a enemy and mission will be aborted, talk to Hero, he will get back to Scarlets base, reputation will be increased. (both choice will get a result of other side will treat you as enemy, so finish mission from the side you gonna turn on first)
- Eliminate the scout (from mission «Repair team» Turning point 1, talk to Ares) — right after killing Repair team go talk to Ares, then go the Scarlets base and kill Hero. He should standing before the left side of south entrance. Talk to Ares. (use sniper to kill, don’t kill Fang incase to get mission «Last order»)
- Humanitarian assistance (after finished mission «Eliminate the scout», talk to Doc) — Take the medical kits to Richter, go back to talk to Doc.
- The medicine for sclerosis (after finished mission «Humanitarian assistance», talk to Doc) — go to Empty Lands, find the medicine at the north building of train area, take them back to Doc, he will give you a gun «Kriss Vector».
- Last order (after finished mission «The medicine for sclerosis», Ares will ask you to see him, choose the middle answer (in Russian, don’t know the meaning) then you will get the mission, others will start war with Knights) — kill all Scarlets, mission will be updated to talk to Ares (but you won’t get anything from him because Ares lied about the reward)
Apostate electronics (for Apostate power armor) — west of Deadlands, inside a cargo of a dead end.
Blockpost[]
- Lost weapon — at Dessert plateau, kill ghoul near abandoned bunker entrance then search for the gun «MP5».
- Abandoned bunker (talk to Serj Hermit) — look for the shotgun of Hermit’s friend, you can find it i the left section of the bunker in the final room (laying between two wooden boxes, it will be on the ground not in a box) & bring back to him.
- Hermit hide (after finished mission «Abandoned bunker») — location «Old Base» unlocked, search the area for Hermit’s hide (unmarked, look around containers), look for a memo inspect then «Abandoned Buildings» & location «SLUM» will be unlocked.
- Talk to Grey (after finished mission «Lost weapon & Abandoned bunker», you will get a call from Alex Gray) — talk to Alex Gray.
- Lost squad (after finished mission «Talk to Grey») — location «Entrepot» will be unlocked, go there & kill Black Beasts (you can open the security door with the code that find on Forester’s communicator), talk to Alex Gray, wait until he call you (wait few days but he never call, just walk around Entrepot to enter encounter, he called), talk to him, talk to Jollier, location «Old Beam» will be unlocked, go there to save the other 2 survivors, talk to Alex Gray, find 3 communicators on the dead body in random encounters (3 different maps, 1 with a Swing, 1 look a cross at the middle on map, 1 forgot). *Once you finished the mission, there is a guy «Rod» appear, talk to him then he will give you medicines, he looks like a character at the last of trail version?
Unmarked/radiant quests
- Mask for Semen Veter — talk to him when you have a complete gas mask, you can exchange it for gun «SMG-91 Kedr»
Desert Plateau []
- Mutants of Desert Pleateau (talk to Alex Crab) — kill 5 desert dogs.
- Toxins (talk to Serega Buran) — need 3 syringes, you’ll get Forester’s communicator.
- Combination lock (after finished mission «Toxins») — there is a password in Forester’s communicator, for the locked door at Entrepot.
- Night beast (after finished mission «Lost squard» from Blockpost) — Random encounter, only at night, around Entrepot, kill warthog.
Rusty Wastelands[]
- Destroy mutant lair — CAUTION! (Receive this quest from Slavers’ chief Claw. If you talk with Brainwave before you go to Claw you’ll have no choice but to kill the Slavers and lost the quest.)
- Lazy’s notepad — Search near mutant’s lair.
- Artefact for Stega (talk to Stega) — Search the mutants for an artifact.
- The Slavers (From Brainwave at Rusty Waselands. Look the CAUTION from first paragraph.)
- Find Tan
- Find Tamerlan — marked on location.
- Find stolen crystal — Look for Tamerlan(marked on map), talk to him to get update on quest. Look for some toxic drums north of Tamerlan’s location. Give the crystal to Garik not to Tamerlan.
- Brainwave Hide — Check map for location, includes G36 Rifle & 100 bullets.
- New faces — Marked on map, defeat Black beasts, check the building (Stavr is inside, talk to him)
- Runners — Talk to Stavr, CAUTION! You have to follow & protect him until he get back to base. He may be killed on his way & the quest «Stavr hide» will be lost, which include a part of «Apostate power armor» (He walks extremely slow on some versions)
- Find Split and Dart (After you found Stavr) — Empty base (the base where you found lost squad of Reverse)
- Stavr hide (After Stavr back to base, talk to him) — Marked on Black Holes (Look the CAUTION from quest «Runners»)
- Nicknamed CHOP-CHOP- You will find a dead body near the Water Tower on the middle of the map. You will find a communicator on him. Take the communicator & inspect to start the bunker X13 questline. Talk to Merchant, go to «Towers» to find Chop-chop, he will ask for ammo 9x19mm x100 & medical kits x10 to talk.
- Find Crazy (After killing Slavers, talk to Crazy (one of the slaves), talk to Garik) — Find him in Lands of Community, he will give you a key to open a locker at bunker X13.
- Elusive Swork (after finished mission»In the foosteps of a traitor») — find him at Baxter’s base after you received mission «Brazier for the Boar», talk to him.
Atria[]
- Mediator
- Obstacle course
- Punish Black (talk to Black) — recived mission «Brazier for the Boar», you can find him on map in Towers, talk to him, 20,000 signs to exchange his life or kill him (reputation decrese).
- Talk to Funky (talk to Tam) — talk to Funky
- Transmitter radio for Rod. (Sold by Black after completing «Punish Black» quest). Rod gives 7000 signs as reward.
- Gift from the other side- talk to Egor to recieve AA-12 shotgun. (Follow up for «Goodbye Brother» quest)
- caca
Atria bunker[]
- Brazier for the Boar (talk to Buddha) — go Towers, work on mission «Fight off the Towers», got the flash drives from mission «Clean from the unclean», go back to Buddha, he will give you the code to open the Right Block & sniper «M40A3», finish mission «Cleansing», talk to Doc. *dialogue display «New mission», but should be «Complete mission».
- Cleansing (during mission «Clean from the unclean») — wait until Doc calls, go to Low Zone, talk to Flask, wait him back from placing the ballons, go to Atria bunker, talk to Doc, wait he call again.
- Operation Barrier. Prisoner (finished mission «From the other side») — talk to Walsh, talk to Buddha, talk to Tweezer, give him 100,000 signs to exchange the code for Prisoner’s door, talk to Plague. *refer to mission «Settlement Kirhu. Prisioners sect»
Apostate power armor — you can buy from Catala.
High Zone[]
- Meet with Aesculapius — talk to Walsh then talk to Aesculapius
- Research results — search Teluma’s body in Black Holes
- Call to Walsh
- Ask Baxter
- Samurai compromising evidence — When you enter Black holes, look at your map, Saggit will be running out of the base, follow him (overhear a conversation, kill them & search them) go to Samurai’s base & talk to Laba, get out of the building where Laba is & watch out for Husky (he should get out of his post), go take Husky’s documents inside a locker (locker’s password is on top of locker), go back to Laba & overhear a conversation then Mole will be ran out from base, talk to him then he will will give you last evidence, take them back to Walsh.
Black Holes[]
- Missing cargo (find Teluma dead body where near «Stavr hide», take his communicator, talk to Samurai) — go to the marked location in High Zone, talk to Samurai.
Low Zone[]
- Rich hide (talk to Lemon after you finished mission «Bad business») — located at the loft of marked house. (there is other go mad members at the oppsite house who will attack if they see you, so go there unseen)
- 3 Broken MP5s for Mikrat
- Cargo For Greyhound (after finished mission Broken MP5) — Give the cargo to Greyhound in Blockpost
- After delivering cargo to greyhound in block post-Near the abandoned bunker in desert plateau, next to the concrete structure you will find Mikra’st dead body as well as one more person.
- Read Mikrat communicator info and then visit greyhound in blockpost to decrypt the other person’s PDA and collect Mikrats’ note.(Reading decrypted PDA will unlock location slum)
- Visit Ottor give him the PDA (you can talk to him first and choose the “okay then,…” option and then choose “here you are” option, you will got 7000 signs), then kill him to take his PDA and read its info to update the mission and then visit Urusr in rusty waste land(Will get Professional repair kit for Apostate Power Armour)
- Ursur is found next to the compound of slavers in the abandoned building. MUST READ MIKRAT’S NOTE BEFORE TALKING TO URSUR OR HE WILL TRY TO KILL YOU AND YOU WON’T GET THE KIT
Towers[]
- Farewell, brother (talk to Buffalo) — Random encounter, where has graveyard, you must have a shovel, which can buy from his brother or find in a box in Towers, you will see the center mark turn to a hand if you point at the right grave, take the ash back to Buffalo.
- Gift from the other side (finished mission «Farewell, brother») — go to the marked location in Black Holes to get the item.
- Family Relic (finished mission «Gift from the other side», read the memo) — go to Atria, talk to Egor (in front of Atria gate), he will give you signs & an AA-12 with ammo.
- Red and black (talk to Buxter) — finsih mission «Price of excitement», talk to Buxter.
- Price of excitement (After received mission «Red and black», talk to Growth) — only Chilly will run out from base and have to kill him, you can find him on the map.
- Credit weapons (talk to Turpentine) — go Abandoned camp to find Folk, finish mission «In the footsteps of Barracuda», refer to mission «Trap».
- Bad business (talk to Buxter) — talk to Ruler in Atria, he will ask for 20,000 to exchange the location of Lipa, find Lipa.
- In the foosteps of a traitor (talk to Chop-chop after you finished mission «Nicknamed CHOP-CHOP, Ask the Merchant») — go to Rusty Wastelands to find Ultra.
- Fight off the Towers (when you received mission «Brazier for the Boar», go to Towers) — kill all Boars in Towers, talk to Buxter or Aster (Buxter will give you 7,000 signs, Aster will give you a shot gun) to receive mission «Clean from the unclean», after you got the flash drives go back to Buddha.
- Clean from the unclean (from mission «Fight off the Towers») — go to Low Zone, talk to Decay, talk to Stoner Granpa, talk to Flask, take flash drive from the near safe, talk to Sxxxx, go to marked location to take the second flash drive from safe, go back to Buddha, talk to Doc.
- Missing documents (after finished mission «Elusive Swork») — Random encounter, where has a two-story building, find the document from Boar dead body on the 2nd floor.
- Paradise (after finished «Missing documents») — take the documents to Academician, wait he call again, location «Roadblock 132» (east of entrepot on global map, «mission updated» say go to the Entrepot, but nothing there, bug!?), go there, use the electronic key to enter Bunker X13.
Abandoned camp[]
- In the footsteps of Barracuda (after received mission «Credit weapons», talk to Fol — you can find Barracuda at Lands of Community Northern Blockpost base, talk to Barracuda (CAUTION: if you choose «HE told me….and talk about, then you will get the quest («Trap») other answer (they going to kill you) search the body and when you back on tower talk turpentine and he give discount of all item if you back to abandoned camp *caution* to talk frol *caution* if choose your friend are shit frol will kill you, if you choose
Unmarked/radiant quests[]
- Finding Forester (after you have Forester’s communicator), Random encounter, where has a small house at south west, only at night, around Entrepot area, he will give you money and gun as a reward you return his communicator back. (CAUCTION: if you give him back the communictor first then you won’t be able to open the door in Entrepot, or maybe you can memo the password first, because he is hard to find twice) *the Forester’s compass and the army safe in Blockpost are not exist in the newest Origin version, only of trail version!?
- 216’s mole
Oasis[]
- Complete all Master’s Quest in Atria Bunker (Apostate Armor Quest)
- Unlock Bunker X13
- Finding Philistine body (Random Encounter)
- At a Random encounter with burnt house, there should be a body inside an empty house & take its communicator (Thug Communicator). «Cat & Mouse» mission will start
- go to Abandoned Factory (unlocked thru Master’s series of Quests) & go to the location marked on your map
- Kill the Mercenaries & take Toner Communicator
- Talk to Vasha still in Abandoned Factory . He will tell you about Carp who left their base & will tell you to talk to Isa
- Isa will tell you that he traded Carp’s notebook to someone he don’t remember but he’s from the «Station» (it was Storm)
- At the Station, talk to Storm & you have to give him 20,000 for the notebook and a key
- Go to Empty Lands at the Train Station, the key will open the locked door & you will find an electronic key
- Go to Dead Hills — Sand Frontier & you can now open the locked door, inside it you can find a nuclear battery (13 kg) & a note. read the note & Oasis will be unlocked
- in Oasis, you will need the nuclear battery for the teleporter to function. It will only teleport you at the center of Oasis where you can find the entrance of Bunker X15 with Carp & Warthogs inside it
- Carp sells very expensive sniper Rifles, SVD & Barrett XM500
- If you give back Carp’s notebook you will get his communicator, give it to Vasha & his prices will go down
Bunker X13[]
- In Rusty Wasteland at the place where you have to meet Tamerlan (mission from Garik), you can found body of Cosh, take his communicator. Inspect it & «Nicknamed Chop Chop, ask the merchant» mission will begin. Finish & give the Crystal to Garik
- You will be needing the key from Crazy so you have to save him from slavers. After you have saved him, you can find him in Lands of Community Dentists Base
- Continue the story missions until you unlocked Towers in Atria. You can find Chop Chop in Growth’s base, you will need to give him 100 9x19mm bullets & ten medicine chests. He will tell you about Ultra going to Rusty Wasteland (Two Friends mission)
- When you arrive at Rusty Wasteland, Ultra will ask for help (don’t let him die), talk to him & go to the marked location (in the footstep of a traitor)
- When you arrive at the marked location on your map, you will hear a conversation. Kill them & get the document from Hart & the communicator from Del.
- Go back to Atria- Towers Buxter base look for Swork near Turpentine, he will tell you that he sold the other documents to Boar
- You can find Boar at Random Locations in Atria Lands (dead), search his body & you get the second document
- Go back to Bunker216 & talk to Academician, wait for a few days & Academician will call you on the radio unlocking Blockpost 132 where you can find the entance of Bunker X13. There will be 2 locked safe in the bunker if you have key of Crazy then you can open the first one. The 2nd key is from Phillistine’s body at Random Locations after you found the 2nd locked safe.
- When you get out of the Buker X13, Shoal & his group will attack you.
Unlocking Deadlands[]
- First time you go to the Lands of Community, look around near the entrance & you will see Luka’s body (he will be gone if you left the Lands of Community), take his communicator & inspect it (Luka’s Hide) after that talk to Boston in Dentists Base. Raven will ask him about Rusty Wasteland but he will tell you about Deadlands unlocking it.
Note: Some quests have been updated & may be longer than before. Some information here is not updated & I will try to as I still try to find glitches. — Iamwel (04/28/2020)
The game features an enormous amount of missions, and some can even be concluded before starting them (for example, finding a loot hide that was reserved for a specific quest), and some might even have alternative endings.The game also features
Unmarked quests. This includes only locations that a quest orginates from.
Hey contributors! Update the wiki,the quest from dwarf «clear ten» that requires you to give him 10 canned,10 bread,10 box of biscuits and 10 bottle of water (10 water bottle apparently does not register). And for god sake add a separate page on how can you unlock the areas i didn’t even know that you can only unlock deadlands before you unlock rusty wasteland or before reverse and the scouts fight c’mon
-Dooter
Added 12/31/2022
Oasis, Bunker X13 & Unlocking Deadlands
-Whiterook117
PERSONAL CHEST’s location[]
- Bunker 216 — starting room
- Lands of Community — south east base 2nd floor
- Rusty Wastelands — south east base; south building
- Deadlands — empty base
- Blockpost — north building
- Desert Plateau — west building
- High Zone — east building 1st floor
- Black Hole — west building
- Low Zone — n/a
- Atria bunker — the room where Catala is
- Towers — North East tower, in a small building
Empty Lands[]
Once you complete all the quest here everything you loot will be taken from you at the end.
- Missing Scout — Marked on Map, check houses,
- Fight back from Mutants — Kill mutants in the area then get back to Klin,
- Stimulators for Klin — Go back to Mechanic, he’ll give you a large medical kit then go back to Klin
- Klin’s Communicator — When you arrive to where Klin is, he’s already dead.A new Mission will be Added and go to the place marked on your map.
- Find info about Attackers — There will be Nomads in the area, defeat them & search them (one of them has a key) then go to the small building at the entrance of the railway station, once inside there will be a wounded nomad who begs for his life. after talking to him he’ll give you Klin’s communicator. After that, mechanic should call you via radio ordering you to retreat.
- Look around the Car Dump — Marked on map, talk to Wolf,
- Free the Hostages — Marked on map, defeat the nomads & talk to Skif then go back to Wolf he’ll tell you what he knew then go back to Mechanic,
- Talk to Mechanic
- Scout — Marked on location, overhear a conversation after that mechanic will call you telling you that kreg & Owl needs help at the railway station,
- To help — Talk to Kreg, be sure that you are connected to the internet. He’ll give you the radio station power supply after that go back to mechanic (there will be nomads outside the building),
- Saboteur — Marked on map,when you’re near at your destination, Mechanic will call you telling you that a large squad is moving towards their location, go back to Mechanic (mission aborted),
- Breakthrough — Fight back the attackers,
Bunker 216[]
- Urgent Call — Talk to Beduin
- Let’s hit the Road — Talk to Professor, Milana, Eugen & Maks (Caliber, Ventil & Crush for other missions) after that, talk to Chancellor for equipments then Lite (he’ll open the door for you)
- Underground Scientific Complexes — n/a
- Maks Business
- Schemes and Documentation for Maks — You can find Documentations at tunnels (Reverse base),locker at Reverse base, finish mission from Ember of Scouts & Sheaf of Reverse group.
- Hills Settlement
- Get equipment from Chancellor — Go to Chancellor after talking to Professor, Milana & Eugen.
- Settlement Kirhu. Prisioners sect — finished mission «Operation Barrier. Prisoner», when you go near the Lower gateway of Atria bunder, then a screen of «Raven Story is End?» will come out, and the mission will be aborted. Look like this is latest update to the game, and the continue will have to wait until next. LAST EDIT: 2019/02/10
- Dr. Gromberg — talk to Grombery after you can entry the right block of Atria bunder.
- Hide of Unknown — Talk to Crush (there is a hidden hide beside 2 crates in marked location in the lands of community)
- Find Svat — Finish mission from Ember of Scouts & he will give you the documentation for Maks & a key to the abandoned radio station, finish mission from sheaf & he’ll give you a battery for Maks, the 2nd document for Maks is at the closet in Reverse base(the building where the tunnel entrance is) svat is at 2nd floor(if you have Luka’s communicator, he’ll give you a gun «Agram 2000»)
- Ventil’s hide — marked location in Lands of Community.
Unmarked/radiant quests
- Bunker 216 arsenal door — You can find a note in Bunker X11, read the info of if then you will see the password.
Lands of Bunker 216[]
- Other’s Debts — (Talk to Wild) He wants you to Give Old some food & water 3 of each (not irradiated) You can find it inside Bunker 216 arsenal, through loot from other places.
- Friend — Go to the Lands of community, go northeast of Dentist’s base & there are Ghouls near some containers. Kill them all & search the corpses for Kissel communicator.
- Mystery of Black — Finish «Friend» mission, talk to Glock again, talk to Black, go to camp, look for bunker, go back to lands of bunker 216, you will find Black is gone, talk to others, they will tell you Black went to Rusty Wastelands, go there and kill Slavers, talk to Black, he will give you his communicator, inspect it to check the password, go back to Camp to open bunker X11.
- Old notes (after finished mission «Schemes and Documentation for Maks», talk to Academician) — n/a
Lands of Community []
- Provision for Dentists — Needs 10 irridated canned goods
- 30 Bullets for Sullen — need 30 AK-47 bullets, you can find it on lockers within the Community.
- Books — 5 survival books for Barkas of Scouts, you can find from somewhere or buy from others
- Health Price — Go to marked location, Sarmat & his men will attacked you, search them & go back to Broom outside the gate of their base.
- New house — Talk to Reverse, finish 2 missions from Reverse & he’ll give you papers for passage & map of minefield (he’ll betray you)
- Utility stuff — You’ll get this mission from Ember (marked on map) kill all ghoul one of them has the advanced repair kit. Give it ti Ember.
- Medicaments for proctologist — Needs 3 large medical kits & 3 antidotes. You can find it inside lockers or buy from other soldiers.
- Night guests — Kill all ghouls in the Tunnels (under Reverse base)
- The slayer — One of the ghouls in the Tunnels (under Reverse base) has the knife that Sheaf ask for. Check the last 3 Ghouls at the end of the map) Give the knife to Sheaf, one of his rewards is a battery which is needed to complete quest from Maks.
- Lost squad — Investigate Empty base (Northwest part) at Rusty Wastelands (take 3 communicators & bring it back to Reverse)
- Trap (after finished mission «In the footsteps of Barracuda») — go Tower to talk to Turpentine, ask him to go Abandoned camp, go there meet him & Barracuda’s group, kill Turpentine, talk to Barracuda, don’t choose the doubting him answer (otherwise they will atack you), he will give you Professional kit (for Apostate power armor) as a reward.
Unmarked/radiant quests
- Joker’s joints — give him «Package with herbs» for excahnge of ammo 7.62x54mm. Tried 9 times, shoule be unlimited quest.
- Canned for Knuckles — keep give him 7 times then he will give you a gun. (SCAR L)
- Old radio station for Boston — a reward from Boston, give it to Boston then he will give you a gun from 2 choices (FN SCAR or M16A4)
Tunnels of Lands of Community []
- From the other side (searching the lockers) — take the document to Ember, talk to Felix, wait until «Mission Updated» message come out, talk to Felix, read the info of the decrypted document, wait until «Mission Updated» message come out, talk to Felix.
Camp[]
- Bunker X-11
A part of «Apostate power armor» — under the pipe near the fence of entry path to bunker.
Apostate power armor scheme (for Apostate power armor) — in the locker at Bunker X-11.
Deadlands[]
Scarlets:[]
- Medicine chest (talk to Keeper) — needs 2 medicine chest.
- Talk to engineer (after receive mission «Mole», you can enter Fang’s building, talk to Fang)
- Wind plant (after finished mission «Talk to engineer») — kill ghouls at marked place.
- Warrant for murder (after finished mission «Wind plant», talk to Fang) — kill the target and withnesses.
- Elimination (after finished mission «Warrant for murder», location «Warehouse» will be opened) — kill all enemies, talk to Fang.
- Sapper (after you can talk to Fang, talk to Shaman) — disable 10 mines (those exploded is also count)
- Alcohol machine (talk to Lost) — location «Neighborhood (Deadlands)» will be opened, go there add 2 woods to the alcohol machine (you can find woods near house), go back to Lost.
Unmarked/radiant quests
- Valenok’s water bottle — keep give him 50 times but no change at all. (give up)
Knights:[]
- Hide (talk to Berkut) — find a mask in a box at the north of mission «Sapper» place, take it back to Berkut.
- Marauders Blockpost (talk to Icebreg) — Location «Marauders base» (at the south of Deadlands on global map) will be opened, go there kill all marauders, go back to talk to Icebreg.
- Mole (talk to Ares) — After you enter Fang’s building, not sure have to talk to Fang first or not, he will leave his room, get Fang’s documents unnoticed, take them back to Ares. An easy way to do this is go behind Fang’s building, shoot the wall. (Fang will run outside) grab the docs.
- Repair team (after finished mission «Mole») — Turning point 1: kill the repair team / Turning point 2: talk to the team, then Knights will see you as a enemy and mission will be aborted, talk to Hero, he will get back to Scarlets base, reputation will be increased. (both choice will get a result of other side will treat you as enemy, so finish mission from the side you gonna turn on first)
- Eliminate the scout (from mission «Repair team» Turning point 1, talk to Ares) — right after killing Repair team go talk to Ares, then go the Scarlets base and kill Hero. He should standing before the left side of south entrance. Talk to Ares. (use sniper to kill, don’t kill Fang incase to get mission «Last order»)
- Humanitarian assistance (after finished mission «Eliminate the scout», talk to Doc) — Take the medical kits to Richter, go back to talk to Doc.
- The medicine for sclerosis (after finished mission «Humanitarian assistance», talk to Doc) — go to Empty Lands, find the medicine at the north building of train area, take them back to Doc, he will give you a gun «Kriss Vector».
- Last order (after finished mission «The medicine for sclerosis», Ares will ask you to see him, choose the middle answer (in Russian, don’t know the meaning) then you will get the mission, others will start war with Knights) — kill all Scarlets, mission will be updated to talk to Ares (but you won’t get anything from him because Ares lied about the reward)
Apostate electronics (for Apostate power armor) — west of Deadlands, inside a cargo of a dead end.
Blockpost[]
- Lost weapon — at Dessert plateau, kill ghoul near abandoned bunker entrance then search for the gun «MP5».
- Abandoned bunker (talk to Serj Hermit) — look for the shotgun of Hermit’s friend, you can find it i the left section of the bunker in the final room (laying between two wooden boxes, it will be on the ground not in a box) & bring back to him.
- Hermit hide (after finished mission «Abandoned bunker») — location «Old Base» unlocked, search the area for Hermit’s hide (unmarked, look around containers), look for a memo inspect then «Abandoned Buildings» & location «SLUM» will be unlocked.
- Talk to Grey (after finished mission «Lost weapon & Abandoned bunker», you will get a call from Alex Gray) — talk to Alex Gray.
- Lost squad (after finished mission «Talk to Grey») — location «Entrepot» will be unlocked, go there & kill Black Beasts (you can open the security door with the code that find on Forester’s communicator), talk to Alex Gray, wait until he call you (wait few days but he never call, just walk around Entrepot to enter encounter, he called), talk to him, talk to Jollier, location «Old Beam» will be unlocked, go there to save the other 2 survivors, talk to Alex Gray, find 3 communicators on the dead body in random encounters (3 different maps, 1 with a Swing, 1 look a cross at the middle on map, 1 forgot). *Once you finished the mission, there is a guy «Rod» appear, talk to him then he will give you medicines, he looks like a character at the last of trail version?
Unmarked/radiant quests
- Mask for Semen Veter — talk to him when you have a complete gas mask, you can exchange it for gun «SMG-91 Kedr»
Desert Plateau []
- Mutants of Desert Pleateau (talk to Alex Crab) — kill 5 desert dogs.
- Toxins (talk to Serega Buran) — need 3 syringes, you’ll get Forester’s communicator.
- Combination lock (after finished mission «Toxins») — there is a password in Forester’s communicator, for the locked door at Entrepot.
- Night beast (after finished mission «Lost squard» from Blockpost) — Random encounter, only at night, around Entrepot, kill warthog.
Rusty Wastelands[]
- Destroy mutant lair — CAUTION! (Receive this quest from Slavers’ chief Claw. If you talk with Brainwave before you go to Claw you’ll have no choice but to kill the Slavers and lost the quest.)
- Lazy’s notepad — Search near mutant’s lair.
- Artefact for Stega (talk to Stega) — Search the mutants for an artifact.
- The Slavers (From Brainwave at Rusty Waselands. Look the CAUTION from first paragraph.)
- Find Tan
- Find Tamerlan — marked on location.
- Find stolen crystal — Look for Tamerlan(marked on map), talk to him to get update on quest. Look for some toxic drums north of Tamerlan’s location. Give the crystal to Garik not to Tamerlan.
- Brainwave Hide — Check map for location, includes G36 Rifle & 100 bullets.
- New faces — Marked on map, defeat Black beasts, check the building (Stavr is inside, talk to him)
- Runners — Talk to Stavr, CAUTION! You have to follow & protect him until he get back to base. He may be killed on his way & the quest «Stavr hide» will be lost, which include a part of «Apostate power armor» (He walks extremely slow on some versions)
- Find Split and Dart (After you found Stavr) — Empty base (the base where you found lost squad of Reverse)
- Stavr hide (After Stavr back to base, talk to him) — Marked on Black Holes (Look the CAUTION from quest «Runners»)
- Nicknamed CHOP-CHOP- You will find a dead body near the Water Tower on the middle of the map. You will find a communicator on him. Take the communicator & inspect to start the bunker X13 questline. Talk to Merchant, go to «Towers» to find Chop-chop, he will ask for ammo 9x19mm x100 & medical kits x10 to talk.
- Find Crazy (After killing Slavers, talk to Crazy (one of the slaves), talk to Garik) — Find him in Lands of Community, he will give you a key to open a locker at bunker X13.
- Elusive Swork (after finished mission»In the foosteps of a traitor») — find him at Baxter’s base after you received mission «Brazier for the Boar», talk to him.
Atria[]
- Mediator
- Obstacle course
- Punish Black (talk to Black) — recived mission «Brazier for the Boar», you can find him on map in Towers, talk to him, 20,000 signs to exchange his life or kill him (reputation decrese).
- Talk to Funky (talk to Tam) — talk to Funky
- Transmitter radio for Rod. (Sold by Black after completing «Punish Black» quest). Rod gives 7000 signs as reward.
- Gift from the other side- talk to Egor to recieve AA-12 shotgun. (Follow up for «Goodbye Brother» quest)
- caca
Atria bunker[]
- Brazier for the Boar (talk to Buddha) — go Towers, work on mission «Fight off the Towers», got the flash drives from mission «Clean from the unclean», go back to Buddha, he will give you the code to open the Right Block & sniper «M40A3», finish mission «Cleansing», talk to Doc. *dialogue display «New mission», but should be «Complete mission».
- Cleansing (during mission «Clean from the unclean») — wait until Doc calls, go to Low Zone, talk to Flask, wait him back from placing the ballons, go to Atria bunker, talk to Doc, wait he call again.
- Operation Barrier. Prisoner (finished mission «From the other side») — talk to Walsh, talk to Buddha, talk to Tweezer, give him 100,000 signs to exchange the code for Prisoner’s door, talk to Plague. *refer to mission «Settlement Kirhu. Prisioners sect»
Apostate power armor — you can buy from Catala.
High Zone[]
- Meet with Aesculapius — talk to Walsh then talk to Aesculapius
- Research results — search Teluma’s body in Black Holes
- Call to Walsh
- Ask Baxter
- Samurai compromising evidence — When you enter Black holes, look at your map, Saggit will be running out of the base, follow him (overhear a conversation, kill them & search them) go to Samurai’s base & talk to Laba, get out of the building where Laba is & watch out for Husky (he should get out of his post), go take Husky’s documents inside a locker (locker’s password is on top of locker), go back to Laba & overhear a conversation then Mole will be ran out from base, talk to him then he will will give you last evidence, take them back to Walsh.
Black Holes[]
- Missing cargo (find Teluma dead body where near «Stavr hide», take his communicator, talk to Samurai) — go to the marked location in High Zone, talk to Samurai.
Low Zone[]
- Rich hide (talk to Lemon after you finished mission «Bad business») — located at the loft of marked house. (there is other go mad members at the oppsite house who will attack if they see you, so go there unseen)
- 3 Broken MP5s for Mikrat
- Cargo For Greyhound (after finished mission Broken MP5) — Give the cargo to Greyhound in Blockpost
- After delivering cargo to greyhound in block post-Near the abandoned bunker in desert plateau, next to the concrete structure you will find Mikra’st dead body as well as one more person.
- Read Mikrat communicator info and then visit greyhound in blockpost to decrypt the other person’s PDA and collect Mikrats’ note.(Reading decrypted PDA will unlock location slum)
- Visit Ottor give him the PDA (you can talk to him first and choose the “okay then,…” option and then choose “here you are” option, you will got 7000 signs), then kill him to take his PDA and read its info to update the mission and then visit Urusr in rusty waste land(Will get Professional repair kit for Apostate Power Armour)
- Ursur is found next to the compound of slavers in the abandoned building. MUST READ MIKRAT’S NOTE BEFORE TALKING TO URSUR OR HE WILL TRY TO KILL YOU AND YOU WON’T GET THE KIT
Towers[]
- Farewell, brother (talk to Buffalo) — Random encounter, where has graveyard, you must have a shovel, which can buy from his brother or find in a box in Towers, you will see the center mark turn to a hand if you point at the right grave, take the ash back to Buffalo.
- Gift from the other side (finished mission «Farewell, brother») — go to the marked location in Black Holes to get the item.
- Family Relic (finished mission «Gift from the other side», read the memo) — go to Atria, talk to Egor (in front of Atria gate), he will give you signs & an AA-12 with ammo.
- Red and black (talk to Buxter) — finsih mission «Price of excitement», talk to Buxter.
- Price of excitement (After received mission «Red and black», talk to Growth) — only Chilly will run out from base and have to kill him, you can find him on the map.
- Credit weapons (talk to Turpentine) — go Abandoned camp to find Folk, finish mission «In the footsteps of Barracuda», refer to mission «Trap».
- Bad business (talk to Buxter) — talk to Ruler in Atria, he will ask for 20,000 to exchange the location of Lipa, find Lipa.
- In the foosteps of a traitor (talk to Chop-chop after you finished mission «Nicknamed CHOP-CHOP, Ask the Merchant») — go to Rusty Wastelands to find Ultra.
- Fight off the Towers (when you received mission «Brazier for the Boar», go to Towers) — kill all Boars in Towers, talk to Buxter or Aster (Buxter will give you 7,000 signs, Aster will give you a shot gun) to receive mission «Clean from the unclean», after you got the flash drives go back to Buddha.
- Clean from the unclean (from mission «Fight off the Towers») — go to Low Zone, talk to Decay, talk to Stoner Granpa, talk to Flask, take flash drive from the near safe, talk to Sxxxx, go to marked location to take the second flash drive from safe, go back to Buddha, talk to Doc.
- Missing documents (after finished mission «Elusive Swork») — Random encounter, where has a two-story building, find the document from Boar dead body on the 2nd floor.
- Paradise (after finished «Missing documents») — take the documents to Academician, wait he call again, location «Roadblock 132» (east of entrepot on global map, «mission updated» say go to the Entrepot, but nothing there, bug!?), go there, use the electronic key to enter Bunker X13.
Abandoned camp[]
- In the footsteps of Barracuda (after received mission «Credit weapons», talk to Fol — you can find Barracuda at Lands of Community Northern Blockpost base, talk to Barracuda (CAUTION: if you choose «HE told me….and talk about, then you will get the quest («Trap») other answer (they going to kill you) search the body and when you back on tower talk turpentine and he give discount of all item if you back to abandoned camp *caution* to talk frol *caution* if choose your friend are shit frol will kill you, if you choose
Unmarked/radiant quests[]
- Finding Forester (after you have Forester’s communicator), Random encounter, where has a small house at south west, only at night, around Entrepot area, he will give you money and gun as a reward you return his communicator back. (CAUCTION: if you give him back the communictor first then you won’t be able to open the door in Entrepot, or maybe you can memo the password first, because he is hard to find twice) *the Forester’s compass and the army safe in Blockpost are not exist in the newest Origin version, only of trail version!?
- 216’s mole
Oasis[]
- Complete all Master’s Quest in Atria Bunker (Apostate Armor Quest)
- Unlock Bunker X13
- Finding Philistine body (Random Encounter)
- At a Random encounter with burnt house, there should be a body inside an empty house & take its communicator (Thug Communicator). «Cat & Mouse» mission will start
- go to Abandoned Factory (unlocked thru Master’s series of Quests) & go to the location marked on your map
- Kill the Mercenaries & take Toner Communicator
- Talk to Vasha still in Abandoned Factory . He will tell you about Carp who left their base & will tell you to talk to Isa
- Isa will tell you that he traded Carp’s notebook to someone he don’t remember but he’s from the «Station» (it was Storm)
- At the Station, talk to Storm & you have to give him 20,000 for the notebook and a key
- Go to Empty Lands at the Train Station, the key will open the locked door & you will find an electronic key
- Go to Dead Hills — Sand Frontier & you can now open the locked door, inside it you can find a nuclear battery (13 kg) & a note. read the note & Oasis will be unlocked
- in Oasis, you will need the nuclear battery for the teleporter to function. It will only teleport you at the center of Oasis where you can find the entrance of Bunker X15 with Carp & Warthogs inside it
- Carp sells very expensive sniper Rifles, SVD & Barrett XM500
- If you give back Carp’s notebook you will get his communicator, give it to Vasha & his prices will go down
Bunker X13[]
- In Rusty Wasteland at the place where you have to meet Tamerlan (mission from Garik), you can found body of Cosh, take his communicator. Inspect it & «Nicknamed Chop Chop, ask the merchant» mission will begin. Finish & give the Crystal to Garik
- You will be needing the key from Crazy so you have to save him from slavers. After you have saved him, you can find him in Lands of Community Dentists Base
- Continue the story missions until you unlocked Towers in Atria. You can find Chop Chop in Growth’s base, you will need to give him 100 9x19mm bullets & ten medicine chests. He will tell you about Ultra going to Rusty Wasteland (Two Friends mission)
- When you arrive at Rusty Wasteland, Ultra will ask for help (don’t let him die), talk to him & go to the marked location (in the footstep of a traitor)
- When you arrive at the marked location on your map, you will hear a conversation. Kill them & get the document from Hart & the communicator from Del.
- Go back to Atria- Towers Buxter base look for Swork near Turpentine, he will tell you that he sold the other documents to Boar
- You can find Boar at Random Locations in Atria Lands (dead), search his body & you get the second document
- Go back to Bunker216 & talk to Academician, wait for a few days & Academician will call you on the radio unlocking Blockpost 132 where you can find the entance of Bunker X13. There will be 2 locked safe in the bunker if you have key of Crazy then you can open the first one. The 2nd key is from Phillistine’s body at Random Locations after you found the 2nd locked safe.
- When you get out of the Buker X13, Shoal & his group will attack you.
Unlocking Deadlands[]
- First time you go to the Lands of Community, look around near the entrance & you will see Luka’s body (he will be gone if you left the Lands of Community), take his communicator & inspect it (Luka’s Hide) after that talk to Boston in Dentists Base. Raven will ask him about Rusty Wasteland but he will tell you about Deadlands unlocking it.